• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Även om jag förstår att Aprilia är suveräna så framstår de ändå som bondtrimmade Volvo 242 jämfört med Ducati. Är väl lite för mycket dekaltrimning som gör det. Men som sagt, förstår att det tillhör absoluta eliten vad det gäller MC.

Hade jag vart ute efter en racer hade det blivit Ducati, helt enkelt för det inte går få tag i nått snyggare i MC-väg. I det segmenet jag valde är Aprilia utan riktigt motstånd, klar testvinnare.

Köpte Factoryn pga dess komponenter etc.
När jag tröttnar på den skrikiga färgen lackar jag om efter eget tycke.

Sen är liknelsen med 240 skoj från en som till vardags kör mc-världens A-traktor :D
 
Aha, då missförstod jag dig. Är lite för van att huggormshugga på Ducatisti...

Superpolefärgen kanske inte är den allra mest smakfulla, men den här då?
image.jpeg

Bättre, men skulle föredragit ren kåpa. Mitt ideal är gamla 916 eller Kawa zxr 750.
 
Hade jag vart ute efter en racer hade det blivit Ducati, helt enkelt för det inte går få tag i nått snyggare i MC-väg. I det segmenet jag valde är Aprilia utan riktigt motstånd, klar testvinnare.

Köpte Factoryn pga dess komponenter etc.
När jag tröttnar på den skrikiga färgen lackar jag om efter eget tycke.

Sen är liknelsen med 240 skoj från en som till vardags kör mc-världens A-traktor :D

HD är Rolex...
 
En kompis körde och byggde gamla Hd-sidor i många år. -94 sålde han allt och köpte en flång ny 916. Fes runt och brottades med kopplingen en hel sommar innan han fick kläm på det. Körde med öppen smula, sliten jeansväst och skinnbyxor med fransar.
Han blev Ducati-mek så småningom.
 
När Kawa släppte sin zxr750 var den en våt dröm. Men aj vad de inte är sköna att köra, sitter sjukt illa :)
Ja kanske inte bekvämaste hojen, lite hård och stötig =), men jag gillar att fara omkring på dom men tar väl inga direkta långresor.. Ibland blir man ju stående skruvandes längs vägkanten också med dom här gamlingarna..
 
Vad gäller jämförelsen Aprilia / Ducati är jag nog lite färgad - gillar Aprila som fasen, men det är Ducati som gäller. En polare gjorde en bra jämförelse, han har nya Aprilia Tuonon - grym hoj, verkligen frän. Han funderar dock på att även köpa min Streetfighter 1098S.

1F8D5858-C7CE-4983-8CD7-DCBED8066BAB_zpsmqseedn4.jpg

Hans jämförelse är att Aprilian är den hårt sminkade, lite slampiga bruden man roar sig med medans Ducatin är den snygga man tar på finare ställen :) Lite sexistisk beskrivning - men ganska träffande.

Själv är jag löjligt sugen att ta ut 1198an på bana igen:

null_zps6cd72249.jpg

Sen är ju faktiskt Triumph 675an en himla trevlig instegshoj

CFA1FE41-D89E-477F-8F86-9B97237E558E_zpsgtrxt4iz.jpg.html
 
Vad gäller jämförelsen Aprilia / Ducati är jag nog lite färgad - gillar Aprila som fasen, men det är Ducati som gäller. En polare gjorde en bra jämförelse, han har nya Aprilia Tuonon - grym hoj, verkligen frän.

Hans jämförelse är att Aprilian är den hårt sminkade, lite slampiga bruden man roar sig med medans Ducatin är den snygga man tar på finare ställen :) Lite sexistisk beskrivning - men ganska träffande.

Du understryker min övertygelse om att jag hittat rätt, inte ute efter att posera på fina gatan.
Jag vill ut och "svina", smiska min slampa tills hon ylar.

När hon når klimax går det utav bara "#¤¤%/%&(

:D
 
Du understryker min övertygelse om att jag hittat rätt, inte ute efter att posera på fina gatan.
Jag vill ut och "svina", smiska min slampa tills hon ylar.

När hon når klimax går det utav bara "#¤¤%/%&(

:D
Precis, kör hårt! Fast Ducati är inte en posörhoj - speciellt inte streetfightern, den är jävligt hårig faktiskt.
 
Någon som har ett hum om vad det kostar att klassikerförsäkra en gammal CB500 från slutet av 70-talet? Känner mer o mer hur kul det vore att faktiskt ha något att pyssla med och en CB500 tror jag är ett tacksamt val för A2 i och med att de inte är alltför dyra och att de samtidigt kan bli rätt snygga med lite pyssel. Borde kunna bli kul då jag kan mecka lite med farsan också och börja åka med honom på svängar ut på landet.

Är det någon som går emot CB500 och vill föreslå något annat i samma kategori? Tillåtna maxeffekten för A2 är ca 50 kusar och slagvolym 600 kubik.
 
Någon som har ett hum om vad det kostar att klassikerförsäkra en gammal CB500 från slutet av 70-talet? Känner mer o mer hur kul det vore att faktiskt ha något att pyssla med och en CB500 tror jag är ett tacksamt val för A2 i och med att de inte är alltför dyra och att de samtidigt kan bli rätt snygga med lite pyssel. Borde kunna bli kul då jag kan mecka lite med farsan också och börja åka med honom på svängar ut på landet.

Är det någon som går emot CB500 och vill föreslå något annat i samma kategori? Tillåtna maxeffekten för A2 är ca 50 kusar och slagvolym 600 kubik.

Ingenting typ.

Betalar runt 700 spänn/år för helförsäkring för min 70-tals-Harley med Bilsport MCs klassikerförsäkring.
Är 28 år och bor i Stockholm.
 
Tillbaka
Topp