Lyser den inte alltid så när man inte startat och rullar?Sista turen med hojen för i år och klart motorlampan ska börja lysa.
Snygg detalj på slutet av pipan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lyser den inte alltid så när man inte startat och rullar?Sista turen med hojen för i år och klart motorlampan ska börja lysa.
Såklart utöver trafik jag menar. Fordon under 100’ känns lite tvek att försäkra.Trafikförsäkring är väl ändå lagstadgat? Kan bli dyrt om du kör på någon annars. Halv eller helförsäkring är väl en smaksak, men stöldrisken känns skapligt stor på en moped tänker jag iallafall.
Jo, men varvräknaren till vänster visat att den är igång.Lyser den inte alltid så när man inte startat och rullar?
Jo den lyser alltid när man startar upp och släcks när man börjar rulla men nu lyste den konstant.Lyser den inte alltid så när man inte startat och rullar?
Säkert bara lambda-mätaren som är igenkloggad. Finns säkert massa videos på nätet hur man lossar och rengör på ett bra sätt.Jo den lyser alltid när man startar upp och släcks när man börjar rulla men nu lyste den konstant.
Skönt! Du körde för mesigt helt enkeltEdit: efter ett par km på grusväg och med traction controll OFF så slockna motorlampan
Jag vill definitivt ha stöldförsäkring, och det handlar om några hundringar om året. Känns rätt givet att ha moppen eller scootern försäkrad för mig iallafall.Såklart utöver trafik jag menar. Fordon under 100’ känns lite tvek att försäkra.
Är en kostnad, och var klart mer än några hundralappar för helförsäkring enligt ovan.Jag vill definitivt ha stöldförsäkring, och det handlar om några hundringar om året. Känns rätt givet att ha moppen eller scootern försäkrad för mig iallafall.
Absolut är det en kostnad. För min scooter var det några hundringar per år, kan förstås vara betydligt mer i andra fall.Är en kostnad, och var klart mer än några hundralappar för helförsäkring enligt ovan.
Trafikförsäkring måste man ha enligt lag. Men visst, vill man leva lite risky så räcker ju det.Är en kostnad, och var klart mer än några hundralappar för helförsäkring enligt ovan.
Det var ju billigt. Trodde MT07 var dyrare att försäkra. Jag betalar 3341kr/år för min 401.Så mkt prat om försäkringar att jag var tvungen att kolla upp mina, om ngn vill ha lite referenser.
Vespa LXS 45 (2009) - 2016 kr/år, halvförskring
Yamaha MT 07 (2014) - 4.039 kr/år, helförsäkring.
Båda ägs och körs av gubbe på 45 år. Förvaring garage. Boende Stockholm innerstad.
Är väl som med bil, man kan inte vara utan. Får ockerpremie från staten.Trafikförsäkring måste man ha enligt lag. Men visst, vill man leva lite risky så räcker ju det.
Det var ju billigt. Trodde MT07 var dyrare att försäkra. Jag betalar 3341kr/år för min 401.
Jag pröjsar 3700 för Street Triple R.Trafikförsäkring måste man ha enligt lag. Men visst, vill man leva lite risky så räcker ju det.
Det var ju billigt. Trodde MT07 var dyrare att försäkra. Jag betalar 3341kr/år för min 401.
Ändå OK tycker jag. men beror ju på vad man jämför med såklart. Gissar att priset går ner rätt bra så fort man kommer till kranskommunerna. R7 lär ju kostat mer för dig.Frustrerande när alla har så billiga försäkringar.
Min xsr700 -17 kostar ca 5200kr/år i helförsäkring. Då är jag 33 år och bor i centrala Göteborg.
Förmodligen, testade att försäkra på en kompis (34år) som bor utanför Kungsbacka och för honom blev priset på min hoj under 3000kr. Kostar att bo i stanÄndå OK tycker jag. men beror ju på vad man jämför med såklart. Gissar att priset går ner rätt bra så fort man kommer till kranskommunerna. R7 lär ju kostat mer för dig.
Båda är nog i samma zon, men gissar att du bor i lägenhet och din polare i villa. Det gör en rätt stor skillnad.Förmodligen, testade att försäkra på en kompis (34år) som bor utanför Kungsbacka och för honom blev priset på min hoj under 3000kr. Kostar att bo i stan
Stämmer.Båda är nog i samma zon, men gissar att du bor i lägenhet och din polare i villa. Det gör en rätt stor skillnad.
Ja, försäkringsuträkningen är jäkligt trubbig.Stämmer.
Tycker dock de är orättvist då han har motorcyklarna i ett garage som i princip går att öppna med en sked och jag har ett garage där jag måste ta mig genom 2 garageportar med tagg samt en plåtdörr med hänglås för att komma åt motorcykel-parkeringen. Ändå får jag betala mer
Den är ju inte helt ny (är från 2014). Vet inte hur stor skillnad det gör, men när jag kollade vad en Triumph Bonneville skulle kosta att försäkra hos ett bolag så blev skillnad ganska många tusenlappar om man kollade på ny och en som hade några år på nacken.Trafikförsäkring måste man ha enligt lag. Men visst, vill man leva lite risky så räcker ju det.
Frustrerande när alla har så billiga försäkringar.
Min xsr700 -17 kostar ca 5200kr/år i helförsäkring. Då är jag 33 år och bor i centrala Göteborg. En Xsr900 går loss på runt 10kkr/år
När jag kontrollerade en Vespa primavera 50cc till min sambo som är 31 så gick de på ca 4500kr/år.
Frustrerande när alla har så billiga försäkringar.
Min xsr700 -17 kostar ca 5200kr/år i helförsäkring. Då är jag 33 år och bor i centrala Göteborg. En Xsr900 går loss på runt 10kkr/år
När jag kontrollerade en Vespa primavera 50cc till min sambo som är 31 så gick de på ca 4500kr/år.
Ändå OK tycker jag. men beror ju på vad man jämför med såklart. Gissar att priset går ner rätt bra så fort man kommer till kranskommunerna. R7 lär ju kostat mer för dig.
Är en kostnad, och var klart mer än några hundralappar för helförsäkring enligt ovan.