• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

På tal om flakmoppe!
Finns en speciell charm när den används av pensionärer som farkost för ”livets goda stunder” 🤩😍
1708642902066.jpeg

Behöver lite input.. ska man gå på Alpinestars skinn eller Knox Urbane. Det är inte jättestor prisskillnad med nuvarande kampanjer.

Eller

Behöver lite input.. ska man gå på Alpinestars skinn eller Knox Urbane. Det är inte jättestor prisskillnad med nuvarande kampanjer.

Eller

Du har alltså inget skinnställ sedan tidigare? Som tidigare nämn är urbane pro jäkligt skön och mångsidig. Men skinn är ju alltid skinn ✌️

Eller

Beställ hem och prova om du inte har nån handlare i närheten, det är viktigt att dom sitter rätt på just dig. Sitt på hojen o torrkör också så känner du om det är rätt, något som är ok att gå runt i kan vara hemskt på hojen och tvärtom.

Hur mycket kommer du köra? Pendla till jobbet eller bara fina dagar till glasskiosken?

Hej.
Jag vill hinta om att jag lade upp en annons på k&s, gällande en i princip ny hjälm med bt- handsfree och lite kläder.

Du har alltså inget skinnställ sedan tidigare? Som tidigare nämn är urbane pro jäkligt skön och mångsidig. Men skinn är ju alltid skinn ✌️
Nej, det blir första outfiten. Har inte provat Knox så vet inte hur dessa sitter men har läst väldigt mycket gott om dem. Ska ta mig förbi Bike för att prova (de har förövrigt öppet hus fre-sön denna veckan). Det som jag upplever som positivt med Knox är att man kan slänga på en vanlig jacka över.

Beställ hem och prova om du inte har nån handlare i närheten, det är viktigt att dom sitter rätt på just dig. Sitt på hojen o torrkör också så känner du om det är rätt, något som är ok att gå runt i kan vara hemskt på hojen och tvärtom.

Hur mycket kommer du köra? Pendla till jobbet eller bara fina dagar till glasskiosken?
Har beställt hem och skickat tillbaka ett antal olika uppsättningar som inte passade bra :/ Tycker att AS satt bäst. Dock är det ovan med skinn när man inte haft något liknande tidigare. Bra tips om att torrköra. Ska testa detta.

Jag kommer nog inte köra tokmycket. Det blir främst fina dagar till glasskiosken :)

Eller

Åk till Johans mc och prova Knox-jackan. De är asbra men väldigt väldigt små i storlekarna, det var i alla fall MK2. Jag använder bara den och varierat med olika skal, allt från crosströja till vinterjacka, regnjacka, tunn jacka.

Har även en tunn typ skyddsjacka från Pandomoto som jag använt en gång och sedan hängt undan. Samma princip som Knox men tunnare.

Undertill har jag skyddstights från Pando moto och Mtb-byxor utanpå, eller jeans utanpå.

Smaksak om man gillar lager på lager eller vill ha klädesplagg i ett lager.

Nej, det blir första outfiten. Har inte provat Knox så vet inte hur dessa sitter men har läst väldigt mycket gott om dem. Ska ta mig förbi Bike för att prova (de har förövrigt öppet hus fre-sön denna veckan). Det som jag upplever som positivt med Knox är att man kan slänga på en vanlig jacka över.

Har beställt hem och skickat tillbaka ett antal olika uppsättningar som inte passade bra :/ Tycker att AS satt bäst. Dock är det ovan med skinn när man inte haft något liknande tidigare. Bra tips om att torrköra. Ska testa detta.

Jag kommer nog inte köra tokmycket. Det blir främst fina dagar till glasskiosken :)
Bara så du vet så är inte Knox urbane PRO jackan så tunn att du kan använda en ”vanlig” jacka över. Förutsatt att du inte går runt i baggy kläder. Jag fick köpa en ny skaljacka för att ha över då mina övriga jackor blev för tighta.

Jag är 183cm, 85 kg och bär storlek Large i MK3. XL blev tok för stor.

Åk till Johans mc och prova Knox-jackan. De är asbra men väldigt väldigt små i storlekarna, det var i alla fall MK2. Jag använder bara den och varierat med olika skal, allt från crosströja till vinterjacka, regnjacka, tunn jacka.

Har även en tunn typ skyddsjacka från Pandomoto som jag använt en gång och sedan hängt undan. Samma princip som Knox men tunnare.

Undertill har jag skyddstights från Pando moto och Mtb-byxor utanpå, eller jeans utanpå.

Smaksak om man gillar lager på lager eller vill ha klädesplagg i ett lager.
Väldigt stor skillnad mellan MK2 och MK3. Jag var XL i MK2 och L i MK3 :)

Är det skillnad i tjocklek mellan MK2 och MK3? Om de är samma är väl det självklara valet MK3 eller är de tätare kanske?

TAck för all bra input. Blev en Knox mk3 samt Halvarssons Nyberg. Byxorna var riktigt grymma. Förstår inte hur de kan göra så pass bra byxa till ett så pass modest pris (Class AAA för 1995kr). Skadar inte heller att de är skönare än mina vanliga jeans. Rekommederas ifall någon letar efter bra byxor.

Är ju fan ingen som köper min GS. 😂
Hade känts bra att få sålt åtminstone en klocka innan jag klipper en 801. Kanske får lägga ut min FXD också. 🥲
Januari och februari brukar vara tröga månader. Inom 10 dagar är vi inne i mars och då börjar folk tänka på badklocka. :) Då ryker den senast för den är fin och lite unik. Beställ redan nu och våga lita på processen! :p

Januari och februari brukar vara tröga månader. Inom 10 dagar är vi inne i mars och då börjar folk tänka på badklocka. :) Då ryker den senast för den är fin och lite unik. Beställ redan nu och våga lita på processen! :p
Ska prata pris och inbyte med butiken så fort det finns ett officiellt pris. Pris borde komma inom 2 veckor.

Ni som kör med slip-on utan db-killer? Låter det för högt? Funderar på en arrow race-pro. Tycker den är för tyst original men vill inte ha den superhögt heller som det blir med helsystem.

Ni som kör med slip-on utan db-killer? Låter det för högt? Funderar på en arrow race-pro. Tycker den är för tyst original men vill inte ha den superhögt heller som det blir med helsystem.
De flesta moderna hojar har så strypt ljud från början att enbart slipon utan db blir lagom eller för lågt för min smak. Sätter man på helt raka rör och slipon utan db däremot så låter det rejält. Testa starta hojen utan ljuddämpare. 😃

Jag kör alltid utan db och cat. Har du katalysatorn kvar så stryper den det mesta av ljudet.

Men på Tuonon så blev det alldeles för högt med en SC CR-T.
Nu sitter Akra på men det är lite för tyst. Klarar tom besiktningen med db-killer i.

Den där Race pro från Arrow på min hoj tror jag skulle låta +125db över 6000rpm...

Men jag hade en Racefit Growler på min GSX-R K6 och den lät perfekt högt (enligt mig).

Jag har Triumphs Arrow och tycker de låter lite väl högt om man kör långt, även med proppar.
Tyvärr skittråkiga med dB-killers, så bara uthärda.
Kör du enbart med slip on då? övrigt org?
Jag vill ju åt det där härliga djupa ljudet som man får av arrow pro utan db, men är osäker på ljudnivån.
Märke & modell? Min gamla mt07 var lagom utan dB-killer trots akra helsystem.
KTM så lär det gå bra också, det blir betydligt värre om man kör decat.
Har sålt Ktm:n och kör nu en honda cb1000r. Min lokala handlare hade en ktm med austin racing helsystem. Var på tok för galet/högt, sådär kan man inte åka runt om man tycker om sina öron.

De flesta moderna hojar har så strypt ljud från början att enbart slipon utan db blir lagom eller för lågt för min smak. Sätter man på helt raka rör och slipon utan db däremot så låter det rejält. Testa starta hojen utan ljuddämpare. 😃
Ok, bra tips att prova utan ljuddämpare 👍😎Då borde jag iaf få en uppfattning om hur högt den kan låta som max. Om ett helsystem låter för högt och en vanlig ”strypt” låter för lågt så borde det ju logiskt sätt vara en sweet spot någonstans där mitt emellan, vilket jag är ute efter 🙂.
Jag kör alltid utan db och cat. Har du katalysatorn kvar så stryper den det mesta av ljudet.

Men på Tuonon så blev det alldeles för högt med en SC CR-T.
Nu sitter Akra på men det är lite för tyst. Klarar tom besiktningen med db-killer i.

Den där Race pro från Arrow på min hoj tror jag skulle låta +125db över 6000rpm...

Men jag hade en Racefit Growler på min GSX-R K6 och den lät perfekt högt (enligt mig).
Ok, jag tror inte jag vågar köra de-cat. Får nog ta och känna in mig med slip-on först så får vi se vad det mynnar ut i. För övrigt så kommer en lokal handlare få in aprilia, ser verkligen fram emot att prova en tuono, hört mycket gott om dem 🙂

Kör du enbart med slip on då? övrigt org?
Jag vill ju åt det där härliga djupa ljudet som man får av arrow pro utan db, men är osäker på ljudnivån.

Har sålt Ktm:n och kör nu en honda cb1000r. Min lokala handlare hade en ktm med austin racing helsystem. Var på tok för galet/högt, sådär kan man inte åka runt om man tycker om sina öron.
Allt övrigt orginal.
Tycker den mullrar rätt fint trots sina 675 kubik på tre burkar.
Många hade nog tyckt att den var rätt tyst, men det blir nån form av resonans runt 3-4,5k RPM som äter genom skallbenet.

Tillbaka
Topp