• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Det är helt fullt där på sidan där burkarna kopplas ihop.
Jag har några centimeter plats där grenrören kopplas ihop och kan eventuellt få in en sån här om jag kapar den:

1740599290199.png

Men jag tror inte det gör mycket mer än att strypa flödet? Kanske inte så mycket för ljudet?
Svårt att veta innan men lite skillnad gör det nog.

Det är helt fullt där på sidan där burkarna kopplas ihop.
Jag har några centimeter plats där grenrören kopplas ihop och kan eventuellt få in en sån här om jag kapar den:

1740599290199.png

Men jag tror inte det gör mycket mer än att strypa flödet? Kanske inte så mycket för ljudet?
Jag gjorde en liknande lösning på chefens HD till besiktningen. Körde försiktigt till bes inte över 3000rpm och fick igenom hojen. På vägen hem gav jag på lite och sköt loss ljuddämparna från grenrör.
Hade samma lösning på min första gsxr, gick till och från bes men ströp alldeles för mycket så hojen gick som en påse nötter.

Blir nog svårt att tysta ner med rakt rör igenom dämparen, om man inte gör den längre.

Är det premiär för i år?
Den där snabeln ska väl bort före sommaren va? 😉😇
Nej, sista rundan var 22 december och första var 17 januari. :) -Körde tidigare denna vecka också.

Finns fortfarande inga tail tidys men har kontakt med en tysk som håller på att bygga sin andra version av tail tidy. Jag har förstathing på hans första version när han är klar med sin andra. Ser schysst ut tycker jag:
IMG_7996.jpeg
IMG_7995.jpeg

Nej, sista rundan var 22 december och första var 17 januari. :) -Körde tidigare denna vecka också.

Finns fortfarande inga tail tidys men har kontakt med en tysk som håller på att bygga sin andra version av tail tidy. Jag har förstathing på hans första version när han är klar med sin andra. Ser schysst ut tycker jag:
IMG_7996.jpeg
IMG_7995.jpeg
Fy vad kallt det lät 😅
Nya pipan lär ju göra så att blinkers håller också 👍🏻
Kan du inte bara göra en själv?
Finns massor på Amazon som är universala som man kan bygga om lite.

Fy vad kallt det lät 😅
Nya pipan lär ju göra så att blinkers håller också 👍🏻
Kan du inte bara göra en själv?
Finns massor på Amazon som är universala som man kan bygga om lite.
IMG_7998.jpeg
IMG_7999.jpeg
Kan och kan… Problemet är att ramen är så kort att det behövs en liten snabel för att inte skylten ska slå i däcket.

Senast ändrad:
Har någon här löst hur man kan få Apple Carplay på telefonen när man kör hoj?
Jag har en Iphone max och tycker att det inte behövs tex kartan över hela skärmen. Apple Carplay är bra för man får även upp tex genvägar eller musikspelare osv.
Har sett att det finns prylar till bilar som inte har carplay, men ingenting till mc...

Jag har en Iphone max och tycker att det inte behövs tex kartan över hela skärmen. Apple Carplay är bra för man får även upp tex genvägar eller musikspelare osv.
Har sett att det finns prylar till bilar som inte har carplay, men ingenting till mc...
IMG_7058.jpeg
IMG_7022.jpeg
IMG_7024.jpeg

Waze har i genväg till musikspelare. Och varning för konstaplar. :)
Tror inte apple kommer släppa nån carplay-app. Dom vill tjäna pengar på att sälja den till bil- och mc-tillverkarna. Fast än så länge är det väl bara Honda som nappat på hojsidan?

Nu har inte jag cardo, men om du inte har en mobil från stenåldern så kan du koppla din mobil till mer än en sak samtidigt, ja. Jag har min hjälm och skärmen uppkopplade samtidigt.
Trodde problemet var att carplay inte tillåter att koppla upp till fler enheter. Dvs. det inte har med BT att göra.

Tillbaka
Topp