• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Haha, förstod inte först men förstår nu 😅
Köpte medvetet med singelkuts för att inte skjutsa.

@rambo_amadeus, Köp en adventure eller en BMW GS, eller varför inte en goldwing? Om skjuts är prio..
:D

@rambo_amadeus som snoozarn säger, äventyrshoj är fantastiskt om du ska ha folk med. 1290 Super Adventure S är en vansinnigt underhållande maskin också.

Haha, förstod inte först men förstår nu 😅
Köpte medvetet med singelkuts för att inte skjutsa.

@rambo_amadeus, Köp en adventure eller en BMW GS, eller varför inte en goldwing? Om skjuts är prio..
Skjuts är inte prio men vore trevligt att kunna ta en tur till kusten med hustrun då och då. Är inte jättesugen på en adventure. Gillar dock pikes peak ducati multistrada v4 :D Tycker det ör bra mycket svårare att köpa ”rätt” hoj om man jmf med bil.
IMG_5289.jpeg

Skjuts är inte prio men vore trevligt att kunna ta en tur till kusten med hustrun då och då. Är inte jättesugen på en adventure. Gillar dock pikes peak ducati multistrada v4 :D Tycker det ör bra mycket svårare att köpa ”rätt” hoj om man jmf med bil.
IMG_5289.jpeg
Enda höga hojen jag kan tänka mig är KTM SMT, den är rolig trots hög körställning. Multistradan är snygg det håller jag med om. Jävligt dyr också.

IMG_5289.jpeg
Provkör någon av de äventyrshojarna som finns med gjutna fälgar. Multistradan tex är helt vansinnig för vad det är, likaså tidigare nämnda KTM, men även BMWn har en hel del körglädje.
Men vad är du sugen på i nästa hoj?

Det där är nog ett väldigt bra alternativ.

Är multistradan en ”äventyrshoj”?
Skulle säga att den är klassad som det. Sen kan du ju välja om ditt ävventyr är primärt på grus eller asfalt baserat på vilken av modellerna man väljer.

DSC08702.jpeg
DSC08683.jpeg
IMG_6075.jpeg

Fortfarande apvarmt i GBG, 28*c just nu. 🥵 Har tyvärr varit utslagen i misstänkt corona hela veckan annars hade jag kört som satan denna vecka.
Det är ganska komiskt hur man vänjer sig vid saker, både när det gäller motorcyklar och klockor. Jag störde mig rätt rejält på aluminiumdelarna (kylarsidorna, underskåpen och hälskydden) innan jag köpte hojen men nu har jag helt vant mig vid dem. Tror knappt att hojen hade blivit snyggare om de delarna var svarta.

Senast ändrad:
Hon var försiktigt positiv :) Dock var jag tvungen att beställa en sissy bar så att hon känner sig lite säkrare. Hon säger att kortare turer går bra men om vi ska pka lite längre (över 30 min så måste jag köpa en större hoj)😂 så nu sitter jag och surfar på fat bob och low rider s🤷🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
Tänkte precis säga....alldeles för liten hoj för två personer. Den är snudd på för liten för en person....inte för inte Sportstern kallas för tjej hoj (jag har ägt en också innan någon för för sig att börja grina)....

Det har blivit alldeles för få mil i år å idag när man äntligen hade en kvällstur planerad, frugan hemma tidigare från jobb så man kunde lätta redan vid kl 16 så åker man på en läckande AC i nyköpta kåken...fick bli andra planer.

Väl på plats i nya kåken så blir man iaf glad åt att äntligen ha eget garage där man kan plocka ut hojen mot i december om vädret skulle tillåta!

Tänkte precis säga....alldeles för liten hoj för två personer. Den är snudd på för liten för en person....inte för inte Sportstern kallas för tjej hoj (jag har ägt en också innan någon för för sig att börja grina)....
Nu står man åter igen utan hoj 🙈 nu är frågan hur man ska resonera, köpa ngt billigt för att ha resten av säsongen (typ svartpilen 401 eller liknande) eller försöka hitta ett bra pris på årets modellår/demo? Hur hade ni resonerat?

Sedan så har man som vanligt beslutsångest vad man ska välja. Budget just nu är c.a 220.000 och för de pengarna finns hur mycket som helst. Av de hojarna jag haft så är det sportstern jag gillat mest så i nuläget lutar det åt low rider s men samtidigt kommer det in bubblare som gör att man funderar på om det är rätt väg att gå 🤷🏻‍♂️ Tips på vad man bör kolla på/testa?

Nu står man åter igen utan hoj 🙈 nu är frågan hur man ska resonera, köpa ngt billigt för att ha resten av säsongen (typ svartpilen 401 eller liknande) eller försöka hitta ett bra pris på årets modellår/demo? Hur hade ni resonerat?

Sedan så har man som vanligt beslutsångest vad man ska välja. Budget just nu är c.a 220.000 och för de pengarna finns hur mycket som helst. Av de hojarna jag haft så är det sportstern jag gillat mest så i nuläget lutar det åt low rider s men samtidigt kommer det in bubblare som gör att man funderar på om det är rätt väg att gå 🤷🏻‍♂️ Tips på vad man bör kolla på/testa?

Köp förra årets eller om de har någon demo för bra pris 😎 Ducati Diavel V4 är en riktigt cool hoj.

IMG_6093.jpeg

Jävla fart på dig! Kolla in CEC (om du inte ska ha glidare). De brukar ha rätt schyssta deals. Någon har redan tröttnat på sin 801.

Stämmer in med @Becs9310 där om du inte testat Diaveln. Riktigt skoj maskin fram tills det börjar svänga för mycket, den funkar där med men inte så inspirerat som iaf jag vill ha det.

IMG_6093.jpeg

Jävla fart på dig! Kolla in CEC (om du inte ska ha glidare). De brukar ha rätt schyssta deals. Någon har redan tröttnat på sin 801.
Haha, jag verkar prissätta lågt för allt säljs samma dag som jag annonserat :D Såg den och var lite sugen då jag gillade den när jag hade den som lånehoj. Du tror inte att det är demonex. som de säljer?

Vad är det för paket man behöver aktivera på dessa? Likt techpack på KTM?

Stämmer in med @Becs9310 där om du inte testat Diaveln. Riktigt skoj maskin fram tills det börjar svänga för mycket, den funkar där med men inte så inspirerat som iaf jag vill ha det.
Jag kände att när jag hade 890R att man attackerade nästan varje kurva. Det jag gillade med sportstern är att man hade en skön sittposition och körningen blev lite mer lago. Diavel kan kanske vara ngt då den erbjuder "crusing" men är inte en tråkig hoj i övrigt.

Jag kände att när jag hade 890R att man attackerade nästan varje kurva. Det jag gillade med sportstern är att man hade en skön sittposition och körningen blev lite mer lago. Diavel kan kanske vara ngt då den erbjuder "crusing" men är inte en tråkig hoj i övrigt.
Det är nog en vanesak och eventuellt lite justering av fjädring. Tyckte den drev ut lite för mycket i kurvor, men det är ju bara att sänka hastigheten.

Du sitter i en trevlig sitta med en bra sudd pengar. Du verkar ändå ganska biten av custom stilen så jag tänker att du fortsätter å utforska den.
Low rider s
Street bob
Är väl de jag kommer på nu givet dina tankar ovan.
Kanske v rod?

Såg att Northbike har en demo till bra pris. Kanske ska ta och provköra en :)
De går som satan. Blev ifrånkörd av en sådan på kurviga vägar nu i sommar. Fick köra som ett as för att hänga med någorlunda.
Haha, jag verkar prissätta lågt för allt säljs samma dag som jag annonserat :D Såg den och var lite sugen då jag gillade den när jag hade den som lånehoj. Du tror inte att det är demonex. som de säljer?

Vad är det för paket man behöver aktivera på dessa? Likt techpack på KTM?
Det heter dynamic pack, går säkert att förhandla in i priset. 4 papp kostar det, men de har marginal på det priset. Om du gillar att köra på bakhjulet så är det bra att ha, annars behöver man slå av ABS bak och TC för att kunna köra på bakhjulet.

Om du inte gillar att köra på bakhjulet så är paketet onödigt.

Lite för tidigt för att vara en demohoj, tror jag. De fick ju in sin demohoj i juni.

Tillbaka
Topp