Alberget4a
Guld
Nej, men jobbar där.Du bor ej i Sthlm va?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, men jobbar där.Du bor ej i Sthlm va?
Men va!? Jag är mållös. Vi hade ingen vår att tala om (en sketen helg) och juni och halva juli har solen skinit typ kl 9-11 och 13-16 hahaNej, men jobbar där.
Tycker inte de är sämre än andra märken numera, visst för 10-15 år sedan så var kvalitén dålig men eftersom det var två års garanti fick man ju ett nytt varje gång de gick sönder... visserligen gällde det deras vanliga blybatterier och i viss mån deras gele elektrolyt också.Biltemas batterier är riktigt kassa!
Min hojsommar består av två batterismällar och ett trasigt voltpack.
![]()
Där emellan lite kickande samt några mil körning.
![]()
![]()
![]()
Var inte det.Nej, men jobbar där.
Trevligt, jag hade ett GPR på min Speed triple. Lät murrigt och mysigt.
Jag står kvar vid min åsikt att hojvädret har varit bajs detta år i Sthlm och som sagt har jag mestadels kört till och från jobbet, oftast i regn tyvärr. Dock är det dags snart för en lite längre resa än hem-jobb-hem så jag håller tummarna.Var inte det.
Så länge det inte är minusgrader eller spöregnar är det ok mc-väder. Jag har ännu inte behövt ha regnställ denna säsong och gjort närmare 500 mil. Om man kräver bättre än så är man nog mer posör än hojåkare...
Kolla regnstatistiken.
Ja det blev ett jefla oväsenTrevligt, jag hade ett GPR på min Speed triple. Lät murrigt och mysigt.
Seså, strålande väder hela helgen nu så ut och åk lite Sveavägen ToR, ToR, ToR!Jag står kvar vid min åsikt att hojvädret har varit bajs detta år i Sthlm och som sagt har jag mestadels kört till och från jobbet, oftast i regn tyvärr. Dock är det dags snart för en lite längre resa än hem-jobb-hem så jag håller tummarna.
Sveavägen ToR?! Troru jag kör riskokare?Seså, strålande väder hela helgen nu så ut och åk lite Sveavägen ToR, ToR, ToR!![]()
Låter klokt. Har man möjlighet att ha flera uppsättningar så underlättar det men det har såklart betydelse om man fritidskör, pendlar etc. Själv kör jag bara fritid eller bana så helställ (bana) och delat på väg (köpte det först så det får hänga kvar på väg. Har till den en perforerad jacka och en vanlig med möjlighet att ha foder i). Skulle jag kört caferacer eller HD hade jag säkert varit lite slappare med kläderna. Har två olika hjälmar, en race och en touring som har bra ljuddämpning inbyggda solbrillor. Alltid race handskar, race boots, ryggskydd och kallingar med höftskydd. Resten av världen, typ, kör med max hjälm..Allmän fråga. Vad har ni för MC-kläder på er när ni kör? Hjälm och jacka? alltid helställ? eller andra kombinationer? Eller är det beroende på vart ni ska?
Själv har jag blivit ganska nitisk och kör aldrig utan skor, byxor, jacka, handskar och hjälm ämnat för MC-körning i lite olika uppsättningar.
Alltid full utrustning. Det gör lika ont att ramla 500m från hemmet som 50km bort.Allmän fråga. Vad har ni för MC-kläder på er när ni kör? Hjälm och jacka? alltid helställ? eller andra kombinationer? Eller är det beroende på vart ni ska?
Själv har jag blivit ganska nitisk och kör aldrig utan skor, byxor, jacka, handskar och hjälm ämnat för MC-körning i lite olika uppsättningar.
Glöm inte ryggskyddet
//Simon
Jag måste erkänna att jag är alldeles för dålig på detta med skyddskläder. Dock har jag alltid ryggskydd på mig. Ofta blir det jeans, boots, kevlar-hoodie och öppen hjälm. Om jag ska åka lite längre sträcka så åker kevlarjeans med skydd på.Allmän fråga. Vad har ni för MC-kläder på er när ni kör? Hjälm och jacka? alltid helställ? eller andra kombinationer? Eller är det beroende på vart ni ska?
Har tre kit;Allmän fråga. Vad har ni för MC-kläder på er när ni kör? Hjälm och jacka? alltid helställ? eller andra kombinationer? Eller är det beroende på vart ni ska?
Har tre kit;
2 delat Halvarson Skinnställ Thunder Classic modell retro (men moderna skydd)
Lindstrands STR Gobi allvädersställ för regniga eller riktigt varma dagar då det ha mycket bra ventilation som kan öppnas även på benen.
Held Sixty Six jacka (khaki) + Vanucci kevlarjenas för lite höståka
Allt komplett med ryggskydd i varje jacka o höftskydd i alla byxor.
Ok tack! Så om jag byter ut hela luftboxen till koniska filter kommer jag behöva justera förgasarna så dom ger mer bensin? Jag har nyss köpt en Yamaha xj 500 och tänkte bygg om den till en café! Har inte haft mc innan men meckat lite med moppen. Byggde även en moppe för något år sedan, köpte en Kina motor löst och satte igång och svetsa@Sparvel
Hej
lägg in lite mer info om vad det är du ska modda det kan underlätta.
Eller (mät den delen som går tlll förgasaren på vissa är detta i gummi,
Om du nu inte har förgasaren lös så mät den yttre diametern.
(Glöm inte mer luft så bör du adda mer bensin)
//Simon
![]()
Ok tack! Så om jag byter ut hela luftboxen till koniska filter kommer jag behöva justera förgasarna så dom ger mer bensin? Jag har nyss köpt en Yamaha xj 500 och tänkte bygg om den till en café! Har inte haft mc innan men meckat lite med moppen. Byggde även en moppe för något år sedan, köpte en Kina motor löst och satte igång och svetsalärde mig ganska mycket på det och det blev helt ok! Ramen blev dock lite sladdrig då jag byggde av vanligt "blötjärn"
Nu är det ju lite mer komplicerat med mc och el är inte min starka sida.... tänkte inte göra så mycket med den mer än att kapa ner ramen bak, nya filter, nya pipor, nytt mindre batteri och byta ut mätarna! Detta blir ett läroprojekt och sen får jag se hur det tar sig
någon annan här som moddar?
Japp, mer luft in behöver mer bensin, eftersom du dessutom tänker montera nya och gissar jag mer öppna pipor så behöver du defenetivt bestycka om förgasarna, har svårt att tro att du klarar dig enbart med justering av nålarna.![]()
Ok tack! Så om jag byter ut hela luftboxen till koniska filter kommer jag behöva justera förgasarna så dom ger mer bensin?
Ett gott råd, börja försiktigt med moddarna så du inte står med ett halvfärdigt projekt utan möjlighet att återställa, det går snabbt att kapa men långsamt att bygga....![]()
tänkte inte göra så mycket med den mer än att kapa ner ramen bak, nya filter, nya pipor, nytt mindre batteri och byta ut mätarna! Detta blir ett läroprojekt och sen får jag se hur det tar signågon annan här som moddar?