xTZ
Basic
Härlig bild!OM jag någonsin kommer köpa hoj igen så ligger nudan bra till.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härlig bild!OM jag någonsin kommer köpa hoj igen så ligger nudan bra till.
![]()
Jag köper av Mc Experten (Torsplan). Tror du ska köra med Harleys egna SAE 20W/50.Harley folk, jag har en xr1200 som jag ska byta olja i - var köper ni olja och vilken rekommenderas?
De verkar ha slagit igen?Jag köper av Mc Experten (Torsplan). Tror du ska köra med Harleys egna SAE 20W/50.
Borde väl lika gärna kunna köra med:Jag köper av Mc Experten (Torsplan). Tror du ska köra med Harleys egna SAE 20W/50.
Snöade in rätt hårt på Ktm 390 ett tag. 43 vilda hästar men vikten gör att den spöar det mesta i verkligheten. På bana är det nåt annat såklart.Härlig bild!såpass! Någon annan hoj du tycker är vassare/bättre i samma kaliber och genre?
Noooooooo!
Vågar inte utalanmig om det på rak arm. Har för mig att de där brukar vara halvsyntetiska vilket inte skall vara att föredra...Borde väl lika gärna kunna köra med:
http://www.ebay.com/itm/5-79-l-Cast...669317?hash=item258b687785:g:G6AAAOSwHnFVpNj3
Har iofs probike rätt nära i Sollentuna, de borde ju ha nåt hemma. Har bara en känsla av att de tar överpriser på just olja...Vågar inte utalanmig om det på rak arm. Har för mig att de där brukar vara halvsyntetiska vilket inte skall vara att föredra...
Tror inte det är så stor skillnad faktiskt men vet ej säkert, alltid kört på HDs egna.Har iofs probike rätt nära i Sollentuna, de borde ju ha nåt hemma. Har bara en känsla av att de tar överpriser på just olja...
Tror inte det är så stor skillnad faktiskt men vet ej säkert, alltid kört på HDs egna.
Det låter som ett bra sätt att betala så mycket man kan för oljanDe meckar jag talat med har utan undantag rekommenderat HD-orginal och det oavsett om de varit fristående eller ej.
Kul, grattis! Ser ut att vara i fint skick! Hoppas själv på att kunna skaffa hoj inför sommaren... Blir det A2 du tar?Köpte en hoj nu i helgen, det blev en Yamaha XS400 från 1983 i riktigt fint skick, enbart 2500 mil. Har tänkt att ta kortet till våren så det blir en perfekt hoj att öva på.
Nu får vi bara hoppas att vädret blir bättre.
En sak som jag tänkte på är att kopplingen var riktigt hård och seg, vad tror ni det kan bero på? Är det vajern man får byta då?
![]()
(Bilden är skamlöst stulen från nätet)
Min är dock också i rätt så bra skick så det är inte långt ifrånKul, grattis! Ser ut att vara i fint skick! Hoppas själv på att kunna skaffa hoj inför sommaren... Blir det A2 du tar?
Edit: missade att bilden var lånad...![]()
Nice!Min är dock också i rätt så bra skick så det är inte långt ifrån
Nej, jag ska ta A-kort men jag tänkte att den ändå duger gott och väl med sina 45hk, ville ha en lite mindre och medgörlig hoj då jag aldrig kört förut. Blir nog något större och snabbare så fort man får lite mer körvana (och tar kortet).
Jaha kul! Vad blir det för någon?
Grattis och (snart) välkommen in i gemenskapen.Köpte en hoj nu i helgen, det blev en Yamaha XS400 från 1983 i riktigt fint skick, enbart 2500 mil. Har tänkt att ta kortet till våren så det blir en perfekt hoj att öva på.
Nu får vi bara hoppas att vädret blir bättre.
En sak som jag tänkte på är att kopplingen var riktigt hård och seg, vad tror ni det kan bero på? Är det vajern man får byta då?
![]()
(Bilden är skamlöst stulen från nätet)
TackarGrattis och (snart) välkommen in i gemenskapen.
Jag skulle testa att lätta på skruven som reglerar kopplingens "tröghet". Du finner den under själva kopplingshandtaget. För detta ändamål bör du inte ha behov av något verktyg.
Nice!
Alright, härligt, då är det fritt fram sen. Nu vet jag ingenting om modellen men den är som du säger säkert perfekt för ändamålet - har ungefär samma krav på eventuell hoj. Med en förkärlek till 70/80-talshojar samt ett intresse i att kunna göra modifieringar till caferacerstuk och mecka litegrann så har jag siktet inställt på en gammal CB500 four. Klassiskt snygg, men i all ära lite tråkig (och prestandamässigt dålig). Ändå rätt pålitlig och det finns en uppsjö med delar och valmöjligheter. Sen har den exakt 35kW - perfekt i och med att jag kommer behöva gå via A2.
Kul! Farsan jobbar faktiskt på en Rickmanhonda med 750-motorn. Skulle ljuga om jag sa att han inte påverkat mig.Det låter riktigt bra! Jag har också en förkärlek för 70-tals hojarna, speciellt CB 750:n. En CB 500 four låter ju helt perfekt för dig, en jobbkamrat kör en sådan och jag tycker den är riktigt riktigt snygg. Det måste ju dessutom vara den perfekta hojen att göra om till cafe racer
Jag var egentligen själv ute efter en 70-tals Honda men jag fick min till ett sådant bra pris att jag helt enkelt inte kunde tacka nej.
Du får posta en bild på din i tråden när du väl skaffar den![]()
Aha. Var fan är mina moppepolare? Dricker folköl och sniffar lim?Detta är "MC-tråden", inte "Moppe-tråden".. @Philippe Stern
Hehe. Högst troligt, ja.Aha. Var fan är mina moppepolare? Dricker folköl och sniffar lim?
Super? Touring?Var ute och rastade min Vespa 300 igår. Tvättade. Tutade på folk med mitt kompressorhorn. Kul.
Gts 300 SuperSuper? Touring?
Schysst! Hojat om du behöver support eller konstiga delar/tillbehör. Din lokala italien-handlare kanske inte kan ge dig så mycket skills på den fronten.Gts 300 Super
Tack. Jag har monterat in en kompressortuta. Känns som det är allt man behöver i tillbehör i Stockholmstrafiken.Schysst! Hojat om du behöver support eller konstiga delar/tillbehör. Din lokala italien-handlare kanske inte kan ge dig så mycket skills på den fronten.