Riktig skönsång

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktig skönsång
Jag betalade 3500:- för Michelin Road 6 plus 900:- för byte inklusive nya ventiler.Blivit några småturer här nere i söder också. Egentligen lite för kallt i min smak men suget är stort med ny hoj
![]()
Någon som har tips på bra sport-touringdäck?
Är lite sugen på nya Bridgestone T33 och fick offert på 6k för ett set pålagt på hojen.
Tycker det låter en aning dyrt men det är kanske vad det kostar? Var några år sen jag köpte däck sist. Inputs uppskattas![]()
Vad är det för hoj? Riktigt snygg!Blivit några småturer här nere i söder också. Egentligen lite för kallt i min smak men suget är stort med ny hoj
![]()
Är lite sugen på nya Bridgestone T33 och fick offert på 6k för ett set pålagt på hojen.
Tycker det låter en aning dyrt men det är kanske vad det kostar? Var några år sen jag köpte däck sist. Inputs uppskattas![]()
För både fram och bak? Det låter som en grym deal!Jag betalade 3500:- för Michelin Road 6 plus 900:- för byte inklusive nya ventiler.
Tack!Vad är det för hoj? Riktigt snygg!
Ja, jag tror jag fick till det ganska bra.För både fram och bak? Det låter som en grym deal!
Du har ju helt nya däck. Varför byta nu?Blivit några småturer här nere i söder också. Egentligen lite för kallt i min smak men suget är stort med ny hoj
![]()
Det är billigt, ja. Tror jag ger 5500kr varar 1100kr är själva omläggningen i samband med service.Ja, jag tror jag fick till det ganska bra.
Däcken hittade jag på Autodoc när jag letade bromsskivor till containern och Kenneths MC-service stod för omläggningen.
Jag monterade lös hjulen själv ska tilläggas.
Framdäcket är slut. Bakdäcket är typ 50 % men känns rätt hårt och inte så förtroendeingivande. Tillverkat 2018 så mest troligt det som levererades med hojen.Du har ju helt nya däck. Varför byta nu?
Ser nytt ut på bilden. Årtal står på däcket.Framdäcket är slut. Bakdäcket är typ 50 % men känns rätt hårt och inte så förtroendeingivande. Tillverkat 2018 så mest troligt det som levererades med hojen.
Så nytt framdäck är need to have, bakdäck mer nice to have men hade nog gjort en del för känsla och förtroende för hojen tänker jag.
En sån här blir aldrig fel https://www.blocket.se/annons/stockholm/kawasaki_er6_n_er6n_abs/1401766644Tänk lågbudget, vettiga ägandekostnader, brukshoj, inga problem att skruva själv. Alla tips mottages tacksamt!
Monster 620 är billigt, oväntat skoj och förhållandevis lättskruvat.Halloj! Skulle behöva lite inspiration och hjälp. Har hållt mig till tyska hojar tidigare (att svära i kyrkan här?), och har då aldrig kört under 1000 mil om året. Nu har jag dock varit hojlös sen förra våren. Kan inte riktigt motivera en dyr hoj då jag inte har något vettigt garage och inte heller kan köra supermycket längre.
Men - jag vill verkligen inte vara helt utan tvåhjuling! Vad ska man ha? Lutar åt japs men har verkligen noll koll. Tänk lågbudget, vettiga ägandekostnader, brukshoj, inga problem att skruva själv. Alla tips mottages tacksamt!
Är själv i småbarnslivet och för mig blev det en gammal Intruder 1400 som jag köpte av närmaste grannen, en äldre herre som slutat åka hoj. Man vill ju inte vara helt utan. Kanske inte världens bästa hoj men det är ganska kul när man åker till jobbet att man får varva ur den ordentligt på både tvåan och trean och ändå går det inte mer än 70 km/hHalloj! Skulle behöva lite inspiration och hjälp. Har hållt mig till tyska hojar tidigare (att svära i kyrkan här?), och har då aldrig kört under 1000 mil om året. Nu har jag dock varit hojlös sen förra våren. Kan inte riktigt motivera en dyr hoj då jag inte har något vettigt garage och inte heller kan köra supermycket längre.
Men - jag vill verkligen inte vara helt utan tvåhjuling! Vad ska man ha? Lutar åt japs men har verkligen noll koll. Tänk lågbudget, vettiga ägandekostnader, brukshoj, inga problem att skruva själv. Alla tips mottages tacksamt!
En sån här blir aldrig fel https://www.blocket.se/annons/stockholm/kawasaki_er6_n_er6n_abs/1401766644
Spännande tips! Dålig koll på Ducati men ska absolut läsa på lite mer om den och hålla ett öga öppet.Monster 620 är billigt, oväntat skoj och förhållandevis lättskruvat.
Kul tips! Vi är nog på ungefär samma plats i hojlivet. Vill kunna puttra till jobbet och ta en söndagstur då och då. Lutar åt att försöka hitta något lite äldre p.g.a. larvigt låga ägandekostnader.Är själv i småbarnslivet och för mig blev det en gammal Intruder 1400 som jag köpte av närmaste grannen, en äldre herre som slutat åka hoj. Man vill ju inte vara helt utan. Kanske inte världens bästa hoj men det är ganska kul när man åker till jobbet att man får varva ur den ordentligt på både tvåan och trean och ändå går det inte mer än 70 km/h
Jag hade svårt att få loss tid att åka och titta på hojar så jag hade kunnat tagit vad som helst bara det var nära
Ett annat tips är att hojar med halvkåpa är billigare än deras helnakna motsvarigheter. Det är inte vetenskapligt säkerställt men jag har haft Suzuki sv650S, Kawa Z750S och Yama Fz8S och jag upplevde att jag fick dem till bättre kurs än motsvarande nakna. Halvkåpan hade väl fallit ur modet men de var säkert dyrare som ny.
Sådana här sålde vi rätt många av på min tid.Såna har jag spanat på förut! Sist jag kollade tyckte jag försäkringskostnaden på mig var alldeles för hög kontra vad det är för hoj. Men det kan nog vara värt att kolla igen.
Spännande tips! Dålig koll på Ducati men ska absolut läsa på lite mer om den och hålla ett öga öppet.
Kul tips! Vi är nog på ungefär samma plats i hojlivet. Vill kunna puttra till jobbet och ta en söndagstur då och då. Lutar åt att försöka hitta något lite äldre p.g.a. larvigt låga ägandekostnader.
Intruder är absolut inget jag hade tittat på innan, men tar absolut tipset i beaktande!
Halloj! Skulle behöva lite inspiration och hjälp. Har hållt mig till tyska hojar tidigare (att svära i kyrkan här?), och har då aldrig kört under 1000 mil om året. Nu har jag dock varit hojlös sen förra våren. Kan inte riktigt motivera en dyr hoj då jag inte har något vettigt garage och inte heller kan köra supermycket längre.
Vad har du för preferenser sedan tidigare? Vad vill du ha/inte ha?
Var bor du och hur ska den köras?
Vad är låg budget för dig?
Verkligen stor skillnad på nya snällare generationen.Var lite nyfiken på nya Ducati streetfighter V2 och undrade vad försäkringen skulle landa på. Nedan är den offert jag fått av Svedea. Helt klart prisvärt. ( fk. förra versionen ligger på c.a 9500kr m. 4000 i självrisk)
![]()
Ser kul ut. Vad är det för hoj?Min nya gubbhoj!
Ok, ungarna är också med…
nu skall det fixas nya kläder mm till den!
![]()
Säker på att @yonsson kommer älska ytterligare en ligist som övar på att åka bakhjul utanför hans fönster
![]()
Gillar twin mer än 4 cyl! Åkt 99% adventure/tourer. Men är absolut inte främmande att testa något annat. Bobber och café-stuket är nog inget för mig, är inte så fåfäng. Föredrar en rolig landsvägshoj framför att vara coolast vid korvmojen. Bor strax utanför Stockholm så det är väl det som driver upp försäkringspremien också.
Tänker mig som sagt att puttra till jobbet och ta lite turer på helgerna. Kommer inte bli några långa hojsemestrar på ett tag.
Budgetfrågan är svår. Inget skrivet i sten. Föredrar en äldre hoj med låga ägandekostnader, kanske tom veteran, eftersom den kommer stå en hel del. Sen om den kostar 15 eller 40 spelar mindre roll. Säg sub 50k som riktmärke då.
EXC-F 450Ser kul ut. Vad är det för hoj?