• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Lättskruvat, och allt finns att köpa nytt. Räkna kallt med 2700 för förgasardelar, insugsgummin och packningsssats. Lägg till ev rost i tanken. En helhelgsskruvning på det, minst.
En som går kan du väl få under 25? Bjud inte över 15, men han kommer att få bättre bud, och den som köper den för massa pengar kommer att ångra sig.

Bitter? Javisst...

Oroar mig för läckaget mellan block/cylinder när den hamna i ladan. Vad är worst case scenario på det? Sen vill jag ju ha TT-styre, däck, cafédynan, Raaskfotpinnar, batteri, gaffelrenovering och bakdämpare:)

Lättskruvat, och allt finns att köpa nytt. Räkna kallt med 2700 för förgasardelar, insugsgummin och packningsssats. Lägg till ev rost i tanken. En helhelgsskruvning på det, minst.
En som går kan du väl få under 25? Bjud inte över 15, men han kommer att få bättre bud, och den som köper den för massa pengar kommer att ångra sig.

Bitter? Javisst...

15 minus garagehyra från 1997 som han är skyldig mig;)

Oroar mig för läckaget mellan block/cylinder när den hamna i ladan. Vad är worst case scenario på det? Sen vill jag ju ha TT-styre, däck, cafédynan, Raaskfotpinnar, batteri, gaffelrenovering och bakdämpare:)

Worst (rimliga) case scenario: slut med pinnbultsgängor i blocket -> helicoil, nya bultar plus packningssats.
Troligast: slut packning pga uselt gammaldsgs packningsmaterial.skruvar du allt själv?

Worst (rimliga) case scenario: slut med pinnbultsgängor i blocket -> helicoil, nya bultar plus packningssats.
Troligast: slut packning pga uselt gammaldsgs packningsmaterial.skruvar du allt själv?

Tack!!! Jag hade tänkt skruva själv för att spara stålar, lära mig mer och få ännu mindre tid med familjen... Mest för känslan att rulla ut den 2017 när det är klart;)
Mekat Cross, cr250 men inte så mkt motor sen moppetiden.

Tack!!! Jag hade tänkt skruva själv för att spara stålar, lära mig mer och få ännu mindre tid med familjen... Mest för känslan att rulla ut den 2017 när det är klart;)
Mekat Cross, cr250 men inte så mkt motor sen moppetiden.

Har du hyfsad koll på verktygen fixar du allt på gammel-750. Särskilt om du får support via KS :cigar:

Jag hittade den här. Klassiskt "barn find"! K2 från 72. Har stått sen 1997, då det läckte mellan motorblock och cylinder. Vad ska jag bjuda tycker ni?
image.jpg
Fantastiskt fin maskin och 12 är max, kostnaderna kommer inte vara små och metalurgerna var inte de bästa på denna tid. Vilket innebär extremt angripna delar.. Du får ha denna som hobby fordon innan du skaffa riktig och går upp i KS Riders!

Någon som har erfarenheter av Kawasaki z1000sx?
Är nära på att beställa, är alltid bra och få åsikter innan.

Fantastiskt fin maskin och 12 är max, kostnaderna kommer inte vara små och metalurgerna var inte de bästa på denna tid. Vilket innebär extremt angripna delar.. Du får ha denna som hobby fordon innan du skaffa riktig och går upp i KS Riders!

Självklart blir det ett hobbyfordon till och från korvkiosken. Riktigare hoj än radfyran från Honda som revulotionerade mc-industrin blir dock svårt att hitta:D

Tillbaka
Topp