Ja det tycker jag. Jag har frågat grannarna med om de stör sig och de tycker det är ok.Underbart, tror jag vågar beställa ett nu då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det tycker jag. Jag har frågat grannarna med om de stör sig och de tycker det är ok.Underbart, tror jag vågar beställa ett nu då
Spännande, men räkna med att ta fram plånboken när du testat denOk, bra tips att prova utan ljuddämpare Då borde jag iaf få en uppfattning om hur högt den kan låta som max. Om ett helsystem låter för högt och en vanlig ”strypt” låter för lågt så borde det ju logiskt sätt vara en sweet spot någonstans där mitt emellan, vilket jag är ute efter .
Ok, jag tror inte jag vågar köra de-cat. Får nog ta och känna in mig med slip-on först så får vi se vad det mynnar ut i. För övrigt så kommer en lokal handlare få in aprilia, ser verkligen fram emot att prova en tuono, hört mycket gott om dem
Man kan ju säga så här.Ok, bra tips att prova utan ljuddämpare Då borde jag iaf få en uppfattning om hur högt den kan låta som max. Om ett helsystem låter för högt och en vanlig ”strypt” låter för lågt så borde det ju logiskt sätt vara en sweet spot någonstans där mitt emellan, vilket jag är ute efter .
Ok, jag tror inte jag vågar köra de-cat. Får nog ta och känna in mig med slip-on först så får vi se vad det mynnar ut i. För övrigt så kommer en lokal handlare få in aprilia, ser verkligen fram emot att prova en tuono, hört mycket gott om dem
Mitt noname kines SC-project med en-killer blir drygt med proppar på längre sträckor (över 1h körning). Annars låter det sjukt gött på MT-07Ni som kör med slip-on utan db-killer? Låter det för högt? Funderar på en arrow race-pro. Tycker den är för tyst original men vill inte ha den superhögt heller som det blir med helsystem.
Usch! Finns nog 3kg att spara där. Skit i de-cat och köp ett slipon utan db-killer är mitt tips. Köp även bra öronproppar från eBay för typ 200kr. Jag har länkat tidigare i tråden. Då slipper du vindbrus också.@MrJL Aldrig hört talas om det märket förut men jäkla va gött de lät (youtubade).
@yonsson En av anledningarna till att jag önskar slipon är för att originalpipan är gigantisk och dessutom riktigt ful. Har sving på ena sidan och vill framhäva däcket mer. Självklart ska det låta gött med, det är ju en stor del av njutningen.
Behöver man inte mappa om hojen så fort man börjar trixa med katalysatorn?
Bjuder på lite bilder. Har beställt en tail tidy och nya speglar till den. Blir givetvis kolfiber delar också framöver
Kul, även jag har en CB1000R, vilken ÅM har du?Kör du enbart med slip on då? övrigt org?
Jag vill ju åt det där härliga djupa ljudet som man får av arrow pro utan db, men är osäker på ljudnivån.
Har sålt Ktm:n och kör nu en honda cb1000r. Min lokala handlare hade en ktm med austin racing helsystem. Var på tok för galet/högt, sådär kan man inte åka runt om man tycker om sina öron.
Där är den ju, skitläcker !!@MrJL Aldrig hört talas om det märket förut men jäkla va gött de lät (youtubade).
@yonsson En av anledningarna till att jag önskar slipon är för att originalpipan är gigantisk och dessutom riktigt ful. Har sving på ena sidan och vill framhäva däcket mer. Självklart ska det låta gött med, det är ju en stor del av njutningen.
Bjuder på lite bilder. Har beställt en tail tidy och nya speglar till den. Blir givetvis kolfiber delar också framöver
Ja, det tror jag med! För att inte tala om skylthållaren. Det är en stor solid aluminum klump, längtar till att få bort den. Vet inte hur dom tänkte där.Usch! Finns nog 3kg att spara där. Skit i de-cat och köp ett slipon utan db-killer är mitt tips. Köp även bra öronproppar från eBay för typ 200kr. Jag har länkat tidigare i tråden. Då slipper du vindbrus också.
Kul, dom är lite ovanliga och underskattade. Min är en -21a på tal om slip ons ovan, vad kör du med? Och är du nöjd?Kul, även jag har en CB1000R, vilken ÅM har du?
Decat såklart och LeoVince. Låter skithögt dvs exakt som det ska vara!Ja, det tror jag med! För att inte tala om skylthållaren. Det är en stor solid aluminum klump, längtar till att få bort den. Vet inte hur dom tänkte där.
Kul, dom är lite ovanliga och underskattade. Min är en -21a på tal om slip ons ovan, vad kör du med? Och är du nöjd?
någon som har tips på schyssta bar end mirrors? Gärna något som även fungerar bra i trafik
Jag gillar mina från motogadget. Gjorda av högglanspolerad aluminium så alltså glaslösa.någon som har tips på schyssta bar end mirrors? Gärna något som även fungerar bra i trafik
Smaken är ju som baken, men jag tycker den där skylthållaren är ganska ball.@MrJL Aldrig hört talas om det märket förut men jäkla va gött de lät (youtubade).
Jag gillar Rizoma Spy-R. Finns i flera storlekar och man kan vinkla dom när man kör mellan bilar:någon som har tips på schyssta bar end mirrors? Gärna något som även fungerar bra i trafik
Victory Evo Bar-end Mirror
The EVO versions have a new handle shape and are supplied with a mounting set. The mirrors will fit handlebars with a handlebar inner diameter from 12 to 22 mm. 1www.caferacerwebshop.com
Jag gillar mina från motogadget. Gjorda av högglanspolerad aluminium så alltså glaslösa.
Tack för riktigt bra förslag. Ska kolla närmare på dessaJag gillar Rizoma Spy-R. Finns i flera storlekar och man kan vinkla dom när man kör mellan bilar:
Spy-R (rizoma.com)
Jag kör mina uppåt för då ser jag bakåt utan att behöva titta ner under styret (som stör mig när jag kör).
Dom vibrerar inte i höga hastigheter heller vilket är skönt för då är det bra att kunna se om man har någon bakom sig.
Rizoma som JL länkade till har väldigt mycket roligt som säkert är bra. Oftast dyrt som satan.Tack för riktigt bra förslag. Ska kolla närmare på dessa
Bara ut o lägga lakrits och dra bakhjulNu är hojen hemma så nu måste man ta kortet. Grabben ser dock inte ut att vara imponerand. Det första han gjorde var att lägga småsten i avgasröret
Den som stoppar grus i avgasröret får också stå bakom när det ska gasas ut igen!Nu är hojen hemma så nu måste man ta kortet. Grabben ser dock inte ut att vara imponerand. Det första han gjorde var att lägga småsten i avgasröret
Grattis! Bort med reflexer och sen montera något i denna stil så har du en riktigt snygg hojNu är hojen hemma så nu måste man ta kortet. Grabben ser dock inte ut att vara imponerand. Det första han gjorde var att lägga småsten i avgasröret
Blir faktiskt en tail tidy, Akrapovic system, andra speglar samt lite annat smått och gott Funderar även på att köra wrap på de gråa detaljerna. Reflekterade aldrig över reflexerna så ngt får man göra åt det också Finns lite att sysselsätta sig med innan säsongen börjarGrattis! Bort med reflexer och sen montera något i denna stil så har du en riktigt snygg hoj
Tail Tidy R&G - Modellanpassad nummerplåtshållare till Yamaha - Hojstyling.se
Tail Tidy eller nummerplåtshållare anpassad efter just din motorcykel. Enkel att montera och ger ett stort lyft!www.hojstyling.se
Du ska inte kolla om det är kul att köra först?Blir faktiskt en tail tidy, Akrapovic system, andra speglar samt lite annat smått och gott Funderar även på att köra wrap på de gråa detaljerna. Reflekterade aldrig över reflexerna så ngt får man göra åt det också Finns lite att sysselsätta sig med innan säsongen börjar
Jäklar! Mängd med planer! Bra med att få hojen så snygg som Yamaha har tänkt från början (med tailtidy dvs)Blir faktiskt en tail tidy, Akrapovic system, andra speglar samt lite annat smått och gott Funderar även på att köra wrap på de gråa detaljerna. Reflekterade aldrig över reflexerna så ngt får man göra åt det också Finns lite att sysselsätta sig med innan säsongen börjar
Finns billiga slipon för typ 3k, räcker långt. När man lär sig köra kan det däremot vara skönt med en tyst hoj. Om inte annat så hör man personen i andra änden av headsetet bättre.Jäklar! Mängd med planer! Bra med att få hojen så snygg som Yamaha har tänkt från början (med tailtidy dvs)
Personlig åsikt, om du inte får en löjligt bra deal på ett akra system, låt det vänta. 15% av hojens värde i nytt avgasrör är mycket att lägga innan du har körkort. Svårt att få tillbaka dem pengarna vid försäljning om du ger upp hoppet om mc kort. (Och har du bra med deg att lägga på mc hobby kommer du förmodligen köpa en mt-09 nästa säsong om du löser kortet)
Finns inga slipon till Mt07 & Xsr700Finns billiga slipon för typ 3k, räcker långt. När man lär sig köra kan det däremot vara skönt med en tyst hoj. Om inte annat så hör man personen i andra änden av headsetet bättre.