• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Fick den här idag om någon här ska gå?
Den nya Bonneville black är fasen inte dum...
Någon som haft en Bonneville och kan komma med någon kommentar som pendlingshoj?
utskick-jpg.jpg
Sålde min Bonneville -01:a i somras. Rolig hoj trots(eller tack vare) moderat effekt. Lätt, smidig och väldigt enkel att skruva med om man vill. Såg att de kommit upp i 1200 kubik. Tror inte det kommer bli en roligare hoj pga detta. Thruxton med Öhlinare fram och bak kan nog däremot vara väldigt trevlig! :)
 
Tror också Thruxtonen kan vara riktigt fräck, den är ju rejält snygg iallafall.

Klämde o kände på nya Thruxton R o Speed Triple R på mc mässan i helgen, riktigt läckra o mycket ha begär på båda!

Verkar var en grym hoj, enligt det jag hört av folk som resan haft tyren att rasta den så bör den leva upp till förväntningarna. Ser så fram emot Triumph road show i vår ;)
 
Hehe annonsen känns lite outlaw..
image.png
Annonsen väcker så många frågor, Vilken typ av sprit? Är han en koskenkorva kille, eller kanske bara en hembränt? Och vilka vapen? behöver de vara lagliga, ska det vara handeldvapen, en glock kanske? Eller ska det vara AK47? Uzi?
Hade jag vågat så hade jag mailat och frågat... nöjer mig med att fråga här så länge...
 
Någon som har erfarenhet av import från Tyskland ? Leker med tanken på att importera en beg bmw r1200 r (nya modellen).
Tänkte nog inte ens åka ner utan köpa via någon känd handlare och anlita transportfirma.
Modellen kom förra året så den finns knappt begagnad i Sverige.

image.jpeg
 
Någon som har erfarenhet av import från Tyskland ? Leker med tanken på att importera en beg bmw r1200 r (nya modellen).
Tänkte nog inte ens åka ner utan köpa via någon känd handlare och anlita transportfirma.
Modellen kom förra året så den finns knappt begagnad i Sverige.

Tagit både min bil o hoj från Tyskland, oftast väldigt smidigt. Bilen var jag nere på plats o letade reda på medan hojen köpte jag utan att sett den mer än på bild och så fick firman skicka den på en lastbil. Enda o tänka på rent praktiskt är att 600 mil o 6 månader ska ha passerat för att inte behöva betala svensk moms.

Sen är det väl lämpligt, som i alla andra fall, att köpa säljaren. (och att kolla upp så mycket man kan innan man skickar ngra pengar om man inte åker ner själv)

Annars tycker jag generellt sett att utbudet och kvalitén är mycket bättre i Tyskland än här i Sverige.
 
Tagit både min bil o hoj från Tyskland, oftast väldigt smidigt. Bilen var jag nere på plats o letade reda på medan hojen köpte jag utan att sett den mer än på bild och så fick firman skicka den på en lastbil. Enda o tänka på rent praktiskt är att 600 mil o 6 månader ska ha passerat för att inte behöva betala svensk moms.

Sen är det väl lämpligt, som i alla andra fall, att köpa säljaren. (och att kolla upp så mycket man kan innan man skickar ngra pengar om man inte åker ner själv)

Annars tycker jag generellt sett att utbudet och kvalitén är mycket bättre i Tyskland än här i Sverige.
Toppen! Tack för tipsen. Utbudet är verkligen helt enormt jämfört med i Sverige. Har nästan bara hört bra om egenimport dessutom.
 
Toppen! Tack för tipsen. Utbudet är verkligen helt enormt jämfört med i Sverige. Har nästan bara hört bra om egenimport dessutom.
Ja importen är oftast väldigt okomplicerad, det enda lite störiga är att man oftast inte kan försäkra den förrän man har ett svenskt registreringsnummer.

Jag är själv i "söka, titta, fundera" stadiet på att ta in en s1000r i vår ngn gng. Får hitta en handlare som har båda hojarna så går det säkert få till ett bra pris. Annars upplevde jag att det var ganska dålig prutmån på hojar när jag köpte min senast, mycket enklare att få ner priset på bilen.
 
Ja importen är oftast väldigt okomplicerad, det enda lite störiga är att man oftast inte kan försäkra den förrän man har ett svenskt registreringsnummer.

Jag är själv i "söka, titta, fundera" stadiet på att ta in en s1000r i vår ngn gng. Får hitta en handlare som har båda hojarna så går det säkert få till ett bra pris. Annars upplevde jag att det var ganska dålig prutmån på hojar när jag köpte min senast, mycket enklare att få ner priset på bilen.
Tydligen kan man ordna med försäkring via svenskt bolag med enbart ramnumret nuförtiden. Kanske inte alla som erbjuder det men vissa gör det.
 
Tydligen kan man ordna med försäkring via svenskt bolag med enbart ramnumret nuförtiden. Kanske inte alla som erbjuder det men vissa gör det.

Bra info, sist fick jag blankt nej av 3 eller 4 av storbolagen så då blev det inget. Men sen hade jag bra kontakt med besiktningen istället så jag behövde bara vänta 2 dagar på en tid.
 
Även om jag förstår att Aprilia är suveräna så framstår de ändå som bondtrimmade Volvo 242 jämfört med Ducati. Är väl lite för mycket dekaltrimning som gör det. Men som sagt, förstår att det tillhör absoluta eliten vad det gäller MC.
 
Även om jag förstår att Aprilia är suveräna så framstår de ändå som bondtrimmade Volvo 242 jämfört med Ducati. Är väl lite för mycket dekaltrimning som gör det. Men som sagt, förstår att det tillhör absoluta eliten vad det gäller MC.
Ooh, hårda ord!
Ducati är fantastiska, inte tu tal om saken, men H-D-mässigt överprissatta jämfört med vad man får. Det kommer ju alltid finnas folk som vill betala premium för en logga?
 
Tillbaka
Topp