• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Tjohooo! Har köpt hoj! Strypt Hornet blev det. Nu ska jag bara köpa skinnställ o stövlar så är jag helt redo sen. Då jävlar ska jag övningsköra med farsan. :)
image.jpeg
Bra val av första hoj. Lättkörd rackare :)
När siktar du på att köra upp?
 
@Clark Kent Org bromspump?
Provat någon med bättre pump? Jag kastar ur mig att Suzuki har de risigaste hejdarna i R-hojsligan, ett pumpbytw hade legat som prio ett för mig om jag hade haft en...
Ligger nåt i det, men med rätt belägg kommer du långt. Bytte till Carbon Loraine (CL-Brakes numera) och det gjorde grym skillnad. Dom gamla Galferbeläggen har inte alls samma bett. Bromsverkan var rätt okej innan också, men man fick dra rejält i handtaget vilket inte passade mig.
Så att byta belägg bör vara nummer ett att prova innan man ger sig på pumpen.
 
Den där db-killern måste ju ut direkt! ;)
Lycka till i morgon.
Nu ska jag vara en riktig surkuk och meddela att det är just sånt beteende som försvårar fortsatt bandagskörande med motorcykel.
Det är ytterst ovanligt att en hoj med eftermarknadssystem (och även original numera tyvärr) utan dB-killers klarar 95dbA förbipasserande.

Den som en gång föreslog just 95dba förbipasserande har verkligen gjort oss en riktig otjänst.

Så ni som kör på bana och gillar det. Tänk på att vi som kör hoj, vi gillar motorljud, men det finns dom som inte gör det och om vi inte följer det reglemente som finns, så kommer dom sätta stopp för vår verksamhet. Så oavsett vilken bandagsarrangör du kör med, snälla, kör inte utan db-killers!

Vad du gör på gatan, det är en annan femma. Där är det andra regler som gäller.
 
Nu ska jag vara en riktig surkuk och meddela att det är just sånt beteende som försvårar fortsatt bandagskörande med motorcykel.
Det är ytterst ovanligt att en hoj med eftermarknadssystem (och även original numera tyvärr) utan dB-killers klarar 95dbA förbipasserande.

Den som en gång föreslog just 95dba förbipasserande har verkligen gjort oss en riktig otjänst.

Så ni som kör på bana och gillar det. Tänk på att vi som kör hoj, vi gillar motorljud, men det finns dom som inte gör det och om vi inte följer det reglemente som finns, så kommer dom sätta stopp för vår verksamhet. Så oavsett vilken bandagsarrangör du kör med, snälla, kör inte utan db-killers!

Vad du gör på gatan, det är en annan femma. Där är det andra regler som gäller.
Enligt tidigare i tråden har @MrJL annan hoj med annat system som har ok DB när han kör bana så syftningen var nog på gata.

95 DB är ändå lyx jämfört med på ATT och 92 DB... :nailbiting:
 
Enligt tidigare i tråden har @MrJL annan hoj med annat system som har ok DB när han kör bana så syftningen var nog på gata.

95 DB är ändå lyx jämfört med på ATT och 92 DB... :nailbiting:
Jag misstog mig och trodde hojen skulle ut på bana. Ser nu att det inte finns något som pekar på det :)
Jaja, ni behövde höra det ändå! Dom som hört det förr behöver en repetition och dom som inte hört det får lära sig nåt nytt :D

Ja, 92 måste vara redan döden. Vet inte vad man ska köra med för att klara det. En R1 från -99 kanske. Dom levererades väl med en Boforskanon på sidan...
 
Har börjat surfa efter hoj igen och sedan min första hoj som var en Ducati Monster 800 så har jag varit sugen på en med lite mer motor. Tittar på 1100 modellen och undrar om nån har har några erfarenheter av den. Priserna verkar ligga runt 70-75k.

Senaste hojen var en Street Triple R som jag var nöjd med så storebror Speed Triple -08 framåt är också intressant. Men ducce ljudet med Termignonis lockar mest :D
 
Har börjat surfa efter hoj igen och sedan min första hoj som var en Ducati Monster 800 så har jag varit sugen på en med lite mer motor. Tittar på 1100 modellen och undrar om nån har har några erfarenheter av den. Priserna verkar ligga runt 70-75k.

Senaste hojen var en Street Triple R som jag var nöjd med så storebror Speed Triple -08 framåt är också intressant. Men ducce ljudet med Termignonis lockar mest :D
Nu blir det väl dålig stämning från ducatisterna, men Ducce är ju lite som AP. Fina som fan, men kostar huggorm i service...
 
Hade hojen i ett flerbilsgarage med burar och kan fortfarande få våta drömmar över ljudet när man startar och ett antal bilar alltid tjuter av glädje! Öppna Termignoni lät rätt bra även på en 800:a.
 
Har börjat surfa efter hoj igen och sedan min första hoj som var en Ducati Monster 800 så har jag varit sugen på en med lite mer motor. Tittar på 1100 modellen och undrar om nån har har några erfarenheter av den. Priserna verkar ligga runt 70-75k.

Senaste hojen var en Street Triple R som jag var nöjd med så storebror Speed Triple -08 framåt är också intressant. Men ducce ljudet med Termignonis lockar mest :D
1100 monstret är grymt, vi har haft allt från 620 till S4 och nu en 1100Evo. Med rätt mappning så går den helt fantastiskt. Inte särskilt dyr att äga heller då det är hyffsat långa serviceintervaller och luftkylt. Duccar kostar inte mer att serva än t.ex HD eller Triumph (enligt min erfarenhet). Har dock inte Termi på monstret, utan Arrow. Tröttnade på Termis kassa kvalitet efter att fått svetsa det på både 999an och 1198an (på den två gånger dessutom).
 
I all välmening. Heta tipset är att sudda nummerplåten. Risken är kanske inte så stor just på detta forum, men en metod att hitta hojar att sno är att kolla regplåtar. Man kan inte vara nog försiktig om man vill ha sina prylar ifred.
Det skyddar inte så mycket. Vill jag ha adress till alla R1or i södra stockholm el. likn. är det bara anonymt att ringa Transportstyrelsen så skickar de en fin lista på det. Gratis.
 
Lite kul är ju också att jag såg min hoj som jag köpte ny 2004 (och sålde 2005) i trafiken med en biffig kille på nyligen...

edit: såg inte helt välvårdad ut dock.

20140711_172154.jpg
 
Senast ändrad:
Jag har ju ingen Ducce att serva, min erfarenhet i ämnet är att mekkollegor förr klagade på att det tar så sjuka timmar att serva dem, samt att mina kunder som byter italienskt märke är så förvånade över hur billigt det blir, trots V-motor.
 
Jag har ju ingen Ducce att serva, min erfarenhet i ämnet är att mekkollegor förr klagade på att det tar så sjuka timmar att serva dem, samt att mina kunder som byter italienskt märke är så förvånade över hur billigt det blir, trots V-motor.
Japp, förr. Speciellt 4-ventilarna som har vätskekylning. Många ventilspel att kolla. En Desmosedici däremot är en annan femma...
 
Jag misstog mig och trodde hojen skulle ut på bana. Ser nu att det inte finns något som pekar på det :)
Jaja, ni behövde höra det ändå! Dom som hört det förr behöver en repetition och dom som inte hört det får lära sig nåt nytt :D

Ja, 92 måste vara redan döden. Vet inte vad man ska köra med för att klara det. En R1 från -99 kanske. Dom levererades väl med en Boforskanon på sidan...
Tack @Zingo :cigar:
Min Gsxr låter 98db med originalpipa...
 
Senast ändrad:
Alltså, det här men sweatshirt över skinnstället!? Jag för står funktionen om man kör sakta i stekhet sol och har den som en värmesköld.
Men att spätta på i 180 och se ut som Batman? Eller är det samma grej som att inte våga ha tajta badbyxor?
 
Tillbaka
Topp