• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Går ju lägg lite mindre tryck med knäna om du vill spara puckarna. Dock en relativt liten kostnad i sammanhanget.

Vad säger de om decat, blir det mkt bättre effekt efter map/bänkning?
Så är det men blev introducerad till en rolig u-kurva i Nynäshamn som det blev väldigt många vändor i - man blir som ett barn igen 😁

Ska sätta i akra-mappen, som @Roddan & @RobinW verkar nöjda med.

I helgen var jag i väg på ett grusbus-evenemang. 57 mil på två dagar i otroligt fina grusvägar, blöta traktorspår och stigar. Åkte med massa personer som har enduro-bakgrund. Då inser man hur usel man är i jämförelse 🤣
Men kul och utmanande är det.

Sjukt nöjd med Aprilian, men måste fixa bättre däck för endamålet.

1000037813.jpg

Ser ut som fantastisk åkning! Älskar!

En bra dag.
Först lånade jag en desertx medans de servade sonens hoj. Det blev 15 mil grus och usel asfalt. Snubblade över @yonsson och @Chrisse på vägen hem.

Sedan en runda med båda pojkarna. Första trippen tillsammans med båda sedan den lilla fick körkort.
Stort gäng på källarbacken på vägen hem också. Många fina cyklar

IMG_6657.jpeg
IMG_6660.jpeg
IMG_6669.jpeg
IMG_6664.jpeg
Kul att ”springa” på KS’are i det vilda 😊

Går ju lägg lite mindre tryck med knäna om du vill spara puckarna. Dock en relativt liten kostnad i sammanhanget.

Vad säger de om decat, blir det mkt bättre effekt efter map/bänkning?
Nja inget större effektskillnad något högre längre ner i bandet och något mindre på toppen. dock jämnare gång och lägre temperaturer i motorn

Tror inte jag fick något bra svar mer än att det är så kopplingen är. Gick och kände på en Svartpilen 2024, ungefär samma känsla.

Men fasiken vad skönt att vara klar med första 100 milen och slippa den elaka röda lampan vid 7500 varv 😊
Fast att det skulle betyda att buset inte hittar dit stämmer tyvärr inte. En ytlig bekant som bor där berättade att de haft väktare som ronderat på vissa gator under perioder för de haft så mycket inbrott. Buset är inte korkat, de åker dit grejerna finns.

Då tar vi nästa ovanliga MC som man samlat på sig, TW 200 kul i svår terräng med sin låga höjd. Aldrig sett en likadan i trafik i Sverige. ( slangen på avgasröret sätts bara ditt när man är och handlar mat så inte avgaserna går rakt upp i lådan )
IMG_5666.jpeg
Haha, cool. Måste vara perfa som lappmoppe för obanad terräng.

Då tar vi nästa ovanliga MC som man samlat på sig, TW 200 kul i svår terräng med sin låga höjd. Aldrig sett en likadan i trafik i Sverige. ( slangen på avgasröret sätts bara ditt när man är och handlar mat så inte avgaserna går rakt upp i lådan )
IMG_5666.jpeg
"Electric"? Vad är det som är elektriskt med den?

Någon som har erfarenhet av T-Max? Lite sugen på sådana.
Jag har haft en maxiscooter från BMW (c650) och ska man bara åka bekvämt på två hjul är det helt överlägset. Gissar att Yamahan känns väldigt lika.

Man sitter så skyddat med benen jåmfört med en vanlig hoj framförallt. Jag hade även stjärtvärme. Det är inte dumt på hösten :hungry:.

Senast ändrad:
Bara haft tillfälligt och testat.
För mig pajjar den syftet lite. Antingen kör man MC eller skoter.

T-Max är för stor för skoter (jag gillar de mindre smidiga) och den är ingen ”riktig” MC.

Men tvivlar inte på att det är en bra maskin om man gillar genren
Är lite trevande. Kört supersport och touring-hoj innan. Har haft ett uppehåll på drygt två år, tänker det kanske vore trevligt med en större skoter. Vore kul att veta hur det är att äga dessa under period och inte bara testköra.

Är lite trevande. Kört supersport och touring-hoj innan. Har haft ett uppehåll på drygt två år, tänker det kanske vore trevligt med en större skoter. Vore kul att veta hur det är att äga dessa under period och inte bara testköra.
En gammal mckompis till mig har haft sin T-Max i typ 10 år. Han gillar den men han har två motorcyklar till.

Jag har haft en maxiscooter från BMW (c650) och ska man bara åka bekvämt på två hjul är det helt överlägset. Gissar att Yamahan känns väldigt lika.

Man sitter så skyddat med benen jåmfört med en vanlig hoj framförallt. Jag hade även stjärtvärme. Det är inte dumt på hösten :hungry:.
Har även spanat in BMWs skoter. Tycker spontant Yamahas är lite snyggare. Har kört X-Max (300cc) utomlands men det måste vara helt annan känsla att köra dessa i Sverige. Får sticka provköra hos närmaste hojhandlare. Man borde kunna fynda nu till hösten tänker jag.

En gammal mckompis till mig har haft sin T-Max i typ 10 år. Han gillar den men han har två motorcyklar till.
Kan tänka mig att det är lite annorlunda att ha en skoter till sidan om. För min del blir det bara en sådana. Därav tänker jag om det är hållbart eller om man ska skita i det och satsa på en hoj istället vilket jag helst inte vill ha.

Tillbaka
Topp