• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Kan tänka mig att det är lite annorlunda att ha en skoter till sidan om. För min del blir det bara en sådana. Därav tänker jag om det är hållbart eller om man ska skita i det och satsa på en hoj istället vilket jag helst inte vill ha.
Om du bara vill ha en hoj för upplevelsens skull är maxiscooter inget bra. Det är en Volvo V70 i hojform så att säga. Jätteskön att pendla med men inget som din puls stiger av.

Angående höstpriser är min bild att det faktiskt inte skiljer så mycket. Folk behåller sina hojar istället för att ge bort dem på hösten. Tycker inte det skiljer så mkt i priser.

Om du bara vill ha en hoj för upplevelsens skull är maxiscooter inget bra. Det är en Volvo V70 i hojform så att säga. Jätteskön att pendla med men inget som din puls stiger av.
Det är nog upplevelsen jag saknar och hoppas kunna uppfylla denna med en skoter. Har dryg en halv mil till jobbet så inget pendlande för min del.

Får nog fundera över detta. Är annars inte riktigt sugen på något annat.

Kan tänka mig att det är lite annorlunda att ha en skoter till sidan om. För min del blir det bara en sådana. Därav tänker jag om det är hållbart eller om man ska skita i det och satsa på en hoj istället vilket jag helst inte vill ha.
Dumt att satsa på en vanlig hoj om du inte är sugen på det. Testa scooter istället om det lockar!
Du har nog både @Oliver och @rickards välsignelse.

Dumt att satsa på en vanlig hoj om du inte är sugen på det. Testa scooter istället om det lockar!
Du har nog både @Oliver och @rickards välsignelse.
Själv har jag faktiskt aldrig testat en större Maxi scooter. Tvivlar inte en sekund på att det är bekvämt och praktiskt dock, utöver att jag misstänker den är klumpig att smita förbi bilköer med. Min Vespa liknar mer en moppe på gott och ont 😁

Njaaa det var ingen dum idé… Det är själva hela hoj grejen jag inte alls är sugen på. Tror maxiscooter blir riktigt bra. Kanske väcker hojintresset till liv. 🤔
Åk och kika på en Honda x-Adv 750. För mig är det största ha-begäret nu efter jag sett massvis med sådana i södra Europa under sommaren 🤩 löjligt cool!

IMG_9981.jpeg

Åk och kika på en Honda x-Adv 750. För mig är det största ha-begäret nu efter jag sett massvis med sådana i södra Europa under sommaren 🤩 löjligt cool!

IMG_9981.jpeg

Ser riktigt smidig ut för att vara en 750 i jämförelse med en T-Max. Har för mig att min närmaste handlare har Honda hemma.

Absolut inget märkvärdigt och kasst ljud men någon kanske tycker det är roligt att titta på.
5 år sedan nästan på dagen sedan jag kraschade rejält på Mantorp. Men jag vet orsaken så det gick bra. Lite rädd var man i just den svängen men körde lugnt så det gick bra.

Goa foton! Hoppas på uppehåll imorgon så jag kan ta foton på dagens modd.

Nöjd med hojen än så länge?
Ja absolut! Lättkörd hoj, går mjukt och fint på låga varv. Gott ljud och skönt vrid när man gasar på. Kvaliten kan man inte klaga på, känns gedigen. Diggar utseendet och stilen.

Det enda är väl att jag ibland kan önska lite mer framåt position på fotpinnarna. Som på T120 modellen, eller kanske ännu mer. Men det är inte hojens fel, bara jag som börjar bli gubbstel i lång benen. :D
Får väl bli cruiser nästa gång, något med körglädje. Kanske en lowrider? Vi får se.

Skulle du inte plocka bort snabeln? Eller har du inte hittat något bra?
Jag använde buntband, funkar klockrent :)
IMG_5722.jpeg

Det finns inga än, inväntar en bra som är laglig. Finns en kille som moddat en från Evotech. Blev riktigt bra, väntar på en officiell från dem. Jag har liksom ingen CNC, så att göra en egen fästplatta vilket i så fall skulle behövas känns uteslutet.

Senast ändrad:
IMG_5722.jpeg

Det finns inga än, inväntar en bra som är laglig. Finns en kille som moddat en från Evotech. Blev riktigt bra, väntar på en officiell från dem. Jag har liksom ingen CNC, så att göra en egen fästplatta vilket i så fall skulle behövas känns uteslutet.
Ok, kommer du inte undan med att ha den under lampan mot "skärmen"?

Absolut inget märkvärdigt och kasst ljud men någon kanske tycker det är roligt att titta på.
5 år sedan nästan på dagen sedan jag kraschade rejält på Mantorp. Men jag vet orsaken så det gick bra. Lite rädd var man i just den svängen men körde lugnt så det gick bra.
Kul att se ändå! Länge sen jag körde på Mantor, sist fick jag olja på bakdäcket och höll på att köra åt helvete efter långrakan :) Saknar bankörningen lite då och då, samtidigt rätt skönt att inte ha samma begär som jag hade för det förut...

Typ i hjulhuset? Nej, då hade den inte synts särskilt bra. Får man ens ha plåtarna undertill?

Man kan göra det ganska snyggt med buntband och fästa plasthöljet till regplåten i fästet för den fula snabeln:

IMG_4514.jpeg

I Stockholm brukar det vara ok så länge man inte kör som ett svin framför dom..

E55B2236-642B-4254-9379-92757C27BD58.jpg

Gratis och bra tillfällig lösning. Allt är snyggare än original enligt mig...

Kul att se ändå! Länge sen jag körde på Mantor, sist fick jag olja på bakdäcket och höll på att köra åt helvete efter långrakan :) Saknar bankörningen lite då och då, samtidigt rätt skönt att inte ha samma begär som jag hade för det förut...

Det var en befrielse att köra med gatdäck. Inte så mycket meck, testade däcktrycket 3 gånger och pumpade med min bärbara usb-c-kompressor.
Resten jag tog med var bara bekvämligheter som hylla, verktygslåda (ifall det behövdes skruvas lite), campingstolar och kylväska :)
Det var också perfekt för att få bort abstinensen. Och det är alltid kul att träffa nya människor med samma intresse...

96BDF227-41BC-4A34-8BE6-994A6B697569.jpg

Har börjat bli väldigt sugen på bankörning igen. Men sen inser man allt härj med att släpa runt på grejer, kostnad och tid....

Tillbaka
Topp