Babywipes eller vanliga våtservetter.Vad brukar ni använda för ”waterless” tvätt för att torka av MCn efter användning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Babywipes eller vanliga våtservetter.Vad brukar ni använda för ”waterless” tvätt för att torka av MCn efter användning?
En blöt microfiberduk om det bara är damm och pollen.Vad brukar ni använda för ”waterless” tvätt för att torka av MCn efter användning?
Vad brukar ni använda för ”waterless” tvätt för att torka av MCn efter användning?
Babywipes eller vanliga våtservetter.
Toppen, då slipper man kanske tvätta hojen .En blöt microfiberduk om det bara är damm och pollen.
Lätt fuktad bara så inte elektroniken tar strykToppen, då slipper man kanske tvätta hojen .
Jag har aldrig kört någon förut och det var den första hojen jag testade så det fick bli ganska lugnt. Men visst kändes det som en hoj som behöver klart öppnare tyglar än vad en liten halkbana med omnejd kan erbjuda. Tyckte dock att jag anande ett mycket härligt mellanregisterTuonon gick säkert ok där med originalpipa och mapp... Men den behöver ju gas och lite fritt framför för att komma igång...
Jag tyckte faktiskt det fungerade utmärkt. Det gick ju att gå in på sajten och boka från telefonen under tiden man var där. Dock så funkade det förstås inte för att ersätta no-shows från andra personer som bokat men inte dykt upp. Där kanske någon spontanlösning där utställarna kunde göra en bokning på plats skulle behövas. Jag gillade annars stenhårt att man kunde boka på förhand så man inte behövde stå i några köer och man visste på förhand vad man skulle kunna köra. Hade nog inte åkt dit annars.Jag provade inte alla de 10 som jag bokat. Tyvärr finns det lite att önska från arrangörerna när det kommer till bokningar. Det verkar vara så att man är försäkrad under den tiden som man bokat. Det gör att man inte kan boka om tiden trots att det finns lediga tider. Samma problem finns när man vill prova en mc som man inte bokat. Då går det inte eftersom de inte försäkrat mer än förbokade körningar.
Noll risk att körprovaren kommer ha några åsikter om avgasrör. De utgår bara från om det finns en giltig besiktning. De har varken tid eller uppdrag att engagera sig i vilket avgasrör som sitter på alla hojar.Aha, nej det har jag inte. Har originaldämparen också hemma men det känns ju halvdrygt att byta för en uppkörning. Som @snoozarn skriver så är det inte ett helsystem och dämparen håller sig inom ramarna för ljudnivå.
Babywipes eller vanliga våtservetter.
En blöt microfiberduk om det bara är damm och pollen.
Tack för alla tips. Får bli en beställning av motul och microfiberdukar. Babywipes har jag gått om som småbarnsförälder
Funkar även för att ta bort insekter. Annars funkar ju blött hushållspapper bra för visir mm. - Låt ligga blött och jäsa några minuter.Tack för alla tips. Får bli en beställning av motul och microfiberdukar. Babywipes har jag gått om som småbarnsförälder
Hushållspapper kan repa plexi och akrylglas har jag alltid hört. Ingen aning om det är sant?Funkar även för att ta bort insekter. Annars funkar ju blött hushållspapper bra för visir mm. - Låt ligga blött och jäsa några minuter.
https://www.cec.se/sv/produkt/bo103174Tack för alla tips. Får bli en beställning av motul och microfiberdukar. Babywipes har jag gått om som småbarnsförälder
Ja, torrt papper kan repa. Därav dränk i vatten, lägg på, vänta 2min, torka bort.Hushållspapper kan repa plexi och akrylglas har jag alltid hört. Ingen aning om det är sant?
Jag kör enbart med biltemas microfiber och motuls matte cleaner på båda hojarna, funkar jättebra på insekter.
Skanssundet? Skön väg ner dit.Härlig omväg från jobbet idag
Som anställd på Sveriges största hygienbolag….Hushållspapper kan repa plexi och akrylglas har jag alltid hört. Ingen aning om det är sant?
Jag kör enbart med biltemas microfiber och motuls matte cleaner på båda hojarna, funkar jättebra på insekter.
Maxicarbon, skickat från Italien.Fint @Chrisse! Vilken leverantör?
Bra workaround.Hittade på etsy en säljare som 3d-printar "covers" för reflexen. Tycker det ser rätt ok ut. Förmodar dock att man eg. inte får göra någon inverkan på reflexen?
Absolut. Just denna är för yamaha men borde vara rätt lätt att anpassa.Bra workaround.
Vill du dela länk?
Risken att du blir stannad för den är ju minimal.Hittade på etsy en säljare som 3d-printar "covers" för reflexen. Tycker det ser rätt ok ut. Förmodar dock att man eg. inte får göra någon inverkan på reflexen?
Coolt med hela bakpartiet i kolfiber!Före, undertiden och efter..
Fast ingen blir stoppad för en reflex. Utan det handlar till 99% att man kört som ett rövhål innan och då börjar polisen leta efter fel på hojen. Vissa har sån väldig "otur" hela tiden med polisen men det beror i nästan alla fall på förarens beteende innan...Så om man träffar en övernitisk polis kan dom bötfälla eller ge flygande bes med ombes krav.
En grov generalisering. Det är nog olika i olika städer. I GBG har jag blivit stoppad av mcpolis utan anledning för körkortskontroll. Ledde till ombesiktning pga ljudet men det var inte därför han stoppade mig.Fast ingen blir stoppad för en reflex. Utan det handlar till 99% att man kört som ett rövhål innan och då börjar polisen leta efter fel på hojen. Vissa har sån väldig "otur" hela tiden med polisen men det beror i nästan alla fall på förarens beteende innan...
En grov generalisering
...utan för att du åkte på bakhjulet sekunderna innan eller hur?....inte därför han stoppade mig.
De ggr jag kört som ett rövhål stannar jag inte....utan för att du åkte på bakhjulet sekunderna innan eller hur?
Kan säkert finnas undantag men visst känner du också folk som har "otur" hela tiden för samma saker? Alltid möter "otrevliga" poliser osv?
Ska vi prata anekdoter så har jag kört in och ut ur Stockholms innerstad varje dag i flera år med otillåten pipa, mini-skylt och lite andra modifieringar och aldrig blivit stoppad. Det tror jag beror på att jag kör som folk (dock ingen tvekan att åka mellan filerna vid kö)
Nej, jag körde normalt bland annan trafik. Jag kör inte som en idiot bland folk. Den hojen jag hade när jag blev stoppad (Thruxton) gick det inte ens att köra på bakhjulet med och jag kör aldrig på bakhjulet....utan för att du åkte på bakhjulet sekunderna innan eller hur?
Jo men för att förklara min poäng tydligare: Kör man in i en körkortskontroll där flera stoppats rutinmässigt - då har man "otur". Framförallt om pipa osv blir granskat efter stopp.Det vanliga är såklart att man inte blir stoppad. Men vill de, så stoppar de och om de stoppar så kollar de hojen, i alla fall här.