• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.


Raka rör på slöa twinnar är som gapiga ungar. Mkt väsen för ingenting ;)

Hahaha skön liknelse! Sanningen är ju den att raka rör oftast ger sämre effekt.

Men icke att förglömma: loud pipes save lives.

Kommer bilder på dem nån dag haha.

Ang raka rör så dödar de allt va mellanregister o botten heter:wtf::D Men dessa gamla cafe räsers är till för att glida och störa folk med, man måste ju ha en hoj i varje segment!:nailbiting: Saknar en banhoj och glidare i garaget! Man kan aldrig ha för många motorcyklar!
 
Kommer bilder på dem nån dag haha.

Ang raka rör så dödar de allt va mellanregister o botten heter:wtf::D Men dessa gamla cafe räsers är till för att glida och störa folk med, man måste ju ha en hoj i varje segment!:nailbiting: Saknar en banhoj och glidare i garaget! Man kan aldrig ha för många motorcyklar!

Fast om du kapar ett rakt rör på exakt längd så får du rätt motstånd. Problemet är att du måste vara i bromsbänk och piporna blir längre än snyggt..
 
  • Like
Reactions: JLW
I imorrn blir eventuellt sista turen på hojen för i år, jo jag åker bara vid solsken etc...
Men Jävligt bitter känsla :/

Min adrenalin-spruta skall alltså snart ställas undan :/
Hur skall man överleva ännu en vinter?

Blir då trevlig att härja fritt en dag till, jag verkligen älskar att köra som en bastard, men sitter man på en SuperDuke (sedan 5 år) så vet man sitt gift :)
 
Fast om du kapar ett rakt rör på exakt längd så får du rätt motstånd. Problemet är att du måste vara i bromsbänk och piporna blir längre än snyggt..
Jo de stämmer, posörcyklarna förtjänar inte så mycket tid i bänken. Borde skaffa en egen:banghead: CX500 vi byggt kan ni skåda i Tove Lo's musikvideo Talking Body!
 
Dat ass på klubbmedlemmens cx500:nailbiting:
DSC_7779.JPG
 
Tänkte skaffa A-kort till våren. Har övningskört privat till och från sedan tre år tillbaka men nu tänkte jag ta tag i saken innan tillstånden börjar rinna ut i sanden.
Tänkte mata på så mycket privat övningskörning som möjligt men sedan köra upp genom skola efter ett antal lektioner, helst så få som möjligt.

Kan ni rekommendera en bra och pålitlig trafikskola i Stockholm (norra/västra) som helst inte vill sälja på mig 40 lektioner bara för att tjäna pengar utan redigt folk som gör en ärlig bedömning utifrån era egna erfarenheter?
 
Tänkte skaffa A-kort till våren. Har övningskört privat till och från sedan tre år tillbaka men nu tänkte jag ta tag i saken innan tillstånden börjar rinna ut i sanden.
Tänkte mata på så mycket privat övningskörning som möjligt men sedan köra upp genom skola efter ett antal lektioner, helst så få som möjligt.

Kan ni rekommendera en bra och pålitlig trafikskola i Stockholm (norra/västra) som helst inte vill sälja på mig 40 lektioner bara för att tjäna pengar utan redigt folk som gör en ärlig bedömning utifrån era egna erfarenheter?

Jag tog kortet via City Trafikskola i Sundbyberg. En månad från att jag tog första lektionen tills jag hade kortet i hand. Hade inte övningskört privat innan. Detta var dock sommartid, så jag kunde dedikera mycket tid. Dock tveksam till om Janne som var min lärare är kvar..
Behärskar du all långsam körning på bana och alla övningar tror jag inte de kommer pracka på dig mer än du behöver när du väl fått visa upp att du behärskar även trafiken..
 
Ut med det gamla
image.jpeg


och in med det nya
image.jpeg


Fast i verkligheten är GSen äldre men det struntar vi i. En fantastisk hoj och en helt annan nivå än F-serien är det. Dessutom oerhört välbalanserad och lättkörd så fort man får lite rull på den. Men att baxa runt den i garaget är ingen favorit.
 
Tänkte skaffa A-kort till våren. Har övningskört privat till och från sedan tre år tillbaka men nu tänkte jag ta tag i saken innan tillstånden börjar rinna ut i sanden.
Tänkte mata på så mycket privat övningskörning som möjligt men sedan köra upp genom skola efter ett antal lektioner, helst så få som möjligt.

Kan ni rekommendera en bra och pålitlig trafikskola i Stockholm (norra/västra) som helst inte vill sälja på mig 40 lektioner bara för att tjäna pengar utan redigt folk som gör en ärlig bedömning utifrån era egna erfarenheter?

Lycka till. Jag hade lite problem med banan. Men trafiken fick jag knappt en anmärkning på. Var ändå tvungen att köra alla lektioner där. 30, 50, 70, 90, 110-väg. Alla dubbellektioner, 750kr*2. Sen landsvägen på det trippellektion. Behärskar du banan bra kan du förmodligen spara in en hel del lektioner där.

Samma trafikskola som Palenkovich. Förutom de påtvingade lektionerna så tyckte jag att deras lärare var bra.
 
Tillbaka
Topp