• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Fint väder idag, bara att njuta

image.jpeg
image.jpeg
 
Det är en av de bästa tillsammans med fxdb. Allra bäst lär nog vara nya Dyna S Lowrider..
Okej . Skönt med lite positiv input så jag inte är helt ute å cyklar. Ah nya dyna s lowrider vore nåt ! Men får nog bli eventuellt i framtiden om ekonomin tillåter förstås. Håller på precis å ska ta mc kort å tänkte då köpa en fxdx när jag är klar som förstahoj och stuka om den lite.
 
Okej . Skönt med lite positiv input så jag inte är helt ute å cyklar. Ah nya dyna s lowrider vore nåt ! Men får nog bli eventuellt i framtiden om ekonomin tillåter förstås. Håller på precis å ska ta mc kort å tänkte då köpa en fxdx när jag är klar som förstahoj och stuka om den lite.

Det är en perfekt instegs HD och en som man kan behålla hela livet.
 
Det är en perfekt instegs HD och en som man kan behålla hela livet.
Härligt å höra. Har kört lite på en sporre men den känns för liten för mig och jag vill inte gå på en fatboy eller heritage så en fxdx blir nog perfekt där.

edit : för övrigt så är det så där som bilden du länkade stuket jag har tänkt mig om jag stukar om den själv sen. Sjukt snygg
 
Så är det verkligen, jag försöker fixa allting så fort det går. Fixade risktvåan i onsdags och idag gjorde jag teoriprovet (59p dvs godkänt) så imorgon får jag ringa trafikskolan och boka en uppkörning. Det har gått jävligt fort men inte fort nog tyvärr..

Har du själv ägt en sådan eller har du bara kört en?
Jag har kört min kompis några gånger. Visserligen en Z1000, men same same :)
 
Nytt ställ, hjälm och handskar för i år.
Snart nyservad med olja, filter, tändstift, bromsvätska, växellådsolja, luftfilter, passar även på att byta drivpaket. Ventiljustering tillkommer = billig j***a verkstadskostnad för detta kalas... Yoshimura helsystem. Bådar för en bättre sommar. :) Har även bokat uppkörning från A2 till A så snart åker man nästan lagligt, så när som på skylt och blinkers bak (det finns, tror dock inte att alla gillar placeringen + att blinkers är integrerade i bakljuset). Vet inte om mina blinkers fram i backspeglarna är ok? Tyckte det flög så monterade det och plockade bort dem andra fartygsblinkersen! Jag lovar, inga poliser som tittat på mig..
IMG_1813.jpg
 
Härligt å höra. Har kört lite på en sporre men den känns för liten för mig och jag vill inte gå på en fatboy eller heritage så en fxdx blir nog perfekt där.

edit : för övrigt så är det så där som bilden du länkade stuket jag har tänkt mig om jag stukar om den själv sen. Sjukt snygg

En kompis till mig hade en Super Glide sport som jag provade ett par gånger. Den har lite sportigare fjädring än den vanliga Super glide (och svart motor) och fotpinnar som sitter mer under dig än framför dig (det hade den vanliga Super glide också) så det är bra HD om du vill ha något för mer aktiv körning (med HD mått alltså). I Sverige fanns den i grått eller svart om jag minns rätt och så ngn lite mer påkostad variant med väskor och kåpa (kommer inte ihåg vad den hette).

Harley-Davidson_FXDX_Dyna_Super_Glide_Sport_2002_01_1280x1024.jpg
 
Undra hur många som förstod den? Lysande! :D
Betyder den nåt? Eller bara skoj? Skulle nog tro det. Ser inte poängen. Eller finns det något? Retas du bara? Why? Inte kul. Så långsökt. Superlångsökt. E det bara jag som inte fattar? Raketforskare?
 
Är det någon här som är i behov av ett 1 säsong gammalt komplett Gore-tex-ställ, handskar, ryggskydd och stövlar etc? Allt i storlek för mig på 190, normal kroppsbyggnad och 45 i skor.
Dra i väg ett PM isf. Kommer annars upp på köp och sälj i lifestyle-delen.

Mvh
 
Tillbaka
Topp