• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Michael.

Rolex
-3 imorse. Strålande sol och hela 7+ på dagen… Sista turen för iår fick det bli. Bara 6 månader till säsongen startar igen, Går nog i ide så länge …
6B344E83-9A1E-4426-BCC0-81F5090C6223.jpeg
 
Senast ändrad:

MrJL

Omega
2-Faktor
Jag behöver hjälp från er som har koll på KTM.

Jag hjälper en kompis (som inte gillar internet....) att sälja ett GPR-system som aldrig blev använt och hojen är såld.
När jag läser på kartongen så verkar det passa till KTM enduro 690 och SMC690:
GPR Ktm Enduro 690 - Smc 690 - R 2007/16 EC-Approv. slip-on exhaust catalized Gp - Lindroths MotorShop webbutik

Ska vara komplett men jag har ingen koll vad som ska vara med i lådan och den har varit öppen.
Har försökt hitta info men kommer inte längre än hit:
Models - GPR σσ Born to Run™ σσ Made in Italy

Enklast kanske är att sälja det jättebilligt eller hur tänker ni?
 

Sgte

Omega
Jag behöver hjälp från er som har koll på KTM.

Jag hjälper en kompis (som inte gillar internet....) att sälja ett GPR-system som aldrig blev använt och hojen är såld.
När jag läser på kartongen så verkar det passa till KTM enduro 690 och SMC690:
GPR Ktm Enduro 690 - Smc 690 - R 2007/16 EC-Approv. slip-on exhaust catalized Gp - Lindroths MotorShop webbutik

Ska vara komplett men jag har ingen koll vad som ska vara med i lådan och den har varit öppen.
Har försökt hitta info men kommer inte längre än hit:
Models - GPR σσ Born to Run™ σσ Made in Italy

Enklast kanske är att sälja det jättebilligt eller hur tänker ni?
Vad är egentligen frågan? Om det ska säljas billigt?

Innehåller paketet dämpare, mellanrör, fjädrar x2 och eventuellt db-killers finns det alltid någon som vill köpa.
Man kan inte ta för mkt betalt dock, jämför med Wings som nog är populäraste dämparen till enstånkan.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Vad är egentligen frågan? Om det ska säljas billigt?

Innehåller paketet dämpare, mellanrör, fjädrar x2 och eventuellt db-killers finns det alltid någon som vill köpa.
Man kan inte ta för mkt betalt dock, jämför med Wings som nog är populäraste dämparen till enstånkan.
Får kolla exakt innehåll helt enkelt.
Tror det är ett helsystem. Får bli något för vintern.
 

Sgte

Omega
Får kolla exakt innehåll helt enkelt.
Tror det är ett helsystem. Får bli något för vintern.
Nä, du länkade till ett slip-on. Enligt länken ska det vara katt till också, det nämnde jag inte...

Helsystem är dyra, slip-on är mkt billigare.
Helsystem kräver ofta omprogrammering av ECU. Slip-on brukar vara plug n play.

Med helsystem vill man också ändra insug till motorn. Det är en mkt mer omfattande förändring av motorn än slip-on, som oftast bara är en önskvärd förändring av ljud.
När det gäller ktm/husq är dock slip-on en stor förbättring då orginal blir helvetes varmt rent ut sagt, samt väger bly med inbyggd katt.

De flesta vill bara bli av med värme och vikt på 690/701 och byter därför slip-on.
 
Senast ändrad:

MrJL

Omega
2-Faktor
Nä, du länkade till ett slip-on. Enligt länken ska det vara katt till också, det nämnde jag inte...

Helsystem är dyra, slip-on är mkt billigare.
Helsystem kräver ofta omprogrammering av ECU. Slip-on brukar vara plug n play.

Med helsystem vill man också ändra insug till motorn. Det är en mkt mer omfattande förändring av motorn än slip-on, som oftast bara är en önskvärd förändring av ljud.
När det gäller ktm/husq är dock slip-on en stor förbättring då orginal blir helvetes varmt rent ut sagt, samt väger bly med inbyggd katt.

De flesta vill bara bli av med värme och vikt på 690/701 och byter därför slip-on.
Det var svårt att hitta info, men det är ett helsystem till KTM supermoto 690, så jag la upp den infon jag hade och bilder så får vi se om någon behöver det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nollan på termometern imorse, men Batmopeden rullar på. Klart påtagligt vad mkt varmare det är att åka scooter men lite vindskydd för benen jämfört med riktig hoj. Gratisparkering i cykelstället utanför dörren som vanligt 🙂
1000006434.jpg
Är det pedagogen i GBG i bakgrunden? Ser extremt bekant ut.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon som börjat kolla på nästa års motorcyklar?

Om det lanseras en Svartpilen 801 (istället för 901) så blir den nog ganska lagom för mig både storleksmässigt, kraftmässigt och prismässigt. Släpps det en 901 så blir den nog för dyr och då får jag rulla vidare på 401.

Efter 20 år har jag lärt mig att en stor del i nöjet med mc är att den är så billig att man inte behöver tänka så mycket. 😂 - Eller rättare sagt att hojen inte är så dyr att man stör sig på det.
 
Senast ändrad:

rickards

Rolex
2-Faktor
Imorse var det otäckt att köra, och rätt dumt kände jag. 0 grader och fuktig vägbana, va skraj hela vägen och höll mig under 50km/h 😁 Blir elcykeln framöver sådana här morgnar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon som börjat kolla på nästa års motorcyklar?

Om det lanseras en Svartpilen 801 (istället för 901) så blir den nog ganska lagom för mig både storleksmässigt, kraftmässigt och prismässigt. Släpps det en 901 så blir den nog för dyr och då får jag rulla vidare på 401.

Efter 20 år har jag lärt mig att en stor del i nöjet med mc är att den är så billig att man inte behöver tänka så mycket. 😂 - Eller rättare sagt att hojen inte är så dyr att man stör sig på det.
IMG_0823.jpeg

Det finns folk som tror sig veta att det lanseras en Svartpilen 801 och en Vitpilen 801 baserade på KTM Duke 790 i februari 2024. I så fall förväntas den få 95hp i EU och väga ~169kg torr. Vitpilen förväntas inte ha clipon, utan verkar istället ha ett styre med låg rise (jämfört med Svartpilen som får högre styre).
 
Senast ändrad:

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
IMG_0823.jpeg

Det finns folk som tror sig veta att det lanseras en Svartpilen 801 och en Vitpilen 801 baserade på KTM Duke 790 i februari 2024. I så fall förväntas den få 95hp i EU och väga ~169kg torr. Vitpilen förväntas inte ha clipon, utan verkar istället ha ett styre med låg rise (jämfört med Svartpilen som får högre styre).
Synd att de inte kör clipon på vitpilen. Blir ju nåt halvdant, bättre att gå all in när man ändå har två modeller.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Synd att de inte kör clipon på vitpilen. Blir ju nåt halvdant, bättre att gå all in när man ändå har två modeller.
Instämmer. Är bara prototyper än så länge så kan förändras. Jag hoppas även att de flyttar ner regskylten. Tycker det är coolare när de sitter där nere.
 
Topp