• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_9611.jpeg

Det var ju tur att jag inte beställde förra veckan. Nu fick jag en rabattkod på ytterligare 15%. :)
Bra pris ju! Jag håller på att vela mellan dessa och Alpinestars Belize. Har du forskat i skillnaden mellan dessa? Förutom Goretex kontra Drystar då...

Bra pris ju! Jag håller på att vela mellan dessa och Alpinestars Belize. Har du forskat i skillnaden mellan dessa? Förutom Goretex kontra Drystar då...
Inte direkt. Minns att jag hade dem som alternativ innan jag köpte mina höga Sidi Adventure 2. Jag litar ganska blint på Gore-Tex, det brukar andas ganska hyfsat. Är även väldigt nöjd med mina höga Sidi så därför kändes det givet med de låga.

Några saker som kan vara bra att veta om Sidi dock. De är någorlunda smala från början men töjer sig i bredd, jag har samma storlek som på Nike. Har man tjocka vader så kan det bli svårt att stänga dem högst upp. De höga låter/knakar/gnisslar en hel del, det gör säkert de låga också.

Här finns roliga videos på gnisslet.

Inte direkt. Minns att jag hade dem som alternativ innan jag köpte mina höga Sidi Adventure 2. Jag litar ganska blint på Gore-Tex, det brukar andas ganska hyfsat. Är även väldigt nöjd med mina höga Sidi så därför kändes det givet med de låga.

Några saker som kan vara bra att veta om Sidi dock. De är någorlunda smala från början men töjer sig i bredd, jag har samma storlek som på Nike. Har man tjocka vader så kan det bli svårt att stänga dem högst upp. De höga låter/knakar/gnisslar en hel del, det gör säkert de låga också.

Här finns roliga videos på gnisslet.
Tackar för inspel, jag kanske skulle våga lägga en beställning. Dessa ser ut att vara av högre kvalle än Alpinestars Belize, möjligen att man ska upp på modellen Toucan för motsvarande.
Har du redan genomfört ditt köp? Det är nämligen så att din rabattkod verkar fungera även för mig =)

Tackar för inspel, jag kanske skulle våga lägga en beställning. Dessa ser ut att vara av högre kvalle än Alpinestars Belize, möjligen att man ska upp på modellen Toucan för motsvarande.
Har du redan genomfört ditt köp? Det är nämligen så att din rabattkod verkar fungera även för mig =)
Jag är väldigt nöjd med mina Toucan, hållt mig torr i många år nu. Fungerar bra med sin hårda sula om man står upp mycket också. De gnisslar dock de med :D

Funderar på att åka runt Vänern eller Vättern under semestern. Är det någon som gjort det tidigare och har tips på vilken rutt man bör ta för maximal körglädje samt fin natur?

Vibrerade som fan, svampig gaffel, ingen kraft i motorn förutom när man varvade som en idiot. Den stora hade nog varit mer i min smak.
Fast svårt att hitta en hoj som är så perfekt utifrån ”förlåtande bushoj” som Mono versionen 🤩

Min erfarenhet:
1:an —> 2:an —> koppling-ryck —> bakhjul —> 10k varv —> QS 3:an —> falla ner långsamt på framhjulet —> 4:an —> inse att rondellen framför dyker upp tok för snabbt —> panikbroms —> framhjul-stoppie —> 1:an i tok för hög fart —> bakhjuls-lås —> nybörjar-tur-nedväxlings-drift —> 2:an —> powerwheelie upp i 3:an ur rondellen —> kör 200 meter till —> parkera vid lokala pizzerian och tänder en cigg efter insikten hur fel allt kunde gå. [slut]

1753196110884.gif

Mycket omgivning och lite MC i det här inlägget men ni fattar galoppen. Kan varmt rekommendera en tur till Dolomiterna, helst på två hjul, åtminstone en gång i livet. Fantastiskt. Finns ju förstås massa mer moderna hojar som gör jobbet bättre men måste ändå säga att Ducatis gamla tvåventilare fortfarande är fruktansvärt trevlig. Kör försiktigt allihopa!
73f8f7f8-1ab6-4038-875d-c1fe6b3fda9b.jpeg
5bde2eed-e73e-4151-bdf9-cf94c09e4c35.jpeg
3b9ba9b9-c426-4925-8541-95298a1f83a7.jpeg
c41b459c-84b5-4ad8-99d3-2424601f40ad.jpeg
7b143085-a0d8-4909-8740-f68c44c88173.jpeg
8d4493dd-4c33-443d-ab02-77a4c9d9fccd.jpeg
e7c8a1c7-91d0-4762-8ac0-382dbedcc992.jpeg
7bfa7376-aa0e-4029-a6a7-8df1003ba5fc.jpeg
573ff008-3b24-4d22-8a35-90df85578017.jpeg
c3254c16-b7a8-4551-8d9d-377011b05140.jpeg
c8059c53-6822-45ce-bb2d-b93ebb31312f.jpeg
0717fb60-d92b-4aaf-95e9-e68659233c43.jpeg
6e189d7c-0a7f-45ca-8ddc-95a93cfa68bf.jpeg
IMG_3066.jpeg
IMG_3056.jpeg
IMG_3051.jpeg
IMG_3021.jpeg
IMG_3004.jpeg
IMG_3002.jpeg
IMG_2961.jpeg
IMG_2923.jpeg
IMG_2913.jpeg
IMG_2909.jpeg

@rambo_amadeus
@Anonym195

Verkar som att det är en ny teknik på den som sitter i nya V2, verkar också som att rätt många är missnöjda:

Kan vara värt att informera handlarna om det så kanske det blir en recall. Aprilia har haft rätt mycket strul med sina QS de senaste åren och har bytt ut dom utan frågor typ...
Testade Panigale V2S idag. Rolig liten maskin. Hade låga förväntningar men tyckte den hade bra vrid tidigt.
Däremot så tänkte jag extra mycket på QS och det känns precis som att den inte har en QS/blipper? Som när man råkar växla och glömma koppla ungefär...

Kass kvalite på ljudet (hade micken i ryggsäcken), men lägger upp videon ändå för vägen var rätt trevlig. Dock lite väl ojämn och mycket hål så dämparna fick jobba... :angel: :cool:

Testade Panigale V2S idag. Rolig liten maskin. Hade låga förväntningar men tyckte den hade bra vrid tidigt.
Däremot så tänkte jag extra mycket på QS och det känns precis som att den inte har en QS/blipper? Som när man råkar växla och glömma koppla ungefär...

Kass kvalite på ljudet (hade micken i ryggsäcken), men lägger upp videon ändå för vägen var rätt trevlig. Dock lite väl ojämn och mycket hål så dämparna fick jobba... :angel: :cool:
Tycker den funkar bättre än på Aprilian. Kan användas på lägre varvtal och färre falsk neutral :)

Kul film, för min del får du ha micken i ryggsäcken hela tiden.

V2 räcker nog för de flesta, framförallt med tanke på prisskillnaden. Jag tror den kommer sälja bra, även Streetfighter V2.

V2 räcker nog för de flesta, framförallt med tanke på prisskillnaden. Jag tror den kommer sälja bra, även Streetfighter V2.
För de som kör majoritet gata lär V2 vara bäst och roligast av Panigale. Tyckte sittställningen på den var oväntat bekväm också. V4S var fullständigt vansinne, grym hoj men skulle inte skaffa en för gatkörning.

Alltså inte MC men tvåhjuligt och är ta mig fan löjligt stolt pappa...

De började med att min 15åring till pojk inte fick något sommar jobb..
Så vad gör ungen???
idag157.jpg

Jo han bygger om en bod till sin egna lilla verkstad....

Sen snor han verktyg för 30 tusen av pappa dvs de nödvändigaste handverktygen
+ svets lilla kompressorn vinkelkap mm mm
idag165.jpg
Å pappa belönar stölden med köpa ett skruvstäd...

Sen satte grabben igång för egna sparpengar köptes en 90-tals Atala
vilken ficks igång byttes kickfjäder ombestyckades ekrade om hjulen snyggades till
fick nya dekaler elen fixades och säkert lite annat..
idag177.jpg

Såldes med vinst och projekt två inköptes...
Vilken var en Cresent raketare av årsmodell 1962 som även den fixades putsades och
vart jäkligt fin som färdig och såldes snabbt...

idag231.jpg

Belöningen denna gången då fina veteranmopeder i stundande mopedsäsong vart så han både fick råd
med nästa investering men även plockade ut sin första "lön"... Lönen ja de vart en efterlängtad Go-pro kamera
med div tillbehör ja sen vart de väl ett par tusen kvar där lite av dem gick till utgifter för få igång sitt senaste objekt.

De vart en lite modernare EU moped en tappad sug delvis isärplockad moped som inte startade..
Vilken tog grabben två dagar sen brummade den och vi väntar fortfarande på någon saknad motorkåpa...

idag229.jpg
idag230.jpg

Helt ärlig på riktigt stolt över grabbens jobb extra mycket över hur snyggt han skött
sin bok och hållit jäkligt fin koll på pengar utgifter och vinstpotential. Vägt varje inköpt liten skruv...

Nu har grabben bestämt behålla denna i alla fall ett tag vilket är helt ok för mig...
Som han sa en EU-moped kan ju säljas året om och har mer pengar nu än jag startade med så hittar
jag ett bra projekt som hinns med så gör jag de....
Ja kanske en gräsklippare!! För den lär du vilja köpa. Din är snudd på skrot...

Tycker den funkar bättre än på Aprilian. Kan användas på lägre varvtal och färre falsk neutral :)
Min kompis har en RS660 och jag måste säga att jag upplevde det som tvärt om. Denna kändes som att den var trasig?
Min är väldigt mjuk och snäll, något ryckig om man har för mycket varv, men det gillar jag.
Kul film, för min del får du ha micken i ryggsäcken hela tiden.
Haha, det finns en volymknapp på tangentbordet som går att använda ;) Eller högtalarikonen i youtube-spelaren.
Man börjar se ett gäng ute på gatorna så det är garanterat en uppskattad hoj. Speciellt för dom som går från en Supersport eller tex MT07 och liknande hojar.
Däremot så tror jag faktiskt att Street triple 765 är roligare, men den saknar ju den italienska touchen...

För de som kör majoritet gata lär V2 vara bäst och roligast av Panigale. Tyckte sittställningen på den var oväntat bekväm också. V4S var fullständigt vansinne, grym hoj men skulle inte skaffa en för gatkörning.
Jag börjar definitivt bli gammal nu, för efter gårdagens korta tur på runt en timma så hade jag ont i ländryggen redan halvvägs in.
Har inte kört sportläge sedan kraschen så har heller inte byggt upp någon styrka för det.
Min kompis älskar sin Panigale V4 för gata och bana så det är nog en smaksak. Men han är närmare 50 :)
Streetfighter V4S är den perfekta mixen. Men jag tycker ändå att Aprilia Tuono V4 Factory är ännu mer perfekt för gata. Lagom med hästar och enormt bra bottenvrid.

----------------------

En positiv överraskning var att den var väldigt lätt att få upp på bakhjulet vid låga hastigheter :cool:
Still 2025-07-23 122019_1.3.4.jpg

Min kompis har en RS660 och jag måste säga att jag upplevde det som tvärt om. Denna kändes som att den var trasig?
Min är väldigt mjuk och snäll, något ryckig om man har för mycket varv, men det gillar jag.

Haha, det finns en volymknapp på tangentbordet som går att använda ;) Eller högtalarikonen i youtube-spelaren.

Man börjar se ett gäng ute på gatorna så det är garanterat en uppskattad hoj. Speciellt för dom som går från en Supersport eller tex MT07 och liknande hojar.
Däremot så tror jag faktiskt att Street triple 765 är roligare, men den saknar ju den italienska touchen...

Jag börjar definitivt bli gammal nu, för efter gårdagens korta tur på runt en timma så hade jag ont i ländryggen redan halvvägs in.
Har inte kört sportläge sedan kraschen så har heller inte byggt upp någon styrka för det.
Min kompis älskar sin Panigale V4 för gata och bana så det är nog en smaksak. Men han är närmare 50 :)
Streetfighter V4S är den perfekta mixen. Men jag tycker ändå att Aprilia Tuono V4 Factory är ännu mer perfekt för gata. Lagom med hästar och enormt bra bottenvrid.

----------------------

En positiv överraskning var att den var väldigt lätt att få upp på bakhjulet vid låga hastigheter :cool:
Still 2025-07-23 122019_1.3.4.jpg
Mitt problem med en Panigale V4 för gatkörning är att det skulle gå på tok för fort :D

Ja det måste varit något fel. Jag upplever den som både smidigare och mer exakt. Framförallt är den användbar på lägre varvtal jämfört med 660. På låga varv ryckte bakdäcket till på 660n.

Tillbaka
Topp