Högt pris också!De har ju avslutat produktionen av den modellen vilket är förståeligt. Jättefin men väldigt nischad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Högt pris också!De har ju avslutat produktionen av den modellen vilket är förståeligt. Jättefin men väldigt nischad.
Listpriset är högt men de har sålts för typ 170 nya...Högt pris också!
En olycka till? Jag var där och körde idag runt 19 men såg inget som tur var...Alltid lika tråkigt att se ambulans med blåljus komma åkandes i nästan samma hastigheter som en MC på bulten…
Törstig? 26 km/l blir ju bara 0,4 l/milBlivit rätt många mil på sistone, underbart när det är torrt och varmt. Runt 22-25° är ändå perfekt temperatur för att köra hoj.
Störde lite golfare:
Den är ganska törstig när man kör lite sportigt...
Sökte också men hittade inget. Anmärkte speciellt när det först kom en XC90 utan liggsektionen(tror det är en akutambulans) och sedan några min senare kom en MercedesEn olycka till? Jag var där och körde idag runt 19 men såg inget som tur var...
Törstig? 26 km/l blir ju bara 0,4 l/mil
Varför har du den på km/l för övrigt?
Måste ha varit dig och din kompis(dom två Aprilia du postade innan) vi mötte igår påväg hem från Bulten. Övningskörningselev längst fram, MC-lärare i mitten och jag längst bak utan övningskörningsväst. Två GS750 samt en GS1250.En olycka till? Jag var där och körde idag runt 19 men såg inget som tur var...
Ja det stämmer! Kul! Hoppas vi hälsadeMåste ha varit dig och din kompis(dom två Aprilia du postade innan) vi mötte igår påväg hem från Bulten. Övningskörningselev längst fram, MC-lärare i mitten och jag längst bak utan övningskörningsväst. Två GS750 samt en GS1250.
Själva upplevelsen är starkare ju långsammare det går om man gillar fågelsång. Det är inte helt fel att bara puttra runt längs medelhavet.När längtan är så stor efter ny motorcykel att man ändå tycker att 125:a är lite kul. Missförstå mig rätt älskar vespa generellt men kanske ingen rolig körupplevelse direkt.
Lånade oavsett denna över dagen.
När du går från den du hade över till denna, hur upplever du skillnader i köregenskaperna?Man får passa på att ta en tur när solen visar sig
Det är nog så det är. Jag har hört det förut, den ena kör jag, den andra åker jag med. Jag antar att du som kör MT09 kan välja att sitta lite relaxed eller lite framåtlutad mer aktiv?När du går från den du hade över till denna, hur upplever du skillnader i köregenskaperna?
När jag kör hoj (MT09 sedan många år, innan den en Vstrom 1000 under flera år och innan den en KLE500 som första hoj under några år), sitter jag ofta framåtlutad med böjda armar i en aktiv körställning så att det går lätt och mjukt att motstyra men också hålla i sig med knäna och få ner vikten på fotpinnarna. Om jag då kliver över på svärfars Midnightstar med en rejäl sadel att sitta på och med benen lätt framför mig, så känns det verkligen som att jag sitter på motorcykeln och inte inte är liksom "ett med den" så som man kan vara på en annan typ av hoj. Jag känner mig mer som en passagerare än en förare, helt enkelt.
Det blir en helt annan upplevelse.
Vad tänker du så här när du har den andra färskt i minnet?
Jo, så är det förvisso.Det är nog så det är. Jag har hört det förut, den ena kör jag, den andra åker jag med. Jag antar att du som kör MT09 kan välja att sitta lite relaxed eller lite framåtlutad mer aktiv?
Så santMan får passa på att ta en tur när solen visar sig
Jag är också ny, inte till åldern men till mc-kortet. Jag är uppväxt i custom-miljö men jag valde ändå något mellanting som jag kan lära mig med. Du gör nog väldigt rätt att böja med en MT09. För oss som nyligen tagit kortet är all kunskap som färskat nu så bra att lära in det men lärt sig. Fast jag sneglar redan efter en custom fast jag förstår att det inte är den roligaste hojen men att åka mc är mer än så.Jo, så är det förvisso.
Det jag egentligen mest funderade över är om man verkligen trivs med att bli mer av passagerare i sammanhanget från att ha haft en gissningsvis mer aktiv körställning.
Som ny motorcyklist är det rätt mycket att lära sig så man har kanske inte riktigt hunnit med att köra in sig än.
Jag har kört hoj i drygt 20 år, och har någonstans kring 4000 mil i kroppen vid det här laget. Gillar MT-09 med sin upprätta körställning och sitt glada lynne. Upplever att jag kör den snarare än åker på den. Men instämmer i att hojåkning kan vara mer än en rolig hoj.Jag är också ny, inte till åldern men till mc-kortet. Jag är uppväxt i custom-miljö men jag valde ändå något mellanting som jag kan lära mig med. Du gör nog väldigt rätt att böja med en MT09. För oss som nyligen tagit kortet är all kunskap som färskat nu så bra att lära in det men lärt sig. Fast jag sneglar redan efter en custom fast jag förstår att det inte är den roligaste hojen men att åka mc är mer än så.
Aha, då tolkade jag "som ny motorcyklist...." fel. Jag trodde du syftade på dig först. Ska vi förtydliga ytterligare så är jag inte ny med att köra mc. Det är bara kortet som är nytt. Däremellan ett väldigt långt uppehåll. Kul att du är nöjd med din mc. Har du alltid haft en liknande mc?Jag har kört hoj i drygt 20 år, och har någonstans kring 4000 mil i kroppen vid det här laget. Gillar MT-09 med sin upprätta körställning och sitt glada lynne. Upplever att jag kör den snarare än åker på den. Men instämmer i att hojåkning kan vara mer än en rolig hoj.
Nej, började med en KLE500. Offroad med 48 hästar eller nåt sånt, enkelskiva fram.Aha, då tolkade jag "som ny motorcyklist...." fel. Jag trodde du syftade på dig först. Ska vi förtydliga ytterligare så är jag inte ny med att köra mc. Det är bara kortet som är nytt. Däremellan ett väldigt långt uppehåll. Kul att du är nöjd med din mc. Har du alltid haft en liknande mc?
Så är det absolut, de övriga hojarna hade en mycket mer aktiv körställning och var eg. bättre på allt än denna. Den aktiva körställningen gör också att man har bättre kontroll och de känns mer lättkörda. Just denna HDen jag köpte är lite mindre än vanliga HD och har en lite mer aktiv körställning trots de framflyttade fotpinnarna (så det blir en halvkompromiss). Iom att jag är relativt lång så blir det rätt bekvämt, lite som att sitta i en bil.När du går från den du hade över till denna, hur upplever du skillnader i köregenskaperna?
När jag kör hoj (MT09 sedan många år, innan den en Vstrom 1000 under flera år och innan den en KLE500 som första hoj under några år), sitter jag ofta framåtlutad med böjda armar i en aktiv körställning så att det går lätt och mjukt att motstyra men också hålla i sig med knäna och få ner vikten på fotpinnarna. Om jag då kliver över på svärfars Midnightstar med en rejäl sadel att sitta på och med benen lätt framför mig, så känns det verkligen som att jag sitter på motorcykeln och inte inte är liksom "ett med den" så som man kan vara på en annan typ av hoj. Jag känner mig mer som en passagerare än en förare, helt enkelt.
Det blir en helt annan upplevelse.
Vad tänker du så här när du har den andra färskt i minnet?
Snygg.. dock liiite skillnad på min Stage IV och din Vad får man ut i hk?Så sant
Jag tror inte att man behöver köra mindre aktivt för det. Man får bara göra det i lite lägre hastigheter jag skulle nästan tro att jag blir bättre förare på denna. De andra hojarna kändes nästan för lättkörda med risken att överskatta sin förmåga. Jag jmf dem ibland med att cykla.Jo, så är det förvisso.
Det jag egentligen mest funderade över är om man verkligen trivs med att bli mer av passagerare i sammanhanget från att ha haft en gissningsvis mer aktiv körställning.
Som ny motorcyklist är det rätt mycket att lära sig så man har kanske inte riktigt hunnit med att köra in sig än.