Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Monstrarna är fina...
Första inlägget i den här tråden. Uppkörning om en månad. Håller tummar och tår att det går bra så man inte behöver förlita sig på att handledare har tid för att man ska få ut och åka hoj
Mitt tempo? Låg i 100-140km/h typ. Körde Eskilsby>Hällingsjö.Kommit en ny v4s till stan. En stockholmska (tror jag) som föyttat hit.
Hur var tempot?
Jag sneglar fortfarande efter en 1299S även om ungarna tycker det är knäppt
Första inlägget i den här tråden. Uppkörning om en månad. Håller tummar och tår att det går bra så man inte behöver förlita sig på att handledare har tid för att man ska få ut och åka hoj
Körde precis 10mil kurvor så här kommer en liten minirecension av XSR700, 2022.
73hp, 188kg.
Skön avslappnad körställning men får lite ont i ryggen efter en timma, antagligen min ryggs fel. Skön benvinkel.
Bra tryck i motorn men den verkar vara mappad av någon som inte fått sitt mc-kort än. På/av-känslan mellan ingen gas och gas är riktigt jobbig. Den gör att hojen rycker till när man helt släpper gasen till exempel innan en kurva, eller när man går på gasen igen strax innan en kurva. Gäller oavsett hastighet eller växel. Det gör det även noterbart svårt för mig att finjustera farten i kurvor. Här ”krävs” någon typ av lambda-lurare eller ECU. Det är så störande att jag inte vågar pressa hojen på kurviga vägar.
Växellådan är också lite klonkig/ryckig, lite lurigt att hitta ”rätt” växel. Från växel 4 och uppåt känns den bättre.
Hojens andra tydliga svaghet är gaffeln. Den är gungig och även små ojämnheter ger ett skutt. För mjuk fjäder men för snabb retur kanske.
Som positivt bör nämnas att den är lättstyrd utan att tippa över för snabbt vid nerlägg.
Beror ju såklart på vad man är van vid och vad man har för förväntningar. Kraften räcker långt. Förutsatt att ryckigheten har att göra med mappningen så går ju den saken fixa. Tyckte att det stundtals var riktigt obehagligtJaa, jag har en -22 MT07 och en -18 och håller till viss del med. Det är inga finstämda instrument. Men för prislappen är det ändå bra, tycker jag.
Däremot lär man sig att hantera den mer spartanska lådan och gasen. Kurviga och knixiga vägar är riktigt kul och 73 hästar räcker för något inspirerad körning.
Ska dock byta ut en av dem men vet inte vad jag vill ha än
Varför kan jag inte köra upp med den?Snygg! Med den hojen så klarar du kortet! Så länge du inte kör upp med den
Lycka till! Fantastisk känsla när du väl får köra hem själv efter uppkörningen.
Tror han syftar på systemet men det kanske är lagligt och du har intyg på det?Varför kan jag inte köra upp med den?
Edit: är det pga. Backspeglarna så har jag orginal och kan skifta till. Jag frågar för jag har nämligen tänkt köra upp med den då jag hittade en tidigare uppkörningstid i en annan stad och därmed inte kan hyra trafikskolans hoj.
Katten är ju kvar, slip-on borde funka trots SC-Project. Hade slipon på MT07 och fick ingen anmärkning, var lite försiktig med gaspådraget bara förutom vid påfarter osv.Tror han syftar på systemet men det kanske är lagligt och du har intyg på det?
Aha, nej det har jag inte. Har originaldämparen också hemma men det känns ju halvdrygt att byta för en uppkörning. Som @snoozarn skriver så är det inte ett helsystem och dämparen håller sig inom ramarna för ljudnivå.Tror han syftar på systemet men det kanske är lagligt och du har intyg på det?
Får väl se vad MrJL syftade på men godkända system ska vara märkta som sådana. Finns säkert kontrollanter som kan tjura pga sådana saker.Aha, nej det har jag inte. Har originaldämparen också hemma men det känns ju halvdrygt att byta för en uppkörning. Som @snoozarn skriver så är det inte ett helsystem och dämparen håller sig inom ramarna för ljudnivå.
Jag beställde typ 8-10 par från xlmoto och behöll tre par som satt bra. Det blev Coarse allehopa.Har du tips på några bra handskar? Jag upplever att mina ”korvar” sig lite i handflatan och ger lite skavsår efter en stund.
Kan iofs vara så om man har SC race pipor, dvs inte E-märkta.Får väl se vad MrJL syftade på men godkända system ska vara märkta som sådana. Finns säkert kontrollanter som kan tjura pga sådana saker.
Hur ska du nu kunna transportera alla dina stora mängder narkotika och vapen @yonsson ?
@yonsson nya 801 var väldigt trevlig. Körstilen var lagom framåtlutad för mig som 190cm lång. Den bjöd verkligen in till bus och bra kurvtagning. Den var bra mycket roligare än 901 Expedition, som jag också körde.Ska provköra Svartpilen 801 på Gillingebanan i helgen. Kan återkomma
Kul att höra! Ganska rymlig hoj, det håller jag med om. Jag har bara provat under 15min men tror jag blir nöjd.@yonsson nya 801 var väldigt trevlig. Körstilen var lagom framåtlutad för mig som 190cm lång. Den bjöd verkligen in till bus och bra kurvtagning. Den var bra mycket roligare än 901 Expedition, som jag också körde.
Jag beställde typ 8-10 par från xlmoto och behöll tre par som satt bra. Det blev Coarse allehopa.
Var och kollade handskar idag faktiskt. Knox är coola men dyra. Fick inte in händerna ens i deras XXL med Boa-låsning. Revit har assnygga och till bra pris men verkar som att jag har något för breda händer för L och för korta fingrar för XL.
Jag menar typ något sånt här med vaddering i handflatan.
Vad kör du för handskar nu? Jag har haft Alpinestars förut men har två olika Knox jag går mellan nu.Har du tips på några bra handskar? Jag upplever att mina ”korvar” sig lite i handflatan och ger lite skavsår efter en stund.
Kopplat på med ett tips. För er som använder paypal vid betalning så ersätter paypal några 100kr /år i returfraktavgifter. Räcker att skicka kvittot, ganska smidigtEtt tips i all välmening, gillar Handelsboden men det kan bli dyra kostnader i frakt vid online handling.
Köpte en jacka, 99kr i frakt... bytte till en större storlek så 99kr i retur frakt... men sen blir det ytterligare 99kr i frakt för den nya jackan. Så nu har jag lagt ca 300kr i frakt kostnader. Hade jag vetat det så hade jag hellre åkt dit, det är mitt eget fel då det står om man kollar noga på hemsidan men tog för givet att det inte var sådana kostnader. Ett tips bara om ni ska handla där så kan det löna sig att åka dit även om man har 10mil enkel resa dit.
Det har hänt en del med hojen sen den kom hem. Känner mig rätt nöjd för stunden (utseendemässigt). Den turkosa färgen poppar verkligen i solenNu är hojen hemma så nu måste man ta kortet. Grabben ser dock inte ut att vara imponerand. Det första han gjorde var att lägga småsten i avgasröret
Har ett par Richa sommarhandskar. Testade en del knox men fick inte till passformen riktigt. De som satt bäst var Lindstrands Sveg. Får se om det blir ett par sådana. Någon som har erfarenhet av denna modellen?Knox är ju sjukt bra handskar. Du lär ju ha rediga dasslock till nävar om XXL inte funkar. XL är skapligt tajta på mig tills jag kört några timmar, sen formar dom sig bra. Har Orsa MK3 i textil och Knox Nexos som är helt i läder.
Vad kör du för handskar nu? Jag har haft Alpinestars förut men har två olika Knox jag går mellan nu.
Vad brukar ni använda för ”waterless” tvätt för att torka av MCn efter användning?