• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Det här gör mig körsugen :) Någon som har varit där och tittat? Måste vara helt otroligt.


Gillar man snabba hojjar och galna förare och inte har sett denna så MÅSTE man kolla (så bra story, så fascinerande och så fantastiska personligheter att tom ointresserade *host* flickvänner *host* fastnar) på denna:

http://www.imdb.com/title/tt1698010/

Årets race var SJUKT! Dom åker så vansinnigt fort ni för tiden. Sjukt imponerande.

Edit:

Tyvärr @Spencer66 , måste genast gå in o rätta med tanke på att din rulle fått sugiga 6,6:
http://www.imdb.com/title/tt1698010/

(Kanske den bästa "motordokumentären" som gjorts. Om det inte ens rycker lite i "säljaminHDoskaffaenriktigmc"-nerven kanske man bör överväga bil) :D

Sorry - var för långsam.
 
Det är bara att boka tid för bromspumpbyte. Jag gjorde min hos Din MC och den andra på AVA MC, går väldigt snabbt och prioriteras.
Man märker rätt snabbt om det är en dålig pump :)
Jag tänkte mer på att gå AM. Återkallelsen börjar väl vara gjord på de flesta, men alla Suz mår bättre av en bra pump.
ISR har ett par polare kört med, funkat kalas, med sköna justeringar både av utväxling och av greppet. Att det är tillverkat i Sverige är ju extra "kewlt".
 
Eller så köper man en Brembopump för 2500:- och är nöjd.
Kan knappt bli bättre säger de som kör fort :)
http://www.carpimoto.it/en-GD/45435...-Master-Cylinder-Brembo-19RCS-Premium-Kit.htm

Jag tycker dock att OEM funkar riktigt bra när den är ny åtminstone.
Brembo är alltid Brembo!

Om vi ska OT -fast ändå inte- hur f-n kan det komma sig att Suzuki med all sin racinghistoria inte kan ha o-svampiga bromsar och att Yamaha efter alla återkallelser av olika modeller med liknande fel fortfarande inte kan göra växellådor rätt från början? Det är ju 2016, det borde inte vara så svårt?
 
Fy f-n vad taskigt att lägga ut den filmen ikväll :D
Det var ju hela anledningen att jag gjorde filmen idag. Så du får en preview på hur din hemresa blir på söndag :hilarious:

Brembo är alltid Brembo!

Om vi ska OT -fast ändå inte- hur f-n kan det komma sig att Suzuki med all sin racinghistoria inte kan ha o-svampiga bromsar och att Yamaha efter alla återkallelser av olika modeller med liknande fel fortfarande inte kan göra växellådor rätt från början? Det är ju 2016, det borde inte vara så svårt?

Håller med... Kan man bygga en motor så borde man kunna bygga pumpar....
 
Brembo är alltid Brembo!

Om vi ska OT -fast ändå inte- hur f-n kan det komma sig att Suzuki med all sin racinghistoria inte kan ha o-svampiga bromsar och att Yamaha efter alla återkallelser av olika modeller med liknande fel fortfarande inte kan göra växellådor rätt från början? Det är ju 2016, det borde inte vara så svårt?

Om jag inte är helt fel ute så jobbar väl du med hojar? Slänger hur som helst ut frågan om bästa sätt att spänna hoj på släp.

Om jag köper http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Spannband-for-styre-2000021678/

2000021678.jpeg


Och det här, http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Framhjulsstod-MC-2000032368/

2000032368.jpeg


...är det tillräckligt? Förutsatt att man har bra med spännband och en täckande press.
 
Jag har spänt hoj flertalet gånger med bara vanliga spännband fram och bak utan depåstöd. Har funkat bra, säkert inte det smidigaste sättet, men ramlar av gör hojen definitivt inte.
Med dina grejer kan det bara bli bättre.
 
Skit också...upptäckte nu att min ryggskydd är skadat. Trodde att det hade klarat sig, men undersökte närmre nu och det är som små gropar där kotorna har tryckts in i skyddsmaterialet efter flygturen.

AVA, Mc-varuhuset, Lelles är ju stängt i morgon. Finns det några nya ställen som dykt upp de senaste åren som har söndagsöppet i Stockholmsområdet?
 
Skit också...upptäckte nu att min ryggskydd är skadat. Trodde att det hade klarat sig, men undersökte närmre nu och det är som små gropar där kotorna har tryckts in i skyddsmaterialet efter flygturen.

AVA, Mc-varuhuset, Lelles är ju stängt i morgon. Finns det några nya ställen som dykt upp de senaste åren som har söndagsöppet i Stockholmsområdet?

Handelsboden i Västberga har söndagsöppet.
https://www.handelsboden.com/m/butiker-oppettider?m=1
 
Skit också...upptäckte nu att min ryggskydd är skadat. Trodde att det hade klarat sig, men undersökte närmre nu och det är som små gropar där kotorna har tryckts in i skyddsmaterialet efter flygturen.

AVA, Mc-varuhuset, Lelles är ju stängt i morgon. Finns det några nya ställen som dykt upp de senaste åren som har söndagsöppet i Stockholmsområdet?
Biltema...
 
Om jag inte är helt fel ute så jobbar väl du med hojar? Slänger hur som helst ut frågan om bästa sätt att spänna hoj på släp.

Om jag köper http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Spannband-for-styre-2000021678/

2000021678.jpeg


Och det här, http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Framhjulsstod-MC-2000032368/

2000032368.jpeg


...är det tillräckligt? Förutsatt att man har bra med spännband och en täckande press.
Det är bra skit! Om inte racebussen/släpet är fyllt med andra saker så kan även bak vara bra att spänna upp men det är basa extra plus om du har de grejerna.
 
@Clark Kent Jepp. En tie-down är asbra, framhjulsstöd är smidigt om man spänner fast själv, särskilt i början. Tien ska dra lite framåt.
Kombinera detta med två band i bak för att trycka ned bakfjädringen så är du hemma. Min favvolösning bak (om öglorna stämmer) är att ta ett långt band, stoppa det igenom en ögla strax bakom bakhjulet, sedan genom en lite längre fram, och sedan dra det bandet ett par varv runt skjutspinnekonsollen. På så vis löper bandet aldrig på en lackerad del då man spänner. Högerbamdet kan i bland ta i burken, men då får man klura litet, alternativt lägga lumpduk mellan.
Se till att komprimera fjädringen ordentligt, dock utan att ens närma dig "botten".
 
@Clark Kent Jepp. En tie-down är asbra, framhjulsstöd är smidigt om man spänner fast själv, särskilt i början. Tien ska dra lite framåt.
Kombinera detta med två band i bak för att trycka ned bakfjädringen så är du hemma. Min favvolösning bak (om öglorna stämmer) är att ta ett långt band, stoppa det igenom en ögla strax bakom bakhjulet, sedan genom en lite längre fram, och sedan dra det bandet ett par varv runt skjutspinnekonsollen. På så vis löper bandet aldrig på en lackerad del då man spänner. Högerbamdet kan i bland ta i burken, men då får man klura litet, alternativt lägga lumpduk mellan.
Se till att komprimera fjädringen ordentligt, dock utan att ens närma dig "botten".
Vilket grymt inlägg. Stort, stort tack...det där kommer bli lastningsmanualen :) Uppskattas verkligen.
 
Tillbaka
Topp