Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag köpte tail tidy från ali för typ 200kr. Man behöver köpa adaptrar om man vill behålla org blinkers bak för typ 20kr dock. Loctite på alla skruvar krävs dock ocksåBlir faktiskt en tail tidy, Akrapovic system, andra speglar samt lite annat smått och gott Funderar även på att köra wrap på de gråa detaljerna. Reflekterade aldrig över reflexerna så ngt får man göra åt det också Finns lite att sysselsätta sig med innan säsongen börjar
Ack så viktigt!Byt system efter godkänd uppkörning.
Man vet aldrig vilken förarprovare man får, min slog ned på mina original Yamaha led-blinkers under säkerhetsgenomgången och hävdade att det inte är E-märkta. Lagom kul när man ska köra ut i trafiken, man är redan tillräckligt nervös. Det visade sig efteråt att märkningen sitter undertill.Ack så viktigt!
Jaa, det är synd att det är skillnad på olika provförrättare. När jag körde upp för A2 2014 så hade jag en XT500 med istortsett raka rör och väldigt ombyggd för övrigt. Men den mannen tycker bara den var häftigMan vet aldrig vilken förarprovare man får, min slog ned på mina original Yamaha led-blinkers under säkerhetsgenomgången och hävdade att det inte är E-märkta. Lagom kul när man ska köra ut i trafiken, man är redan tillräckligt nervös. Det visade sig efteråt att märkningen sitter undertill.
Äsch, man måste ju ha ngt att sysselsätta sig medDu ska inte kolla om det är kul att köra först?
Jag hittade faktiskt ett beg Akra system för en rimlig peng som behöver lite fix. Tänkte fixa lite med denna under våren. Säljer man hojen senare så kan man alltid säljsa systemet beg. Just Akra race verkar väldigt populärt bland MT07 och XSR700.Jäklar! Mängd med planer! Bra med att få hojen så snygg som Yamaha har tänkt från början (med tailtidy dvs)
Personlig åsikt, om du inte får en löjligt bra deal på ett akra system, låt det vänta. 15% av hojens värde i nytt avgasrör är mycket att lägga innan du har körkort. Svårt att få tillbaka dem pengarna vid försäljning om du ger upp hoppet om mc kort. (Och har du bra med deg att lägga på mc hobby kommer du förmodligen köpa en mt-09 nästa säsong om du löser kortet)
Som @Oliver skriver så finns inga slip-on till dessa. Akra verkar dock inte alls vara lika högljud som de korta systemen. Ska ligga på drygt 98dB. Jag kommer dock avvakta med bytet ett tag.Finns billiga slipon för typ 3k, räcker långt. När man lär sig köra kan det däremot vara skönt med en tyst hoj. Om inte annat så hör man personen i andra änden av headsetet bättre.
Tack Det är lite som med klockor. Man får inte alltid tillbaka pengarna men man har haft roligt under tidenKlart att man ska köpa prylar till hojen!
Det är ju en del av det roliga. Man får aldrig tillbaka pengarna, men får väldigt roligt under tiden.
Grattis till nya hojen @rambo_amadeus
Var i landet bor du? Kan du redan börja köra?
stämmer, tyvärr allt i en del :/Varför finns det inga slipon @Oliver ? Är avgassystemet slutet hela vägen från cylinder till avslut?
Problematiskt. Kommer ju i praktiken innebära att fler köper decat.stämmer, tyvärr allt i en del :/
Det stämmer. De flesta systemen är de-cat och de få som har cat är alldeles för dyra (samt att det är osäkert om de eg. är så pass bra att de skulle klara dagens avgaskrav). Eventuellt skulle man kunna kapa och bygga om original samt sätta på en slip-on. Får se om det är ngt jag testar. Förmodligen är det alldeles för mycket jobb,Problematiskt. Kommer ju i praktiken innebära att fler köper decat.
Samma hos Aprilia tyvärr.
Eller hurTyvärr? Guldläge att installera ett helsystem ju!
Till exempel:
Vilken klåpare. Fan inte OK att addera den sortens stress på någon som ska köra upp.Man vet aldrig vilken förarprovare man får, min slog ned på mina original Yamaha led-blinkers under säkerhetsgenomgången och hävdade att det inte är E-märkta. Lagom kul när man ska köra ut i trafiken, man är redan tillräckligt nervös. Det visade sig efteråt att märkningen sitter undertill.
Får känslan av att vissa av dessa provledare njuter av den maktposition som de faktiskt innehar. Den proveldare jag hade var väldigt bra, jag failade på lågfarten men han märkte att det var pga nervositet så jag fick köra mycket lågfart i stadskörning istället. Där gick det utmärkt så han valde att gå på det resultatet istället.Vilken klåpare. Fan inte OK att addera den sortens stress på någon som ska köra upp.
Fan va gött! Stil före komfortPå tal om chopperkänsla så kan jag också bjuda på en bild. Inte den bästa av hojar jag ägt kan jag säga, livsfarlig väghållning och läckte mer olja än den drog bensin!
En selfie medan framhjulet är uppe i luften skulle passa fint in i trådenBatmopeden rullar för säsongen. Man får hålla hårt i styret när 9 vilda hästar drar. Men gött med plusgrader iallafall
VerkligenEn selfie medan framhjulet är uppe i luften skulle passa fint in i tråden
Tack för riktigt bra förslag. Ska kolla närmare på dessa
Tack för bilderna. Har kikat lite mer och insett att det nog är bättre att investera i ett par vettiga broms-/kopplingshandtag innan man lägger pengarna på speglar. Är det Gilles du har på hojen?Fotade mina åt dig idag:
Jag gillar dom eftersom de funkar åt alla håll och uppe eller nere osv.
Men kostar ju en del...
Det är Gilles, helt rätt. Väldigt sköna. Bättre än tex Lightech enligt mig. Däremot har de en störig detalj som gör att det är ett litet spel när man börjar bromsa som stör mig. Det går inte att justera tyvärr så ska lösa det på något MacGyver-sätt tänkte jag.Tack för bilderna. Har kikat lite mer och insett att det nog är bättre att investera i ett par vettiga broms-/kopplingshandtag innan man lägger pengarna på speglar. Är det Gilles du har på hojen?
Ska du byta reglage nu också?Tack för bilderna. Har kikat lite mer och insett att det nog är bättre att investera i ett par vettiga broms-/kopplingshandtag innan man lägger pengarna på speglar. Är det Gilles du har på hojen?