• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Senaste 12 åren, har jag varje ojämnt år sålt hojen för att det skall vara färdigåkt. Men senast 12 åren varje jämnt år har jag till våren köpt ny.

Men förra året var det definitivt, nu är det färdigt.
Det höll sig ända tills idag… dock blir det back to basic, där jag började köra MC för drygt 30 år sedan ”offroad”

Lånad bild från www, men är samma lika bortsett från att min har LeoVince och tailtidy mm

IMG_1660.jpeg
I skogen kan ingen höra dig wheela. 😃
 
Senaste 12 åren, har jag varje ojämnt år sålt hojen för att det skall vara färdigåkt. Men senast 12 åren varje jämnt år har jag till våren köpt ny.

Men förra året var det definitivt, nu är det färdigt.
Det höll sig ända tills idag… dock blir det back to basic, där jag började köra MC för drygt 30 år sedan ”offroad”

Lånad bild från www, men är samma lika bortsett från att min har LeoVince och tailtidy mm

IMG_1660.jpeg
bra val ! på gång efter en med.
 
Senaste 12 åren, har jag varje ojämnt år sålt hojen för att det skall vara färdigåkt. Men senast 12 åren varje jämnt år har jag till våren köpt ny.

Men förra året var det definitivt, nu är det färdigt.
Det höll sig ända tills idag… dock blir det back to basic, där jag började köra MC för drygt 30 år sedan ”offroad”

Lånad bild från www, men är samma lika bortsett från att min har LeoVince och tailtidy mm

IMG_1660.jpeg
Mycket bra val! Rolig överallt förutom på motorvägen och där är man ju ändå inte :)
 
Ska du byta reglage nu också? 😂
Provkört hojen?
Förstår att du försöker förlöjliga mig och förhoppningsvis behövs det inte men efter att ha läst på lite så skriver många att man bör se över ergonomin, dvs att man ska ta sig tid att ställa in hojen. De brukar jmf med bilar. Att man skulle inte sätta sig i en bil för första gången och bara köra iväg innan man justerat sätet, ratten, etc. De flesta brukar rekommendera byte av reglage (om standard mot förmodan inte skulle passa bra). Broms går att ställa in smidigt så där ser jag inga problem. Kopplingen får vi se. Tog en kort tur men är lite för tidigt att säga. Tycker Dave Moss verkar vettig.
 
Förstår att du försöker förlöjliga mig och förhoppningsvis behövs det inte men efter att ha läst på lite så skriver många att man bör se över ergonomin, dvs att man ska ta sig tid att ställa in hojen. De brukar jmf med bilar. Att man skulle inte sätta sig i en bil för första gången och bara köra iväg innan man justerat sätet, ratten, etc. De flesta brukar rekommendera byte av reglage (om standard mot förmodan inte skulle passa bra). Broms går att ställa in smidigt så där ser jag inga problem. Kopplingen får vi se. Tog en kort tur men är lite för tidigt att säga. Tycker Dave Moss verkar vettig.
Köp vad du vill! Det är kul att byta grejer. Ska du övningsköra med hojen på skola så är det nog bra att börja med långa vanliga handtag. Efter några rundor på en hoj märker man om man vill byta reglage, handtag, sits osv. Bara för att man kan byta något betyder det inte att det man byter till blir bättre.
 
Senast ändrad:
Köp vad du vill! Det är kul att byta grejer. Ska du övningsköra med hojen på skola så är det nog bra att börja med långa vanliga handtag. Efter några rundor på en hoj märker man om man vill byta reglage, handtag, sits osv. Bara för att man kan byta något betyder det inte att det man byter till blir bättre.
Just MT-07 finns det sjukt mycket eftermarknadsgrejer till. Gäller verkligen att sansa sig med köpen :)
Absolut, det är även min tanke. Skulle jag byta så skulle jag nog ändå gå på långa i början. Det är främst justeringsmöjligheten jag eventuellt är ute efter.

En annan topic, är det på tisdag nya Husqvarna 801 skulle visas upp? Ser inget på deras IG. Bygger den på KTM 790?
 
Förstår att du försöker förlöjliga mig och förhoppningsvis behövs det inte men efter att ha läst på lite så skriver många att man bör se över ergonomin, dvs att man ska ta sig tid att ställa in hojen. De brukar jmf med bilar. Att man skulle inte sätta sig i en bil för första gången och bara köra iväg innan man justerat sätet, ratten, etc. De flesta brukar rekommendera byte av reglage (om standard mot förmodan inte skulle passa bra). Broms går att ställa in smidigt så där ser jag inga problem. Kopplingen får vi se. Tog en kort tur men är lite för tidigt att säga. Tycker Dave Moss verkar vettig.
Att byta till justerbara broms/kopplingsgrepp är en väldigt vettig investering. Har det på samtliga av mina hojar. Polaren som hade körskola monterade det på sina körskolehojar just för att eleverna skulle kunna få så bra grepp som möjligt. Alla har ju inte långa fingrar😉
Apriliorna som exempel👍
 

Bilagor

  • IMG_20240302_220022.jpg
    IMG_20240302_220022.jpg
    663.7 KB · Visningar: 6
  • IMG_20240302_220004.jpg
    IMG_20240302_220004.jpg
    546.1 KB · Visningar: 5
Fast det där går att köra lugnt med! Koppla med lång och pek när du behöver, växla utan koppling så ofta det går.
Testade konceptet idag med elsparkcykel och problemet ligger i att varje litet väggupp ger en rätt så dramatiskt smärta i fingret. Detta då själva frakturen ligger på undersidan av fingret.
IMG_8119.png

Men jag är lösningsfokuserad så tänker att det går att köra med en hand till 95% av tiden 😂😂
 
Tillbaka
Topp