Låter ju bra, var byter du någonstans?Tror jag får ge typ 5500kr för fram och bak, road 6, lämnar hojen komplett. Själva bytet kostar 1100kr tror jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter ju bra, var byter du någonstans?Tror jag får ge typ 5500kr för fram och bak, road 6, lämnar hojen komplett. Själva bytet kostar 1100kr tror jag.
CEC, gör allt därLåter ju bra, var byter du någonstans?
De tar 350 per däck om det är löst iafCEC, gör allt där
Oj, var den så dyr? Inte mycket effekt för dom pengarna.Ser riktigt cool ut, specade en som landade på 20370 dollar.... Något högre vikt än Desert Sled original men 109hk och 115 Nm är betydligt mer effekt än vad jag har.
Den började på 18k dollar.Oj, var den så dyr? Inte mycket effekt för dom pengarna.
Hjälmen säger de väl 6 år på, men annars är det nog lugnt.Vi håller på rensa här hemma. Har lite mc-kläder sen tidigare som jag undrar om dem har något bäst-före-datum? Tanken var att köpa en T-Max men sket i det och nu finns inga planer på närtid (läs år) att skaffa hoj.
Jag behåller gärna allt om det så kallad inte blir gammal.
Vad säger panelen?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack för svar. Sy ryggskyddet kan man väl gör när om det skulle vara så, bra tips. Är det 6år om den används eller inte? Tänker man kanske kan ha den som passagerarhjälm givetvis om den fyller sin funktion.Hjälmen säger de väl 6 år på, men annars är det nog lugnt.
Mitt sånt ryggskydd tappade axelbanden elastitenen i efter typ 10 år så jag fick sy dem i rätt längd.
Vad de säger är att plasten hårdnar så hjälmen deformeras inte som den ska utan studsar mot asfalten.Tack för svar. Sy ryggskyddet kan man väl gör när om det skulle vara så, bra tips. Är det 6år om den används eller inte? Tänker man kanske kan ha den som passagerarhjälm givetvis om den fyller sin funktion.
Jag har fått förklaringen att luften i frigoliten smiter ut med åren så den krymper och hårdnar och stötdämpningen försvinner. Den köper jag mer än att plasten skulle förändras så mycket.Vad de säger är att plasten hårdnar så hjälmen deformeras inte som den ska utan studsar mot asfalten.
Jag har inte sett några faktiska tester på detta från oberoende aktörer utan bara vad tillverkarna sagt, och de är ju rätt jäviga.
Syexercisen tog väl 10 min, så rätt lugnt.
Vi bygger hus och vägar på frigolit utan att någon luft smiter, så tycker det låter sus.Jag har fått förklaringen att luften i frigoliten smiter ut med åren så den krymper och hårdnar och stötdämpningen försvinner. Den köper jag mer än att plasten skulle förändras så mycket.
Frågade Chat-gpt.Vad de säger är att plasten hårdnar så hjälmen deformeras inte som den ska utan studsar mot asfalten.
Jag har inte sett några faktiska tester på detta från oberoende aktörer utan bara vad tillverkarna sagt, och de är ju rätt jäviga.
Syexercisen tog väl 10 min, så rätt lugnt.
Sant men den frigoliten känns ju annorlunda efter ett par år ute trots allt. Men jag...tror också det är BS. Åtminstone inte att säkerheten skulle påverkas på något väsentligt försämrat skick. I labb finns säkert en skillnad men utomhus med alla variabler som spelar in - jag tror inte det kommer vara avgörande.Vi bygger hus och vägar på frigolit utan att någon luft smiter, så tycker det låter sus.
Det är just den biten jag fått höra också men frågan är hur stor skillnaden är.Efter den tiden kan materialen i hjälmen, särskilt EPS-fodret (den stötabsorberande innermassan), börja brytas ner och förlora sina skyddande egenskaper, även om hjälmen ser hel ut. Dessutom påverkar svett, UV-strålning, temperaturväxlingar och små stötar hjälmens kvalitet med tiden.
Låter fullt rimligt iom att den brukas. Hittade kvittot i inkorgen. Köpte den tydligen 2018. Antar att den har passerat bäst-före nästa gång den ska användas.Sant men den frigoliten känns ju annorlunda efter ett par år ute trots allt. Men jag...tror också det är BS. Åtminstone inte att säkerheten skulle påverkas på något väsentligt försämrat skick. I labb finns säkert en skillnad men utomhus med alla variabler som spelar in - jag tror inte det kommer vara avgörande.
Det är just den biten jag fått höra också men frågan är hur stor skillnaden är.
Kul att höra. Min genomgår nu slutmontering hos ÅF. Suget är minst sagt stort..Spanade in nya V2an idag, inte dum alls..
![]()
Svart glas och bort med de gigantiska backspeglarna så blir den toppen.Spanade in nya V2an idag, inte dum alls..
![]()
Kruxet är bara att blinkersen är integrerad.. Hade slängt på ett par Rizoma annars. Men kommer säkert någon bra lösning.Svart glas och bort med de gigantiska backspeglarna så blir den toppen.
Tänkte också på det. Lite märkligt lösning men med tanke på hur poppis Ducati är så lät det snart komma en lösning.Kruxet är bara att blinkersen är integrerad.. Hade slängt på ett par Rizoma annars. Men kommer säkert någon bra lösning.
Likadana som till V4.Kruxet är bara att blinkersen är integrerad.. Hade slängt på ett par Rizoma annars. Men kommer säkert någon bra lösning.