• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Polaren hann knäppa lite bilder idag. Snart är säsongen slut… Ångest
IMG_4050.jpeg
IMG_4026.jpeg
 
IMG_0688.jpeg
IMG_0690.jpeg

Lånat denna medan min hoj är på service. KTM 890SMT. Satan vilket ös. Kul hoj!

Synd att det blåser kärringar med pipor i käften för denna hade jag velat passa på att leka med på kurviga vägar. Ganska ovan körställning för mig, känns hög.
 
IMG_0688.jpeg
IMG_0690.jpeg

Lånat denna medan min hoj är på service. KTM 890SMT. Satan vilket ös. Kul hoj!

Synd att det blåser kärringar med pipor i käften för denna hade jag velat passa på att leka med på kurviga vägar. Ganska ovan körställning för mig, känns hög.
Nice, har kollat lite på 890 adventure - men nu släppte ju Ducati sin Desert X Rally och den verkar ju fan magisk.
 
IMG_0688.jpeg
IMG_0690.jpeg

Lånat denna medan min hoj är på service. KTM 890SMT. Satan vilket ös. Kul hoj!

Synd att det blåser kärringar med pipor i käften för denna hade jag velat passa på att leka med på kurviga vägar. Ganska ovan körställning för mig, känns hög.
Du får låna min istället. Lägre och mindre ”cross” i körställningen. Men likartad motorkaraktär.
 
Håller inte med. Supermoto ska vara cross/enduro med mindre hjul och annan drevning. 701 är en annan sak. Värre blir det väl i Enduro-form, där den funkar för grus men det är ju inte en offroad-hoj på långa vägar.
Beror på vad man menar. Det är ju en gathoj. Väldigt få som vill ha en gat-moto med serviceklocka som utgår från timmar.
 
Senast ändrad:
Jag har själv ägt en 701, samt crf125 och sef300 (just nu). Som natt och dag. Både off- och onroad.
P_20230509_131048.jpg
P_20230607_233735.jpg

701 har en kul motor helt klart men Husqvarna behöver fundera över ram, vikt och markfrigång.
Även utväxlingen i växellådan behöver adresseras för offroad. För SM behöver man väl bara byta drev.
Hade föredragit en 500-kubikare alla dagar i veckan för både offroad & supermoto, framför 701.
 
Senast ändrad:
Jag har själv ägt en 701, samt crf125 och sef300 (just nu). Som natt och dag. Både off- och onroad.
P_20230509_131048.jpg
P_20230607_233735.jpg

701 har en kul motor helt klart men Husqvarna behöver fundera över ram, vikt och markfrigång.
Även utväxlingen i växellådan behöver adresseras för offroad. För SM behöver man väl bara byta drev.
Hade föredragit en 500-kubikare alla dagar i veckan för både offroad & supermoto, framför 701.
Jag förstår vad du menar men det blir ju som att säga ”bygg en go-kart som jag kan pendla till jobbet med”. Vissa saker måste ju anpassas när man bygger en 701 ”Supermoto” som egentligen ska gå på gata, inte bana.
 
Bah, bara en bråkdel kom ju med
Har haft
Suzuki gsx1400
Yamaha xvs1100
Yamaha warrior 1700
Yamaha xsr900
Yamaha mt-07
Honda Blackbird 1100 -07
Honda 1800 goldwing bagger -13
Aprilia Tuono 1100
Etc
 
Bah, bara en bråkdel kom ju med
Har haft
Suzuki gsx1400
Yamaha xvs1100
Yamaha warrior 1700
Yamaha xsr900
Yamaha mt-07
Honda Blackbird 1100 -07
Honda 1800 goldwing bagger -13
Aprilia Tuono 1100
Etc

Grom är cool, var sugen på en sån tidigare men jag är klumpigt byggd så tänkte att den inte passar mig.

GSX1400 älskar jag!
 
Tillbaka
Topp