• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Sjukt tråkigt att MV Augusta slutade som helägt av ryska oligarker.
Där dog allt habegär för märket..
Får hålla alla tummar att Husqvarna får ett bättre öde!
Det har jag missat, blev det så illa? Får man ens göra sådana affärer med Ryssland nu?

Intressant ny ställbar tail tidy från Evotech. Undrar varför den är så mycket billigare än deras fasta tail tidy 🤔

IMG_3170.jpeg

IMG_3163.jpeg

IMG_3169.jpeg

IMG_3167.jpeg
Är nog i plast kanske? Ser bra ut, bara att vika när polisen gnäller...

Någon som har koll på bra däckpriser? Jag kommer behöva nya ostar på Ducatin i vår.
@MrJL kanske?
Tyskarna brukar vara billigast, tex:

Behöver du redan byta däck? Hur långt har dina originaldäck gått? 🫣
Behöver inte, men har kört 400mil och bakdäcket börjar redan bli småslitet. Det klarar nog några 100 mil till men jag vill gärna ha 100% gatdäck för bästa grepp. Tänkte spara nuvarande däck och slänga på dem när hojen ska säljas.

Behöver inte, men har kört 400mil och bakdäcket börjar redan bli småslitet. Det klarar nog några 100 mil till men jag vill gärna ha 100% gatdäck för bästa grepp. Tänkte spara nuvarande däck och slänga på dem när hojen ska säljas.
Slits de så fort? Bara bakdäcket höll 800mil för mig senast (Diablo Rosso IV Corsa). Då körde jag iofs till indikeringarna för däckbyte visades.

Någon som har koll på bra däckpriser? Jag kommer behöva nya ostar på Ducatin i vår.
@MrJL kanske?
Mitt förslag är att köpa via XLmoto, dom har ofta kampanjer och koder som du kan kombinera.
Varje gång jag har beställt så har de kommit nästan dagsfärska från fabrik.

Alternativt om du bor nära någon av de svenska banorna så kan du beställa när dom kör bandagar och då även få dom bytta för typ 150 per däck.
Kan fixa åt dig om du vill göra så och i samband med Backlund trackdays. Bara att säga till isåfall.
Då blir det Michelin.

Är inte vintern väldigt lång i år? :oops:

Det är tufft för mig för tillfället, är arbetssökande så tillbringar dagarna med att leta jobb och skriva CVs och allt som hör till...
Har lovat mig själv att inte handla mer till hojen tills jag får ett jobb... Gick sådär...

Började meka lite igen i söndags på hojen. Tänkte att jag har ju nya mappar så det måste jag ju testa i vår....

Här kommer lite teasers och en påminnelse att man ska ha gott om tid och mycket verktyg om man skruvar på en Ducati:

Före:
IMG_2152.jpeg

Arbete börjat. Fick ta fram mina HD-verktyg (regel + gummiklubba):
IMG_2290.jpeg

Skam den som ger sig....
IMG_2297.jpeg

Helt klart svårare än väntat....
IMG_2300.jpeg

Efter ca 5 timmars svettandes, oro och frustration så lossnade klumpen till slut:
IMG_2306.jpeg

Äntligen kan jag rengöra allt där inne :cool:
Mer kommer....

Du kanske är sugen om du inte har nåt att göra. :)
En kofot tillsammans med dina HD verktyg så borde du fixa det utan problem 👍
Perfekt lösning, lackförsegling, däck och kopplingsbyte på en gång

Haha, klättrar ju på väggarna här så kan ju vara en ide... Eller inte...
Omvandla blöt koppling till torr är över min paygrade tyvärr... Kan knappt byta pipa har jag insett efter många timmar frustration i garaget...

Blev large på Knox MK3. Kanske aningen vid i magpartiet, men det är nog skönt att ha det när man sitter framåtlutad på sportcykel.
Ska bli kul att se hur den känns i sommar, men lovande så långt.

IMG_3195.jpeg
Ser inte stor ut, jag har min betydligt lösare och den fladdrar inte. Blir kanon det där, grym jacka!

Tillbaka
Topp