• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Suveränt bra match med din G-shock ju 🙂
IMG_4043.jpg
Det var därifrån jag fick idén. Ville däremot ha vit text eftersom grå text antagligen hade blivit för diskret.

IMG_4007.jpeg

Såg även en koreansk 801 de hade gjort liknande på.
 

supreeme

Basic
SP Connect eller Quad-lock, vad kör ni med?
Behövs väl nån anti-vibrationsmodul också så min iphone inte dör på första svängen vad jag förstått?
 

Chrisse

Pandion
2-Faktor
SP Connect eller Quad-lock, vad kör ni med?
Behövs väl nån anti-vibrationsmodul också så min iphone inte dör på första svängen vad jag förstått?
Quadlock på både mc, cykel och i bil.
Men jag har förstört kameran i två nyare iPhones trots anti-vibratonsmodul. Så kör det inte på mc längre.
Men finns många som aldrig haft problem trots många mil med mobilen på styret.
 

herr_raev

Basic
2-Faktor
SP Connect eller Quad-lock, vad kör ni med?
Behövs väl nån anti-vibrationsmodul också så min iphone inte dör på första svängen vad jag förstått?
Kört SP med antivibrationsmodul i 3-4 år, inga problem med kameran alls. Har vält ett par gånger i skogen och telefonen har suttit kvar varje gång :) Skalet börjar se lite trött ut nu dock.
 

MrJL

Basic
2-Faktor
SP Connect eller Quad-lock, vad kör ni med?
Behövs väl nån anti-vibrationsmodul också så min iphone inte dör på första svängen vad jag förstått?
Jag har använt Quad lock på styret med vibrationsdämpare och induktionsladdaren på 2 hojar och ca 1000 mil med samma Iphone 13pro utan problem.
Min kompis har kört något liknande men fick nu strul med sin telefon att den slutade ladda. Det var en Iphone 15 och han kör en BMW rad4.
Så det kanske är en chansning. Det är också svårt att veta hur lös/hård dämparen behöver vara för att funka bäst.
 

MrJL

Basic
2-Faktor
Sorgens dag, anlände till bulten direkt efter att en mc frontat med en bil vid Pålamalmsvägen / Södertäljevägen. 20-åring som förolyckades, väldigt tragiskt. Kör försiktigt där ute.
Alldeles för vanligt i den korsningen. Folk gasar på för mycket på rakan utan att vara beredd på att bilar kör ut (som inte hinner se).
Hur gick det för honom?
 
Senast ändrad:

spruff

Basic
Fy vad tråkigt. 18 år var han tydligen bara. Och det är bara några veckor sedan en annan ung kille avled på,sorundavägen ett par km därifrån. En bil körde ut från sin tomt framför mc:n. Och dessutom en likadan olycka på värmdö häromveckan också :(

Utfarter och korsningar är tyvätt dödsfällor för hojåkare. ☹️
 

spruff

Basic
Blev en 35-mila långtur idag för att komma ut lite och rensa tankarna. Blev ända ut till Väddö, fina vägar i Norrtälje-trakten. Här vid Länna Kyrka och sedan vänta ut regnet vid Arninge, Bogesund var torrt iaf.

Ta hand om er.

IMG_20240708_135137.jpg

IMG_20240708_180000.jpg
Finns mycket fina vägar däromkring! Här är två av mina favoritsträckor, Från Roslagsbro till Hallstavik via Älmsta och Älmsta-Simpnäs.
Värt att testa nästa gång om du inte kört redan kört där. 👌
3B29AD03-B8E7-4560-8F2C-28B33C581D08.jpeg
 

Thunell

Silver
2-Faktor
Vet inte om jag eller någon annan nämt ruttplaneringsverktyget Stegra här? Primärt syfte är väl offroad men de har ett "curvy tarmac"-läge som brukar generera ganska fina vägar. Man får ut rutten som gpx-fil eller kan köra rätt i deras egna app, android är släppt och ios i beta-stadie.

Blir förvånad om jag inte har nämt det 😆
Använder det uteslutande. Exporterade gpx-fil till gps i fjol, men har en Android och deras app iår.
Stegra är hur bra som helst, men föredrar ju grusvägar före asfalt just nu.
 

herr_raev

Basic
2-Faktor
Blir förvånad om jag inte har nämt det 😆
Använder det uteslutande. Exporterade gpx-fil till gps i fjol, men har en Android och deras app iår.
Stegra är hur bra som helst, men föredrar ju grusvägar före asfalt just nu.
Skulle tro att det nämnts men lika bra att göra det igen :D
Samma här, men ibland vill man ha lite kurvig transportväg till gruset eller bara lite snabbare framfart än grus. Händer ju att man får vända med ojämna mellanrum :p

Tänkte köra Herrljunga -> Slöinge Kafferosteri på torsdag, om jag hinner klart med uteplatser och annan skit hemma. Har någon andra tips på trevliga besöksmål längs vägen?
 
Senast ändrad:

Anton E

Basic
2-Faktor
Finns mycket fina vägar däromkring! Här är två av mina favoritsträckor, Från Roslagsbro till Hallstavik via Älmsta och Älmsta-Simpnäs.
Värt att testa nästa gång om du inte kört redan kört där. 👌
3B29AD03-B8E7-4560-8F2C-28B33C581D08.jpeg
Du får testa Hallstavik till Hargshamn med, lilla vägen längs vattnet(fast man ser inte mycket av vattnet),ska tydligen vara populär för dom som kör motorcykeln.
 
Topp