• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_9611.jpeg

Det var ju tur att jag inte beställde förra veckan. Nu fick jag en rabattkod på ytterligare 15%. :)
Bra pris ju! Jag håller på att vela mellan dessa och Alpinestars Belize. Har du forskat i skillnaden mellan dessa? Förutom Goretex kontra Drystar då...

Bra pris ju! Jag håller på att vela mellan dessa och Alpinestars Belize. Har du forskat i skillnaden mellan dessa? Förutom Goretex kontra Drystar då...
Inte direkt. Minns att jag hade dem som alternativ innan jag köpte mina höga Sidi Adventure 2. Jag litar ganska blint på Gore-Tex, det brukar andas ganska hyfsat. Är även väldigt nöjd med mina höga Sidi så därför kändes det givet med de låga.

Några saker som kan vara bra att veta om Sidi dock. De är någorlunda smala från början men töjer sig i bredd, jag har samma storlek som på Nike. Har man tjocka vader så kan det bli svårt att stänga dem högst upp. De höga låter/knakar/gnisslar en hel del, det gör säkert de låga också.

Här finns roliga videos på gnisslet.

Inte direkt. Minns att jag hade dem som alternativ innan jag köpte mina höga Sidi Adventure 2. Jag litar ganska blint på Gore-Tex, det brukar andas ganska hyfsat. Är även väldigt nöjd med mina höga Sidi så därför kändes det givet med de låga.

Några saker som kan vara bra att veta om Sidi dock. De är någorlunda smala från början men töjer sig i bredd, jag har samma storlek som på Nike. Har man tjocka vader så kan det bli svårt att stänga dem högst upp. De höga låter/knakar/gnisslar en hel del, det gör säkert de låga också.

Här finns roliga videos på gnisslet.
Tackar för inspel, jag kanske skulle våga lägga en beställning. Dessa ser ut att vara av högre kvalle än Alpinestars Belize, möjligen att man ska upp på modellen Toucan för motsvarande.
Har du redan genomfört ditt köp? Det är nämligen så att din rabattkod verkar fungera även för mig =)

Tackar för inspel, jag kanske skulle våga lägga en beställning. Dessa ser ut att vara av högre kvalle än Alpinestars Belize, möjligen att man ska upp på modellen Toucan för motsvarande.
Har du redan genomfört ditt köp? Det är nämligen så att din rabattkod verkar fungera även för mig =)
Jag är väldigt nöjd med mina Toucan, hållt mig torr i många år nu. Fungerar bra med sin hårda sula om man står upp mycket också. De gnisslar dock de med :D

Funderar på att åka runt Vänern eller Vättern under semestern. Är det någon som gjort det tidigare och har tips på vilken rutt man bör ta för maximal körglädje samt fin natur?

Tillbaka
Topp