Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja precis, moped klass 2 (tänkte att jag kunde fråga här ändå). Har dessvärre inte något A-kort heller - annars hade jag nog absolut kikat på någon kul tvåtaktarhoj. Tankar var att använda den istället för cykel, därför det känns så surt med +200 i månaden. Måste försöka vänja in mig på studentekonomin..Hej
Tror att på en Piaggio Ciao ----> https://www.blocket.se/stockholm/Ciao_moped_74322607.htm?ca=11&w=1 MOPPE
Om detta är en sådan du menar så tror jag det kan vara svårt med Classica försäkringar vad jag minns rätt
En gång i tiden hade Wasa/bilsport något men då var på på Bil/Mc
Om det finns så kan det va via något Forum eller liknande ?Detta vet jag inte.
Cm du har A***** kort så kan det bli billigare med en gammal typ Yamaha RD 125 LC i försäkring(trafik)
//Simon
Shoei har iaf haft en helsvart integral i sortimentet. Osäker om de har det fortfarande.Någon som kan rekommendera en bra och prisvärd integralhjälm som är svart och gärna matt svart?
Jag har en Arai integralhjälm som är väldigt bekvämt men lite väl sportig och i fel färg till min HD, är heller inte så sugen på att pynta 5000:- till för en hjälm när det inte blir så många mil per säsong.
Jo jag har för mig att jag också sett det för något år sedan men Shoei ligger väl i samma prisklass som Arai dvs 4-5000:- ?Shoei har iaf haft en helsvart integral i sortimentet. Osäker om de har det fortfarande.
Någon som kan rekommendera en bra och prisvärd integralhjälm som är svart och gärna matt svart?
Jag har en Arai integralhjälm som är väldigt bekvämt men lite väl sportig och i fel färg till min HD, är heller inte så sugen på att pynta 5000:- till för en hjälm när det inte blir så många mil per säsong.
Begagnad hjälm är ett dåligt tips då man inte vet vad den varit med om, oavsett hur fin den verkar.Hej
Titta på beggade hjälmar och utrusting då det är nästa så för alla som kör MC att dom inte kör så många mil
//Simon
Jag har full förståelse för det och jag har inget problem med att rekommendera att köpa övrig utrustning begagnad, att åka hoj i Sverige med vår korta och ibland vädermässigt usla säsonger kan ibland liknas vid att stå i en kalldusch och riva sönder 1000-lapparAlla har inte råd att köpa allt nytt på en gång. Om det är en hjälm som ligger på 7500-10000 Kr
Hej
Jag har inte dippat hjälmar eller målat dessa.
Men har en viss kännedom om detta.
Tänk så en extrahjälm då man har någon på pallen bak inte har alla utrustningar.
Man får ju har tur om det ens finns en hjälm plus handskar.
En ny hjälm för 1500 Kr i Sverige (butik) har nog inte ens sett någon.
Jo iofs vi köpte en till att ha på snö skotern men den var så kass att frigoliten lossnade mm höll 1 vecka plus
Passformen där efter, (handelboden)
Denna kastade jag fast denna var nyköpt med kvitto, Visst att denna är GK för mc bruk enligt lag.
Sen vad sakerna kostar i totalsumman spelar ingen roll vi en ordentlig av åkning på vanlig väg.
Se bara på Slingerbulten/Vajerräken mm (då ambulansen hämtat upp folk då är det endast mc stället som håller ihop Den/Dom avlidna)
Sedan trafiken i dag överlag.
Ut gå att ingen ser dej så klarar du dej bäst och tänk dej för hur du kör
//Simon
MDS, LS2 och HJC har för övrigt fina hjälmar i 1500-segmentet.
Måste säga att det glädjer mig något otroligt att du även använder en, vad ser ut att vara helt OK, hjälm. Alldeles för många snubbar och snubbor som hyr mc/scooter/maskin på två hjul under sina semestrar i utlandet å sedan kör utan hjälm eller med en hjälm som är att liknas vid en Big Pack glass från ICA...Hyrt en 125:a och kör serpentinvägar i Grekland. Vad skulle kunna gå fel
![]()
Måste säga att det glädjer mig något otroligt att du även använder en, vad ser ut att vara helt OK, hjälm. Alldeles för många snubbar och snubbor som hyr mc/scooter/maskin på två hjul under sina semestrar i utlandet å sedan kör utan hjälm eller med en hjälm som är att liknas vid en Big Pack glass från ICA...