Det var jag ju visst!! Men ni siktade på fel färja. Åk mot Oaxen nästa gång så hittar ni mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var jag ju visst!! Men ni siktade på fel färja. Åk mot Oaxen nästa gång så hittar ni mig
Beror på vad man letar efter. Tycker dock att Guzzi ger mycket pang för pengarna. Köpte min California 1100 för 20. Man får mycket karaktär och italienskt 90-tal på köpet. På gott och ontOm man funderar på att skaffa kort och då vill köpa en hoj att övningsköra/nybörjarhoj och ha en maxbudget på säg 30k och vill åka custom vad köper man lämpligen då?
Är det någon här som har åkt på semester med Gixxer, R1:a eller liknande och kan berätta om hur det fungerade med väskor och körställning m.m.?
Tänkte bli med hoj igen men missade precis en riktigt bra Kawasaki ZX12:a och nu börjar tankarna vandra mot en Suzuki GSX1000R 05-08 istället, som jag har haft tidigare. Körde inga längre sträckor utanför Stockholm med den, förutom när den hämtades i Sundsvall och det skulle vara intressant att höra historier/erfarenheter hur det har fungerat för er.
Är det någon här som har åkt på semester med Gixxer, R1:a eller liknande och kan berätta om hur det fungerade med väskor och körställning m.m.?
Tänkte bli med hoj igen men missade precis en riktigt bra Kawasaki ZX12:a och nu börjar tankarna vandra mot en Suzuki GSX1000R 05-08 istället, som jag har haft tidigare. Körde inga längre sträckor utanför Stockholm med den, förutom när den hämtades i Sundsvall och det skulle vara intressant att höra historier/erfarenheter hur det har fungerat för er.
Är det någon här som har åkt på semester med Gixxer, R1:a eller liknande och kan berätta om hur det fungerade med väskor och körställning m.m.?
Tänkte bli med hoj igen men missade precis en riktigt bra Kawasaki ZX12:a och nu börjar tankarna vandra mot en Suzuki GSX1000R 05-08 istället, som jag har haft tidigare. Körde inga längre sträckor utanför Stockholm med den, förutom när den hämtades i Sundsvall och det skulle vara intressant att höra historier/erfarenheter hur det har fungerat för er.
Endel kommer säkert säga att det går men frågan är varför man ska göra det? Köp något som funkar bra som det istället. Armar, knän mm kommer ta stryk även om du köper högre ruta och mjukare sadel.
Jag har testat det vid några tillfällen och det är ingen höjdare om du har tänkt dig några längre sträckor, knävinkeln är ju som bekant ingen lek.. Med det inte sagt att det inte går, för det gör det, men inte om du tänk långkörare dag efter dag. Hur långt har ni tänkt köra om dagarna? Hur skall du packa, sidoväskor? ryggsäck?
Jag körde med ryggsäck första gången och det är absolut inte att rekommendera, man blir helt slut. Sidoväskor och eller tankväska borde kunna fungera.
Tack för input. Är nog innerst inne redan varse om att det skulle bli en ganska påfrestande semester för kroppen. Speciellt då den i mitt fall redan är lite sliten efter trafikolyckor och lite annat smått och gott.
Det är inget spikat alls, utan det var mer en tanke som dök upp att det skulle vara mysigt med en mc-semester ner på kontinenten.
ZX12:n skulle säkert vara ett snällare alternativ och jag har sett en del sådana med packväskor på vägarna, men nu missade jag det bästa exet med ett ögonblink. Gillar ju verkligen att åka sporthoj så att köpa något ännu mer touringaktigt enkom för semester kommer jag inte göra och jag har inte pengar till båda alternativen. Knappt till det ena
15 mil i strålande solsken på Popmoppen idag
Jag pendlade en sommar Stockholm/Ystad nästan varje helg på en R1:a (´99:a), sista helgen såldes R1:an till förmån för en Kawasaki ZR7 (´02:a) med en lite flugskärm över lyset. Samma pansarvagn som körskolorna skaffade då tillsammans med GSX750. Den var en sjukt bra touring hoj trots avsaknaden av kåpor. 22l tank + reserv och drack 0,4-0,5 vid 140kmh. Brukade ta första stop vid A6 Jönköping för att tanka och ta en korv . Dom flesta liter hojar dricker ju också närmare just en liter/mil så det gäller att ha stor tank om man vill toura Så förutom att du får ont i rygg/axlar/röv/knän så får du tanka stup i ettÄr det någon här som har åkt på semester med Gixxer, R1:a eller liknande och kan berätta om hur det fungerade med väskor och körställning m.m.?
Tänkte bli med hoj igen men missade precis en riktigt bra Kawasaki ZX12:a och nu börjar tankarna vandra mot en Suzuki GSX1000R 05-08 istället, som jag har haft tidigare. Körde inga längre sträckor utanför Stockholm med den, förutom när den hämtades i Sundsvall och det skulle vara intressant att höra historier/erfarenheter hur det har fungerat för er.
Ännu en härlig runda i strålande sol och väldoftande Raps
@Clark Kent Nytt eller beg? Nytt kan en Suzuki GSX-S 1000 F vara rätt för dig, beg kan Kawasaki Z 1000 SX Tourer kanske vara något (den känns dock chassimässigt tam)?
Brutal hojDet blir begagnat och jag har snudd på bestämt mig för en GSX1000R från ca 05-08. Så jag lägger ner touringplanerna för tillfället
BMW släppte en R5 hommage på Concorso d'Eleganza Villa d'Este, sjukt snygg. Hoppas den kommer i produktion.
Orginalet i bakgrunden.
Fler bilder på:
http://www.carscoops.com/2016/05/bmw-honors-late-30s-sport-motorbike.html
Skulle helt klart vilja ha en sådan den dagen kortet är u hamn!BMW släppte en R5 hommage på Concorso d'Eleganza Villa d'Este, sjukt snygg. Hoppas den kommer i produktion.
Orginalet i bakgrunden.
Fler bilder på:
http://www.carscoops.com/2016/05/bmw-honors-late-30s-sport-motorbike.html
Visst gör den det. Snygg som fan.Måste vara Ola som ligger bakom den. Känns klart som hans gamla byggen från 90-talet.
Bra val!Det blir begagnat och jag har snudd på bestämt mig för en GSX1000R från ca 05-08. Så jag lägger ner touringplanerna för tillfället
Bra val!
Jag har 2... En K6 för bana och en K5 för väg...
@Clark Kent Det är samma motor i K5/K6, det är från K7 de var tvungna att följa Euro3 (eller vad det nu heter) och då gjordes en uppdatering. Skillnaden mellan K5 och K6 är färgen...
Jag har mappade hojar och PC så det lilla jag har kört så känns de lika.
Samma Ola som ritade S1000RR?Måste vara Ola som ligger bakom den. Känns klart som hans gamla byggen från 90-talet.
Samma Ola som ritade S1000RR?
Inte en susning, där av frågan.Finns väl bara en Ola som designar BMW.