Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min höstmoppe, genomgången och redo för första besiktningen på 24 år. Allt funkar perfekt, startar på första kicken.
Nice, har kollat lite på 890 adventure - men nu släppte ju Ducati sin Desert X Rally och den verkar ju fan magisk.
Lånat denna medan min hoj är på service. KTM 890SMT. Satan vilket ös. Kul hoj!
Synd att det blåser kärringar med pipor i käften för denna hade jag velat passa på att leka med på kurviga vägar. Ganska ovan körställning för mig, känns hög.
Ja, den ser väldigt 80-tals cool ut!Nice, har kollat lite på 890 adventure - men nu släppte ju Ducati sin Desert X Rally och den verkar ju fan magisk.
Man ska inte testa hojar med bättre klös i än ens egna...
Lånat denna medan min hoj är på service. KTM 890SMT. Satan vilket ös. Kul hoj!
Synd att det blåser kärringar med pipor i käften för denna hade jag velat passa på att leka med på kurviga vägar. Ganska ovan körställning för mig, känns hög.
Sant. Det var som att sätta sig på en moppe när jag bytte tillbakaMan ska inte testa hojar med bättre klös i än ens egna...
Du får låna min istället. Lägre och mindre ”cross” i körställningen. Men likartad motorkaraktär.
Lånat denna medan min hoj är på service. KTM 890SMT. Satan vilket ös. Kul hoj!
Synd att det blåser kärringar med pipor i käften för denna hade jag velat passa på att leka med på kurviga vägar. Ganska ovan körställning för mig, känns hög.
Är väl samma motor till och med?Du får låna min istället. Lägre och mindre ”cross” i körställningen. Men likartad motorkaraktär.
Samma basmotor men ger drygt 15 hkr mindre och andra mappningskurvor (snabbläste bara så reservation för fel)Är väl samma motor till och med?
Håller tummarna för att Svartpilen 901 2024 inte blir apdyr.
Är väl samma motor till och med?
Håller tummarna för att Svartpilen 901 2024 inte blir apdyr.
Nu när du säger det, så ja, lite i alla fall. Jag har alltid haft svårt att förstå konceptet på Nudan. Den är typ en 900cc Supermoto?Är det bara jag som tycker den påminner mycket om Nudan sådär?
Har alltid tyckt den är cool...
Husqvarna 701 har samma identitetskris.Nu när du säger det, så ja, lite i alla fall. Jag har alltid haft svårt att förstå konceptet på Nudan. Den är typ en 900cc Supermoto?
Har den väl inte. Den är ju definitivt en supermoto med ”stor” motor.Husqvarna 701 har samma identitetskris.
Håller inte med. Supermoto ska vara cross/enduro med mindre hjul och annan drevning. 701 är en annan sak. Värre blir det väl i Enduro-form, där den funkar för grus men det är ju inte en offroad-hoj på långa vägar.Har den väl inte. Den är ju definitivt en supermoto med ”stor” motor.
Beror på vad man menar. Det är ju en gathoj. Väldigt få som vill ha en gat-moto med serviceklocka som utgår från timmar.Håller inte med. Supermoto ska vara cross/enduro med mindre hjul och annan drevning. 701 är en annan sak. Värre blir det väl i Enduro-form, där den funkar för grus men det är ju inte en offroad-hoj på långa vägar.
Definitionen av identitetskris om du vill dra det så.Beror på vad man menar. Det är ju en Hathor. Väldigt få som vill ha en gat-moto med serviceklocka som utgår från timmar.
Jag förstår vad du menar men det blir ju som att säga ”bygg en go-kart som jag kan pendla till jobbet med”. Vissa saker måste ju anpassas när man bygger en 701 ”Supermoto” som egentligen ska gå på gata, inte bana.Jag har själv ägt en 701, samt crf125 och sef300 (just nu). Som natt och dag. Både off- och onroad.
701 har en kul motor helt klart men Husqvarna behöver fundera över ram, vikt och markfrigång.
Även utväxlingen i växellådan behöver adresseras för offroad. För SM behöver man väl bara byta drev.
Hade föredragit en 500-kubikare alla dagar i veckan för både offroad & supermoto, framför 701.
Det jag säger ju, identitetskris.Jag förstår vad du menar men det blir ju som att säga ”bygg en go-kart som jag kan pendla till jobbet med”. Vissa saker måste ju anpassas när man bygger en 701 ”Supermoto” som egentligen ska gå på gata, inte bana.
Bah, bara en bråkdel kom ju med
Har haft
Suzuki gsx1400
Yamaha xvs1100
Yamaha warrior 1700
Yamaha xsr900
Yamaha mt-07
Honda Blackbird 1100 -07
Honda 1800 goldwing bagger -13
Aprilia Tuono 1100
Etc
Skitfrän!Min höstmoppe, genomgången och redo för första besiktningen på 24 år. Allt funkar perfekt, startar på första kicken.