• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Trots att jag fortfarande inte tagit kortet så kunde jag inte hålla mig. Har varit sugen på en Kawasaki Z750 och igår slog jag till på en.

Det är en en Z50 R vilket innebär att det är bättre bromsar, bättre fjädring, lättare sving, stålomspunna bromsslangar osv.

Den här är en 2012 men uttagen 2013 och har enbart rullat 31 mil vilket är helt sjukt lite men ägaren hade köpt den och sedan fått jobba där han spenderar stora delar av tiden utomlands så han hade aldrig kört med den. Den är som ni kan förstå i absolut nyskick! Har ett akrapovic slip-on som låter helt fantastiskt.

Jag får bjuda på en kass bild som jag tog igår men jag måste säga att den bilden verkligen inte gör hojen rättvisa. Får ta lite bättre bilder i helgen!

20160511_201919.jpg
Kul! Verkar vara en kul hoj som är bra att lära sig på. Rent allmänt tycker det är otroligt vad lite hojarna går. Man kan hitta tio år gamla hojar som rullat mindre än tusen mil väldigt enkelt.
 
Kul! Verkar vara en kul hoj som är bra att lära sig på. Rent allmänt tycker det är otroligt vad lite hojarna går. Man kan hitta tio år gamla hojar som rullat mindre än tusen mil väldigt enkelt.
Ja den är nog helt ok för mig som nybörjare, mesta delen av kraften kommer upp mot 10k rpm vilket fungerar rätt så bra för en nybörjare då gasen inte är allt för känslig.

Ja det är helt otroligt, nu var ju den här i en klass för sig men det fanns flera andra på blocket som var 5 år gamla och enbart gått runt 3-400 mil.
 
Jag kunde inte hålla mig och drog upp till Norrland i tisdags och utökade samlingen med en klassiker:
IMG_20160510_220943.jpg

Bänkad och mappad, 162kg torr på +160 hästar :)
Satan vad rolig den är!
Nu ska bara allt fixas också... Shit vad Ebay blir dyrt i slutändan...
 
Aha, trodde inte att den kom med svart på övre delen av frontkåpan på K6:an men såg att det bara var en pip...för visst blev den tvåpipig 07? Håller med om att det är en klassiker...hade själv en svart K5:a :)
Perfekt att kunna byta delar med min K6 banhoj också :)
07 har dubbla pipor, men de flesta har väl tagit bort dessa...
 
Suttit o frusit på Mantorp hela helgen. 5-6 grader o småregn till o från. Körde inte ens upp en halv dunk soppa. Helt värdelöst, fick totalt kanske 13 varv. Planen med Spanien till vintern känns inte helt dum.
 
Så nöjd, 75 mil och första tvätten gjord idag:) Är ganska storskillnad på vibrationer första 10-20 milen mot hur den beter sig nu. Nu är det mer lagom och inga armar o ben som domnar bort.

image.jpeg
image.jpeg
De är ju riktigt snygga de där sporrarna. Men ta för guds skull bort reflexerna!! :depressed:
 
  • Like
Reactions: par
Första dagen på intensivkursen idag. Satans jävla lågfartsbana å vara svår då.. fötterna åkte ju i hela tiden.. Aja nya tag imorgon
 
Trots att jag fortfarande inte tagit kortet så kunde jag inte hålla mig. Har varit sugen på en Kawasaki Z750 och igår slog jag till på en.

Det är en en Z50 R vilket innebär att det är bättre bromsar, bättre fjädring, lättare sving, stålomspunna bromsslangar osv.

Den här är en 2012 men uttagen 2013 och har enbart rullat 31 mil vilket är helt sjukt lite men ägaren hade köpt den och sedan fått jobba där han spenderar stora delar av tiden utomlands så han hade aldrig kört med den. Den är som ni kan förstå i absolut nyskick! Har ett akrapovic slip-on som låter helt fantastiskt.

Jag får bjuda på en kass bild som jag tog igår men jag måste säga att den bilden verkligen inte gör hojen rättvisa. Får ta lite bättre bilder i helgen!


Den där är riktigt mysig och låter väldigt fint på höga varv! Grattis!
Finns inget mer motiverande än att ha en hoj i garaget som man inte "får" köra :)

Suttit o frusit på Mantorp hela helgen. 5-6 grader o småregn till o från. Körde inte ens upp en halv dunk soppa. Helt värdelöst, fick totalt kanske 13 varv. Planen med Spanien till vintern känns inte helt dum.
Lider med dig :(
 
Den där är riktigt mysig och låter väldigt fint på höga varv! Grattis!
Finns inget mer motiverande än att ha en hoj i garaget som man inte "får" köra :)

Så är det verkligen, jag försöker fixa allting så fort det går. Fixade risktvåan i onsdags och idag gjorde jag teoriprovet (59p dvs godkänt) så imorgon får jag ringa trafikskolan och boka en uppkörning. Det har gått jävligt fort men inte fort nog tyvärr..

Har du själv ägt en sådan eller har du bara kört en?
 
Tillbaka
Topp