• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Va fan är det här, är Aprilia några jävla mopeder? Finns ju inget vrid! Vad säger du @Chrisse ?

image.jpg

RSV är inte speciellt vridstark då den är direkt framtagen för sbk. Där är det toppeffekt som gäller.

Min Tuono är inte supervridig heller, men har iaf 130nm standard. Men tillsammans med en hyfsad toppeffekt, 175hkr, går den rätt ok. Körde hem fr jobbet igår, spinner upp till 170km/h (går din HD så fort ens? ;) )
 
RSV är inte speciellt vridstark då den är direkt framtagen för sbk. Där är det toppeffekt som gäller.

Min Tuono är inte supervridig heller, men har iaf 130nm standard. Men tillsammans med en hyfsad toppeffekt, 175hkr, går den rätt ok. Körde hem fr jobbet igår, spinner upp till 170km/h (går din HD så fort ens? ;) )

Piskar stjärt med Tuono! Faktum är att det är svårt att inte spinna loss nu vilket gjort den lite mer svårkörd..
 
Så är det, under liknade förutsättningar.
Dock ganska säker på att enda anledningen din HD drar min Aprilia vid rödljus är att min hoj spinner eller wheelar.

Nja, min spinner tyvärr loss nu också så jag måste byta sulor. Den ville vända 180 grader igår när jag skulle rejsa vid ett rödljus.. Orginalsulor är stenhårda och inte mycket att hänga i granen...
 
Va fan är det här, är Aprilia några jävla mopeder? Finns ju inget vrid! Vad säger du @Chrisse ?

image.jpg

Nu kör ju @Chrisse Tuono, där man som sagt har några fler Nm till att skoja med, men det är klart, man har klart mindre vrid i en sådan här rackare. Däremot har man möjlighet att köra liite mer aktivt med en sådan här.
Jämför italienaren med en lipizzaner eller ett fullblod och amerikanen med en ardenner.
Eller en ko.
 
Sen tror jag(upp till bevis!) att @Chrisse tar @Spencer66 vid ett rödljus vilken dag som helst med aprilias klassvinnande elektronik (vilken hd-nissar säkert fnyser åt). Wheelie control, launch control, traction control och en perfekt quickshift borgar för raska starter...
 
Sen tror jag(upp till bevis!) att @Chrisse tar @Spencer66 vid ett rödljus vilken dag som helst med aprilias klassvinnande elektronik (vilken hd-nissar säkert fnyser åt). Wheelie control, launch control, traction control och en perfekt quickshift borgar för raska starter...

Precis,för att köra fort på en Aprilia behöver man inte vara en duktig förare ;)

Hela grejen med att köra hoj är att det är du och maskinen. Inget annat. ABS är ju svinbra ur säkerhetssynpunkt men veta vart gränsen går när man vrider på rullen ska man veta själv!
 
Sen är jag (ärligt talat!) ingen superförare, och törs/kan inte svartstrecka ur en kurva bara på känsla. Gyrostyrd TC känns då kul!
 
Nu kör jag inte MC mer än på uppfarten hemma då jag norpar syrrans MC och övar på krypkörning men visst är det skillnad på att kunna köra och att enbart lita på systemet. Kan man sen köra och dessutom litar på systemet är man i min bok bara en än bättre förare. Principiellt tycker jag det är samma sak med bilförare. Sen om man har roligare för det eller ej uttalar jag mig inte om..
 
Tillbaka
Topp