Blev lite meckande idag eftersom det var lite fuktigt och blött ute på förmiddagen, så kapade och fixade lite.
Tog bort speglarna och satte på Rizoma Spy-R, ändrade till raceväxlat och gjorde en egen tail tidy tills vidare:
Bara kört några mil... 2 tankningar ungefär
Det lättaste när man går från en hoj till en annan är att uppleva det dåliga (som man oftast bara behöver vänja sig vid).
Så jag börjar med ett första intryck. Negativt först och allt är jämfört med Tuonon:
- Bottenvridet på Tuonon är mer direkt och linjärt. Denna påminner en del om BMWs radfyra S1000RR.
- Körde i kö hela vägen hem, totalstopp från Järva till Älvsjö typ. Enormt varm hoj. Kändes som att jag skulle brinna upp.
Då körde jag i kevlarjeans, knox-mesh med en munkjacka över.
- Ovant vid av/på-känslan på gasen. En del pinsamma ryckandes gasningar.
- Behöver varvas runt +7000 för att upplevas snabbare än Tuonon.
- Flyttade bak styret max men den är rätt lång så har rätt raka armar när jag kör.
- +45000:- för Akra slipon.... +90000 för helsystem...
- Hydralisk koppling har jag väldigt svårt för.
Någon som vet hur man får kopplingen att ta direkt och inte endast på slutet?
Positivt hittills:
- Designen.
- Visst kan det vara lite overkill med 4 vingar men ska bli kul att se hur det funkar på rakorna på bana.
- Enkelsving. Väldigt lätt att tvätta efter en körning.
- Extremt lätt. Lättviktsfälgar m.m. Känns nästan som att köra en vanlig cykel. Svänger så lätt från sida till sida oavsett om det är i sväng, gata eller stillastående för att vända.
- +200 hästar är sinnessjukt. Det går väldigt fort väldigt snabbt. Har aldrig upplevt något liknande. Lär få väldigt långa armar när vintern kommer.
- Körde lite aktivt idag i kurvor och den går extremt tight och tryggt. Ingen risk för att gå brett i kurva, mer tvärt om. Svänger för tidigt nu...
- 109db med originalpipa... Kanske börjar jag bli gammal. Kanske beror det på att det kostar nästan 50k för slipon. Kanske behöver original på ett tag...
Blir lite mer testande i helgen.