• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Om man köper en S1000R utan att ha provkört en Aprilia Tuono så har man slarvat med researchen.
Säger inte att den är bättre för alla, men man har missat något om man inte klrt V4.
Förresten, alla som hellre vill ha farthållare än gyrostyrd TC på sin hoj räcker upp handen?
På den internet baserade research jag gjort hittills hamnar nästan alltid Aprilian och BMWn högst upp bland betygen. Det som retar mig lite är att den som jag ursprungligen tyckte var överlägset läckrast (speed trippel R) tyvärr verkar blivit frånåkt av de flesta andra märken nu, blir intressant o se hur nya 2016 modellen står sig.

Sen kommer så klart det roligaste - provkörningen!
 
Är det någon som fortfarande kör eller har alla ställt in för vintervila? :)
Sista turerna blev i slutet på oktober, sen fanns det ett par dagar i november som hade varit lockande o köra men då var den redan tvättad, med ny olja och rengjort och oljat luftfilter så de fick den stå av ren lathet.
 
Sugen på nytt till våren då jag ledsnat lite på min Fat Bob. Just nu lutar det åt Road eller Street Glide. Vad säger panelen?
Road Glide:
roadglide.jpg

Street Glide:
streetglide.jpg
 
Sugen på nytt till våren då jag ledsnat lite på min Fat Bob. Just nu lutar det åt Road eller Street Glide. Vad säger panelen?
Road Glide:
roadglide.jpg

Street Glide:
streetglide.jpg
Har mycket härliga erfarenheter av SG! Riktigt trevlig att köra efter lite godis, RG är lite för soa wannabe :pirate: Men de är inte mycket skillnad förutom utseende=)
 
Trots att jag själv kör Electra Glide (som Street Glide bygger på) säger jag Road Glide då du blir ganska ensam om den. Sedan så måste du ju stuka den till vald stil då bara gamla gubbar kör original. Vidare är det endast personer som började köra hoj i samband med att dem började glo på SoA som bör ransaka sig själva om det är på riktigt eller just SoA wannabe och mig veterligen rullade du på två hjul innan så du är safe ;)
 
Trots att jag själv kör Electra Glide (som Street Glide bygger på) säger jag Road Glide då du blir ganska ensam om den. Sedan så måste du ju stuka den till vald stil då bara gamla gubbar kör original. Vidare är det endast personer som började köra hoj i samband med att dem började glo på SoA som bör ransaka sig själva om det är på riktigt eller just SoA wannabe och mig veterligen rullade du på två hjul innan så du är safe ;)
Håller med. Road Glide är jävla frän och relativt unik. Street Glide ser man ändå ganska ofta. Yes, körde hoj innan men bytte till HD efter. :woot:;)
 
  • Like
Reactions: JLW
Ouff... Vad säger vi om det @JLW ? På gränsen va...på gränsen.
Knivigt! Jag ligger illa till då jag kört en del HD senaste sex åren men inte ägt någon själv. Fan, nu kommer jag bli en post-soa HD rider i framtiden :banghead: Håller mig till kafferäsers! Nu blev jag sugen på att åka till ett varmt ställe och glida hoj:hungry:

Känner en gubbe som körde UG från norra kanada till key west förra året. Jävligt avis!
 
Road Glide utan tvekan för min del. Jag har kört båda en del, och gillar inte känslan av kåpan så pass nära som det är på Street Gliden, älskar dock känslan av utrymme och hur hela panel ser ut och känns på Road Gliden. Det blir svårt att matcha körglädjen med Fat bob bara, saknar Fat boben jag hade :)
 
Har kört om många sporthojar på bana med den här, och den kan man ändå toura med...
Tiger & univ B&W.jpg
Ja på bana är det den som håller i styret som avgör och inte materialet. Du kör utan problem om nybörjare på R1 med en gammal Norton på bana om du vet vad du gör.

OBS för förtydligandets skull: Det är jag som kommer sitta på R1an och bli omkörd.
 
Söker bra serviceställe för min Harley i stockholm. Är det probike som gäller då? Vad ligger en 1000 milaservice på ungefär? Hojen är i bra skick o servades för typ 300 mil sen - fast den har stått ett tag. Hojen är en xr1200.
 
Söker bra serviceställe för min Harley i stockholm. Är det probike som gäller då? Vad ligger en 1000 milaservice på ungefär? Hojen är i bra skick o servades för typ 300 mil sen - fast den har stått ett tag. Hojen är en xr1200.
Se bara till att verkstan är H-D auktoriserad för garantins skull. Du kan kolla om http://www.fullhousegarageshop.com auktoriserade, vet att dom mekar med H-D, annars Probike det är dom jag känner till i Stockholm.
Söker bra serviceställe för min Harley i stockholm. Är det probike som gäller då? Vad ligger en 1000 milaservice på ungefär? Hojen är i bra skick o servades för typ 300 mil sen - fast den har stått ett tag. Hojen är en xr1200.

Ddit:dubbelt
 
Söker bra serviceställe för min Harley i stockholm. Är det probike som gäller då? Vad ligger en 1000 milaservice på ungefär? Hojen är i bra skick o servades för typ 300 mil sen - fast den har stått ett tag. Hojen är en xr1200.
Aldrig PRO Bike. Synnerligen inte syd. Jag lämnade också min i oktober till Åklagaren och flera jag känner har också gjort det. Osäker på om han är auktoriserad dock. Ett tips är ett att kolla innan du lämnar in den hur det ska betalas om kvitto är viktigt för dig.
 
Aldrig PRO Bike. Synnerligen inte syd. Jag lämnade också min i oktober till Åklagaren och flera jag känner har också gjort det. Osäker på om han är auktoriserad dock. Ett tips är ett att kolla innan du lämnar in den hur det ska betalas om kvitto är viktigt för dig.
Inget fel på Probike Täby, säga vad man vill men få effekt i motorer kan de, Evensson var överraskad över all effekt de fick ur min TC 96 som konverterades till 103.
 
Tillbaka
Topp