• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

par

Pandion
2-Faktor
Screaming Eagles Stage IV – kit 92500042
IMG_4989.jpeg

Går från drygt 58hk till 93hk (på hjulet).
Wow kul! Jag har varit sugen på att köpa en 883 som projekt och sätta hammer kit i länge men varit för feg. Kul om du kör!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad finns att kommentera mer än att t.o.m Coober (som är välrenommerade i branschen) väljer att lyfta bristen på kvaliten när det kommer till dessa delar hos KTM.
Fast de har ju bara lagt upp en bild och inte beskrivit något över huvud taget om bakgrunden vilket också ifrågasätts i kommentarerna. Om Coober tycker detta är ett problem så bör de ju omgående sluta göra effektökande delar, vilket de inte slutat med.
 

St Maxime

KS Explorers Club
KBK :)

Jag valde att köra. Älskar svarta looken. Nu gäller det bara att få tyst på den så att den klarar besiktningen 🙈 Tips på dB killer ~45mm mottages gärna :)
IMG_4922.jpeg
Kul! Grattis!
Måste bara fråga: hur många cyklar har du hunnit med och hur länge har du haft kortet?
Jag är oavsett klart imponerad. När jag tog MC-kortet (2023), var tanken att jag skulle försöka byta MC en gång per år om jag inte mot förmodan hittade motsvarigheten till OWG. Men känns som du slår det med råge!
 

rambo_amadeus

Guld
2-Faktor
Kul! Grattis!
Måste bara fråga: hur många cyklar har du hunnit med och hur länge har du haft kortet?
Jag är oavsett klart imponerad. När jag tog MC-kortet (2023), var tanken att jag skulle försöka byta MC en gång per år om jag inte mot förmodan hittade motsvarigheten till OWG. Men känns som du slår det med råge!
Haha, det har blivit tre cyklar på kort tid (lika länge som jag haft kortet). Men inga nya klockor så det är +/- 0 :p
MT07 som jag började med gillade jag inte dämpningen på samt ”på/av-känslan” på gasen. Den köpte jag som en ”morot” att äntligen ta mig tiden att fixa kortet. Den fick gå efter några månader.
Hade 890R i drygt 2 månader och den var riktigt bra (tror inte jag hittar något lika bra i denna prisklassen) men blev lite avskräckt efter att jag gått med i gruppen ”failed camshafts” på facebook. Så här i efterhand var det kanske lite dumt att gå med där då det tog bort nyförälskelsen :( Tanken från början var att hitta en Sportster att ha som projekthoj under vintern men den blev dyrare än jag först tänkt lägga då jag ville ha ABS. Iom det fick 890R lämna. Får se om man blir nöjd nu (förmodligen inte) men förhoppningsvis kan man spara lite och skaffa en ytterligare hoj nästa år att komplettera med. Kanske Husky 801 när de första demo kommer till försäljning.

Har du köpt ngt nytt efter mt07an?
 

St Maxime

KS Explorers Club
Haha, det har blivit tre cyklar på kort tid (lika länge som jag haft kortet). Men inga nya klockor så det är +/- 0 :p
MT07 som jag började med gillade jag inte dämpningen på samt ”på/av-känslan” på gasen. Den köpte jag som en ”morot” att äntligen ta mig tiden att fixa kortet. Den fick gå efter några månader.
Hade 890R i drygt 2 månader och den var riktigt bra (tror inte jag hittar något lika bra i denna prisklassen) men blev lite avskräckt efter att jag gått med i gruppen ”failed camshafts” på facebook. Så här i efterhand var det kanske lite dumt att gå med där då det tog bort nyförälskelsen :( Tanken från början var att hitta en Sportster att ha som projekthoj under vintern men den blev dyrare än jag först tänkt lägga då jag ville ha ABS. Iom det fick 890R lämna. Får se om man blir nöjd nu (förmodligen inte) men förhoppningsvis kan man spara lite och skaffa en ytterligare hoj nästa år att komplettera med. Kanske Husky 801 när de första demo kommer till försäljning.

Har du köpt ngt nytt efter mt07an?
Fattar! Tycker det är helt rätt att prova runt, livet för kort för gå nyfiken:)

Tyvärr inget nytt ännu, vilket gör mig lite knäpp. Men kommer att köpa ngt vad det än blir snart. Kan inte vara utan längre är för jobbigt.

Har också lekt med tanken att ha två olika typer av motorcyklar, men utöver det ekonomiska så lider jag av platsbrist.
 

Laban

Basic
Hämtade min Svartpilen idag. Har varit bortrest så jag fick vänta onödigt länge.

En riktigt rolig liten maskin. Har inte mycket att jämföra med, endast MT07 och CB650F. Var lite orolig över att 400cc skulle vara lite klent. Hahaha inga problem hur kul som helst att köra. Svårt att hålla varvtalen nere. Om 100 mil och service blir det åka hoj på riktigt 😊

Ikväll byter jag till Leovince slipon och byter speglar

IMG_1349.jpeg
 

par

Pandion
2-Faktor
Hämtade min Svartpilen idag. Har varit bortrest så jag fick vänta onödigt länge.

En riktigt rolig liten maskin. Har inte mycket att jämföra med, endast MT07 och CB650F. Var lite orolig över att 400cc skulle vara lite klent. Hahaha inga problem hur kul som helst att köra. Svårt att hålla varvtalen nere. Om 100 mil och service blir det åka hoj på riktigt 😊

Ikväll byter jag till Leovince slipon och byter speglar

IMG_1349.jpeg
Snyggt! Jag är väldigt nöjd med slipon, lagom högt för mig

IMG_5566.jpeg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Tack för tipset. Kollade just på dessa :)
Den går riktigt dåligt med db-killers men den ska ju bara t/r till besiktningen... Tänk på att använda tex kopparfett runt så får du in och ut dom ganska enkelt.
Gör du inte det så sitter dom som berget när de har gått några värmecyklar.
Bara ett förtydligande, kör för guds skull inte hela vägen till besiktningen med DB killers i...stanna en bit ifrån å stoppa in/ta ur....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Verkar komma nakna 690's (650?) för att konkurrera mot MT07 osv.

9dc3acb4b638488f959f70a0a54d1fc3.jpg


De gör om hela sin modell-lineup för både motorer och ramar för att framtidssäkra mot nya standarder. Kommer en 450cc eller 550cc också. Nya 390/401 har fått större motor 399cc vs 373cc) och ny ram. 801’bygger på nya 990 ramen tror jag. Kommer nog en ny Duke 890 snart också.
 
Senast ändrad:

Scipio

Pandion
2-Faktor
Nej, inte vad jag vet:D Men det kanske ser ut så pga min backspeglar är uppåt?
Det ser i alla fall trafiksäkert ut. Jag funderar på att montera tillbaka mina originalspeglar efter en allvarlig insikt på motorvägen senast. Mina små runda speglar som sitter i styrändarna lyckades få in en hel lastbil i döda vinkeln. Allt såg klart ut för filbyte. Tur man vred på huvudet innan.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Besökte Ducati och Triumph igår och hittade många skönheter. Här kommer några:

IMG_5081.jpeg
IMG_5079.jpeg
IMG_5069.jpeg
IMG_5074.jpeg
IMG_5104.jpeg


Börjar bli en dyr "hobby"....
Du funderar väl inte på att byta bort Aprilian? 😜

Speed Tripplen var för övrigt ett monster. Inget för långturer heller med rejält aggressiv sittposition.
 

MrJL

Basic
2-Faktor
Du funderar väl inte på att byta bort Aprilian? 😜

Speed Tripplen var för övrigt ett monster. Inget för långturer heller med rejält aggressiv sittposition.

Jag? Nej, ” aldrig ” 😅
IMG_5127.jpeg


1200RR är så jävla snygg!

Det där är nya limiterade Breitling. Man för en klocka på köpet… Dyr som fan men de försöker väl göra den limiterad istället för att fortsätta den. De har ju avslutat produktionen av den modellen vilket är förståeligt. Jättefin men väldigt nischad.
 
Topp