Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra anledningar!Tack!
Anledning till det är att gå lite större motor(rädd att jag tröttnar fort annars) men framförallt tanken som är större.
Ja det är en hypermotard 1100s. Hade en KTM Duke 690 innan.Är det en hypermotard ? Hade du en ktm-motard innan ? Vad tycker du om ducatin ?
Jag provkörde en Multistrada förra året, lite större än hypern, mycket körglädje, klart trevlig. Tyvärr lite dyra också...
Smart att parka din traktor bredvid en riktigt ful hoj, så att din ser snyggare ut i jämförelse. Allt är som bekant relativt. Synd att Ernst Günther är död. Annars hade han varit ditt perfekta krogsällis, av samma anledning...@JoberMan och jag var ute med hojarna på lunchen. Jag vet inte om den helröda lacken gjorde hans hoj rättvisa..
![]()
Smart att parka din traktor bredvid en riktigt ful hoj, så att din ser snyggare ut i jämförelse. Allt är som bekant relativt. Synd att Ernst Günther är död. Annars hade han varit ditt perfekta krogsällis, av samma anledning...![]()
Kanon. I ditt sällskap blir de flesta skitsnyggaNöjer mig med dig Jan!
Kanon. I ditt sällskap blir de flesta skitsnygga
Det är inte min på bild men det är en 48, fick en liten "facelift" till 2016. Själv hade jag inte valt just blå även om den är lite ball.@par401 Jag gissar på att det är en Sportster men mer specifikt, vad är det för modell?
Misstänkte detNeat!
Det listade jag nästan ut genom dekalen DEMO på stänkan.
Ser roligt ut!2-takt och massor med sand. Trevlig kombination.
![]()
2-takt och massor med sand. Trevlig kombination.
![]()
Hur kul på en skala 1-10? Gissar på 10![]()
Nu blir jag rikigt avis...2-takt och massor med sand. Trevlig kombination.
![]()
Nu blir jag rikigt avis...
Kör du själv i öknen ? Tänkte på att det måste vara ganska lätt att börja tänja på gränserna i den miljön (för att sedan kanske vurpa).
Har varit ute i öken vid ett par tillfällen och provat både och, både med och utan guide. Nu kör vi en sväng med guide, det är nästan roligare, skönt att slippa tänka så mycket på navigeringen och fokusera på körningen.
Och att köra öken har ökat min respekt nåt oerhört för dem som är snabba ökenpiloter, det kräver koncentration och uppmärksamhet, oerhört lätt att missa lite och hamna knasigt fel. Har blivit en och annan vurpa.
Den största fördelen med guide är dock säkerhetsnätet. Vi pajjade faktiskt 2 hojar i förrgår och fastnade mitt i öknen i 1,5 timme. Man är inte jättekaxig efter en stund i 40 grader plus.
Men när det rullar är det snuskigt kul.
![]()
Berätta mer! Var? Vilken arrangör? Osv...
Låter riktigt roligtHar letat efter olika typer av öken/offroad åkning och som jag ser det finns det iaf. för mig 3 stycken huvudspår: Nordafrika, Baja/Mexiko, Mellanöstern.
Nordafrika vore fantastiskt, skulle gärna ta mig ut i Sahara någong gång (barndomsdröm sen man läste om 'riktiga' Paris-Dakar) men känns lite sketchy i dagsläget.
Baja verkar erbjuda fantastisk offroadkörning men ligger långt bort och erbjuder inte 'riktig' öken.
Dubai är lätt-tillgängligt, erbjuder FANTASTISK körning på ett enkelt sätt med närhet till alla tänkbara bekvämligheter.
Finns ett flertal 'arrive & ride'-alternativ, vi har provat lite olika, med/utan guide etc. Denna gång åker vi med en firma som heter 'Just Gas It'. Helt okej hojar, bra guide, lite halvdan utrustning tyvärr.
Men i princip: boka billig flygbiljett, boka körning, boka en bra försäkring, firman hämtar dig svintidigt på morgonen, du åker ut till deras 'farm', plockar en hoj och glider ut i öknen i soluppgången och sen kör du så länge du orkar (vilket de flesta inte gör speciellt länge utan en del erfarenhet). Vi kör halvdagar denna gång för att kunna köra lite 'hårdare' och sen vila/göra annat resten av dagarna.
Alternativet är att göra t.ex. en 3-dagars rundresa. Då åker man ut med guide, kör till något lämpligt ställe, käkar lunch och siestar, sen kör man eftermiddagen till något hotell/ökenläger och spenderar natten innan man åker vidare. Då kan man få lite olika typer av körning, öken, berg, stränder, wadis (uttorkade flodbäddar). Blir lite softare åkning för att ta sig fram.
![]()
Har letat efter olika typer av öken/offroad åkning och som jag ser det finns det iaf. för mig 3 stycken huvudspår: Nordafrika, Baja/Mexiko, Mellanöstern.
Nordafrika vore fantastiskt, skulle gärna ta mig ut i Sahara någong gång (barndomsdröm sen man läste om 'riktiga' Paris-Dakar) men känns lite sketchy i dagsläget.
Baja verkar erbjuda fantastisk offroadkörning men ligger långt bort och erbjuder inte 'riktig' öken.
Dubai är lätt-tillgängligt, erbjuder FANTASTISK körning på ett enkelt sätt med närhet till alla tänkbara bekvämligheter.
Finns ett flertal 'arrive & ride'-alternativ, vi har provat lite olika, med/utan guide etc. Denna gång åker vi med en firma som heter 'Just Gas It'. Helt okej hojar, bra guide, lite halvdan utrustning tyvärr.
Men i princip: boka billig flygbiljett, boka körning, boka en bra försäkring, firman hämtar dig svintidigt på morgonen, du åker ut till deras 'farm', plockar en hoj och glider ut i öknen i soluppgången och sen kör du så länge du orkar (vilket de flesta inte gör speciellt länge utan en del erfarenhet). Vi kör halvdagar denna gång för att kunna köra lite 'hårdare' och sen vila/göra annat resten av dagarna.
Alternativet är att göra t.ex. en 3-dagars rundresa. Då åker man ut med guide, kör till något lämpligt ställe, käkar lunch och siestar, sen kör man eftermiddagen till något hotell/ökenläger och spenderar natten innan man åker vidare. Då kan man få lite olika typer av körning, öken, berg, stränder, wadis (uttorkade flodbäddar). Blir lite softare åkning för att ta sig fram.
![]()