• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Man kan göra det ganska snyggt med buntband och fästa plasthöljet till regplåten i fästet för den fula snabeln:

IMG_4514.jpeg

I Stockholm brukar det vara ok så länge man inte kör som ett svin framför dom..

E55B2236-642B-4254-9379-92757C27BD58.jpg
Snyggt, ja. Min röv är nog tyvärr inte så vinklad uppåt att man hade sett skylten. Behövs då blinkers och skyltbeöysning.

Fråga till er som kör Duke 790/890.
Rev matchar era hojar automatiskt när ni växlar ner? Det är som om hojen varvar lite precis i nerväxlingen, alltså även när jag inte använder quickshiftern. Rätt coolt, trodde det var någon typ av tryckförändringar i sliponet först, men det känns som rev match.

Rev matchar era hojar automatiskt när ni växlar ner? Det är som om hojen varvar lite precis i nerväxlingen, alltså även när jag inte använder quickshiftern. Rätt coolt, trodde det var någon typ av tryckförändringar i sliponet först, men det känns som rev match.
Nu kör jag ingen av hojarna men min gamla 1290 Super Adventure hade det och betedde sig på samma sätt. Det är väl delvis vad en autoblipper gör när man växlar ner för att inte få för kraftig motorbroms och tappa bakdäcket.

Är inne med min RS660 för oljeläckage (igen) och fick låna en lite roligare hoj än scootern denna gången.. 😂

IMG_2279.jpeg

Blev en 40min runda över lunchen.
Fantastiskt rolig maskin och hade kunnat tänka mig en! Testade en på Start2Ride men mycket roligare nu när man fick komma ut i verkligheten.
Hade iofs velat slänga på clip ons och andra fotpinnsinsatser för att få liknande körställning som nu.
Förstår du gillade din @MrJL 😁

Är inne med min RS660 för oljeläckage (igen) och fick låna en lite roligare hoj än scootern denna gången.. 😂

IMG_2279.jpeg

Fantastiskt rolig maskin och hade kunnat tänka mig en! Testade en på Start2Ride men mycket roligare nu när man fick komma ut i verkligheten.
Hade iofs velat slänga på clip ons och andra fotpinnsinsatser för att få liknande körställning som nu.
Underbar hoj! Speciellt när man sätter en öppen pipa på den med mapp.
Men man får rätt kul med den som den är original, men för mig är ljudet en stor del.
Lite taskigt att låna ut en Tuono när man har inne sin 660 :D Blir lätt ett byte då... Var läcker den?

Det tror jag den gör. Sedan kanske det har med slipper-clutchen att göra?
Svårt att avgöra…

Det tror jag den gör. Sedan kanske det har med slipper-clutchen att göra?
Svårt att avgöra…
Man känner väldigt tydligt när slipper clutchen, eller vad det nu är som går in för att inte låsa bakhjulet vid nedväxlingar. Då måste man växla ner jävligt aggressivt. Det jag menar är vid vanlig körning.

Har nu fått svar på ett Huskyforum att de andra upplever samma sak som jag.

Edit: Det sker alltså när man håller inne kopplingen och trycker på växelpedalen, inte när man släpper kopplingen.

Senast ändrad:

IMG_2279.jpeg

Var det du som åkte idag kring 16 tiden från probike. Regnr YRKxxx eller liknande? :)

Underbar hoj! Speciellt när man sätter en öppen pipa på den med mapp.
Men man får rätt kul med den som den är original, men för mig är ljudet en stor del.
Lite taskigt att låna ut en Tuono när man har inne sin 660 :D Blir lätt ett byte då... Var läcker den?
Fick fråga speciellt efter den, de ville ge mig en Vespa först. Inte min grej riktigt.. 😅

Ett ställe där kablar kommer ur motorkåpan:

IMG_1845.jpeg

Satt och åkte och kände en fluga(vad jag trodde) nudda ens balaklava. Tänkte inte mer än så, stannade till för att kolla direktion på telefon och rörde på ryggskyddet och kände något som brände och en viss ömhet efteråt(kunde fortsätta köra dock)

Kom hem o kollade 30min, denna fluga va en geting som lyckades leta sig under T-shirten, Knox urbane pro samt underställ och sätta sitt arsle på min rygg. Tur ändå att det va där och inte i ansiktet;

Bildbevis

IMG_4937.jpeg

Första och sista gången eller gillade hon det? :)
Min sambo vill aldrig mer följa med...
Hon var försiktigt positiv :) Dock var jag tvungen att beställa en sissy bar så att hon känner sig lite säkrare. Hon säger att kortare turer går bra men om vi ska pka lite längre (över 30 min så måste jag köpa en större hoj)😂 så nu sitter jag och surfar på fat bob och low rider s🤷🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

Hon var försiktigt positiv :) Dock var jag tvungen att beställa en sissy bar så att hon känner sig lite säkrare. Hon säger att kortare turer går bra men om vi ska pka lite längre (över 30 min så måste jag köpa en större hoj)😂 så nu sitter jag och surfar på fat bob och low rider s🤷🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
Nöjd med hojen då?
-Att skjutsa är ingen höjdare oavsett hoj. Dubbelt så tungt = hälften så kul.

Nöjd med hojen då?
Känns som att ha en elefant på ryggen....

----------------------

Jag kunde inte hålla mig. Tänkte spara allt till hösten/vintern men det blev ändå lite mer Rizoma till hojen.
Clear clutch cover i svart och rött:

Skärmavbild 2024-08-29 kl. 17.17.44.png

Skärmavbild 2024-08-30 kl. 23.43.42.png

Skärmavbild 2024-08-30 kl. 23.44.13.png

Lite annat gott och blandat:

Skärmavbild 2024-08-30 kl. 23.52.41.png

Sen beställde jag hem lite skydd till körningen på Mantorp också som någon kanske redan har sett :)

Skärmavbild 2024-08-30 kl. 23.53.47.png

Lite annat på listan också men tänker att jag behöver något att göra mellan höst och vår :)

Nöjd med hojen då?
Jo, det måste jag ändå säga. Nya sätet gjorde mycket för ergonomin så nu känns det ännu bättre (mer benutrymme). Är även relativt pigg med sina drygt 100hk på bakhjulet så saknar inte kraften. Rent tekniskt så går det självklart inte att jmf med 890r.
Det roliga är att folk kommer fram varje gång när jag är ute med den och kommenterar stt de gillar den. Har inte hänt mig förut.

Nää, skjutsa är ingen höjdare. Hon ville att jag skulle köra lugnt. Slutade med att mopeder (visserligen trimmade) körde om oss 😂
det är tydligt att du behöver minst två hojar :D
Haha, sant. Jag kan kanske ha haft en dold agenda när jag erbjöd hustrun skjuts🙈
Jag vill nog helst inte heller sälja denna. Steg 4 trimmade Sportsters är inte supervanliga.
Känns som att ha en elefant på ryggen....

----------------------

Jag kunde inte hålla mig. Tänkte spara allt till hösten/vintern men det blev ändå lite mer Rizoma till hojen.
Clear clutch cover i svart och rött:

Skärmavbild 2024-08-29 kl. 17.17.44.png

Skärmavbild 2024-08-30 kl. 23.43.42.png

Skärmavbild 2024-08-30 kl. 23.44.13.png

Lite annat gott och blandat:

Skärmavbild 2024-08-30 kl. 23.52.41.png

Sen beställde jag hem lite skydd till körningen på Mantorp också som någon kanske redan har sett :)

Skärmavbild 2024-08-30 kl. 23.53.47.png

Lite annat på listan också men tänker att jag behöver något att göra mellan höst och vår :)
Haha, jag ska nog inte säga till hustrun att hon känns som en elefant 😂

Åhh.. mumma.. kommer bli hur snyggt som helst.

Tillbaka
Topp