Har provkört den lilla. Det var inte ens nästan kul, jäklar vad tråkig den var. Den stora är nog roligare.bara att åka till närmsta handlare:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har provkört den lilla. Det var inte ens nästan kul, jäklar vad tråkig den var. Den stora är nog roligare.bara att åka till närmsta handlare:
Håller inte alls med @yonsson, den lilla var helt fantastiskt! Övertrimmad moped som nästan aldrig håller sig på två hjulHar provkört den lilla. Det var inte ens nästan kul, jäklar vad tråkig den var. Den stora är nog roligare.
Vibrerade som fan, svampig gaffel, ingen kraft i motorn förutom när man varvade som en idiot. Den stora hade nog varit mer i min smak.Håller inte alls med @yonsson, den lilla var helt fantastiskt! Övertrimmad moped som nästan aldrig håller sig på två hjul
Min oövervinnerliga kärlek till moppeåldern kan dock påverka mitt omdöme![]()
Bra pris ju! Jag håller på att vela mellan dessa och Alpinestars Belize. Har du forskat i skillnaden mellan dessa? Förutom Goretex kontra Drystar då...![]()
Det var ju tur att jag inte beställde förra veckan. Nu fick jag en rabattkod på ytterligare 15%.![]()
Inte direkt. Minns att jag hade dem som alternativ innan jag köpte mina höga Sidi Adventure 2. Jag litar ganska blint på Gore-Tex, det brukar andas ganska hyfsat. Är även väldigt nöjd med mina höga Sidi så därför kändes det givet med de låga.Bra pris ju! Jag håller på att vela mellan dessa och Alpinestars Belize. Har du forskat i skillnaden mellan dessa? Förutom Goretex kontra Drystar då...
Tackar för inspel, jag kanske skulle våga lägga en beställning. Dessa ser ut att vara av högre kvalle än Alpinestars Belize, möjligen att man ska upp på modellen Toucan för motsvarande.Inte direkt. Minns att jag hade dem som alternativ innan jag köpte mina höga Sidi Adventure 2. Jag litar ganska blint på Gore-Tex, det brukar andas ganska hyfsat. Är även väldigt nöjd med mina höga Sidi så därför kändes det givet med de låga.
Några saker som kan vara bra att veta om Sidi dock. De är någorlunda smala från början men töjer sig i bredd, jag har samma storlek som på Nike. Har man tjocka vader så kan det bli svårt att stänga dem högst upp. De höga låter/knakar/gnisslar en hel del, det gör säkert de låga också.
Här finns roliga videos på gnisslet.
det var ju bra! Yes, de är levererade och ligger i en postlåda och väntar.Det är nämligen så att din rabattkod verkar fungera även för mig =)
Jag är väldigt nöjd med mina Toucan, hållt mig torr i många år nu. Fungerar bra med sin hårda sula om man står upp mycket också. De gnisslar dock de medTackar för inspel, jag kanske skulle våga lägga en beställning. Dessa ser ut att vara av högre kvalle än Alpinestars Belize, möjligen att man ska upp på modellen Toucan för motsvarande.
Har du redan genomfört ditt köp? Det är nämligen så att din rabattkod verkar fungera även för mig =)
Denna rutt är finFunderar på att åka runt Vänern eller Vättern under semestern. Är det någon som gjort det tidigare och har tips på vilken rutt man bör ta för maximal körglädje samt fin natur?
Tusen tack!Denna rutt är fin
Vill du ha ännu mer kurvigt finns denna:
Fast svårt att hitta en hoj som är så perfekt utifrån ”förlåtande bushoj” som Mono versionenVibrerade som fan, svampig gaffel, ingen kraft i motorn förutom när man varvade som en idiot. Den stora hade nog varit mer i min smak.
Testade Panigale V2S idag. Rolig liten maskin. Hade låga förväntningar men tyckte den hade bra vrid tidigt.@rambo_amadeus
@Anonym195
Verkar som att det är en ny teknik på den som sitter i nya V2, verkar också som att rätt många är missnöjda:
Kan vara värt att informera handlarna om det så kanske det blir en recall. Aprilia har haft rätt mycket strul med sina QS de senaste åren och har bytt ut dom utan frågor typ...
Tycker den funkar bättre än på Aprilian. Kan användas på lägre varvtal och färre falsk neutralTestade Panigale V2S idag. Rolig liten maskin. Hade låga förväntningar men tyckte den hade bra vrid tidigt.
Däremot så tänkte jag extra mycket på QS och det känns precis som att den inte har en QS/blipper? Som när man råkar växla och glömma koppla ungefär...
Kass kvalite på ljudet (hade micken i ryggsäcken), men lägger upp videon ändå för vägen var rätt trevlig. Dock lite väl ojämn och mycket hål så dämparna fick jobba...![]()
Kul film, för min del får du ha micken i ryggsäcken hela tiden.Testade Panigale V2S idag. Rolig liten maskin. Hade låga förväntningar men tyckte den hade bra vrid tidigt.
Däremot så tänkte jag extra mycket på QS och det känns precis som att den inte har en QS/blipper? Som när man råkar växla och glömma koppla ungefär...
Kass kvalite på ljudet (hade micken i ryggsäcken), men lägger upp videon ändå för vägen var rätt trevlig. Dock lite väl ojämn och mycket hål så dämparna fick jobba...![]()
V2 räcker nog för de flesta, framförallt med tanke på prisskillnaden. Jag tror den kommer sälja bra, även Streetfighter V2.Testade Panigale V2S idag. Rolig liten maskin. Hade låga förväntningar men tyckte den hade bra vrid tidigt.
Däremot så tänkte jag extra mycket på QS och det känns precis som att den inte har en QS/blipper? Som när man råkar växla och glömma koppla ungefär...
Kass kvalite på ljudet (hade micken i ryggsäcken), men lägger upp videon ändå för vägen var rätt trevlig. Dock lite väl ojämn och mycket hål så dämparna fick jobba...![]()
För de som kör majoritet gata lär V2 vara bäst och roligast av Panigale. Tyckte sittställningen på den var oväntat bekväm också. V4S var fullständigt vansinne, grym hoj men skulle inte skaffa en för gatkörning.V2 räcker nog för de flesta, framförallt med tanke på prisskillnaden. Jag tror den kommer sälja bra, även Streetfighter V2.
Min kompis har en RS660 och jag måste säga att jag upplevde det som tvärt om. Denna kändes som att den var trasig?Tycker den funkar bättre än på Aprilian. Kan användas på lägre varvtal och färre falsk neutral![]()
Haha, det finns en volymknapp på tangentbordet som går att användaKul film, för min del får du ha micken i ryggsäcken hela tiden.
Man börjar se ett gäng ute på gatorna så det är garanterat en uppskattad hoj. Speciellt för dom som går från en Supersport eller tex MT07 och liknande hojar.V2 räcker nog för de flesta, framförallt med tanke på prisskillnaden. Jag tror den kommer sälja bra, även Streetfighter V2.
Jag börjar definitivt bli gammal nu, för efter gårdagens korta tur på runt en timma så hade jag ont i ländryggen redan halvvägs in.För de som kör majoritet gata lär V2 vara bäst och roligast av Panigale. Tyckte sittställningen på den var oväntat bekväm också. V4S var fullständigt vansinne, grym hoj men skulle inte skaffa en för gatkörning.
Mitt problem med en Panigale V4 för gatkörning är att det skulle gå på tok för fortMin kompis har en RS660 och jag måste säga att jag upplevde det som tvärt om. Denna kändes som att den var trasig?
Min är väldigt mjuk och snäll, något ryckig om man har för mycket varv, men det gillar jag.
Haha, det finns en volymknapp på tangentbordet som går att användaEller högtalarikonen i youtube-spelaren.
Man börjar se ett gäng ute på gatorna så det är garanterat en uppskattad hoj. Speciellt för dom som går från en Supersport eller tex MT07 och liknande hojar.
Däremot så tror jag faktiskt att Street triple 765 är roligare, men den saknar ju den italienska touchen...
Jag börjar definitivt bli gammal nu, för efter gårdagens korta tur på runt en timma så hade jag ont i ländryggen redan halvvägs in.
Har inte kört sportläge sedan kraschen så har heller inte byggt upp någon styrka för det.
Min kompis älskar sin Panigale V4 för gata och bana så det är nog en smaksak. Men han är närmare 50
Streetfighter V4S är den perfekta mixen. Men jag tycker ändå att Aprilia Tuono V4 Factory är ännu mer perfekt för gata. Lagom med hästar och enormt bra bottenvrid.
----------------------
En positiv överraskning var att den var väldigt lätt att få upp på bakhjulet vid låga hastigheter
![]()
Ja det måste varit något fel. Jag upplever den som både smidigare och mer exakt. Framförallt är den användbar på lägre varvtal jämfört med 660. På låga varv ryckte bakdäcket till på 660n.Min kompis har en RS660 och jag måste säga att jag upplevde det som tvärt om. Denna kändes som att den var trasig?
Min är väldigt mjuk och snäll, något ryckig om man har för mycket varv, men det gillar jag.