• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Moorflax

Patek
2-Faktor
@Strindberg
Hej
Visst det hör ju till att man säljer Mc/Bil/ Fastigheter/Delar mm under åren inget främmande för mej.
Hela livet är fult av risker ska man vara rädd för vissa saker dö kan man ju lika bra sluta leva.

Som jag skrev alla har ett fritt val. Nytt eller beggat

Vissa testar hjälmarna i en butik sen beställer dom via nätet från utlandet (samma gäller even med klockor)

Om du ska skjussa någon Eller om någon lånar en hjälm för att skjussa inte går dom och köper ett gäng hjälmar bara för detta.

Om du nu har en extra hjälm liggande i garaget så är den beggad garanterat så använder man dessa

Det finns säkert hjälmar som ligger lägre i pris som fungerar.

Men jag gör mina egna val på det jag har använt hittills och jag har vart nöjd med dessa.

Visst så har jag haft andra Mc kläder men dom är sålda då dessa var för banåkning

//Simon
Känns lite oklart vad du vill få fram. Varför ska man snåla på säkerheten?
Är ju inte jättefränt att ligga som en grönsak resten av livet pga en billigare hjälm.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Hej
Gå in på den sidan det är en av nordens störst Mc forum. Som har seriösta Moderatorer/Admins.
Japp det är en svensk som har startat denna sida (inte för det har något med saken att göra)
Det finns mycket info om det mesta på denna sida :)

//Simon
Jodå, har varit medlem där i 12 år. Har dock lagt ned gatbusandet sedan länge, då jag blivit officiell gubbjävel.

Inget ont om dig eller kidsen där, men jag lovar att ni kommer att utvecklas i hojåkat i många år framöver, om ni klarar er dit. Ni kommer att åka fortare, säkrare och ha mer kul.
Trust me, och kör -som jag alltid sa till kunder- "lagom försiktigt".
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hej det är lugnt för mej då Even jag har levt och blivit äldre mm.
Jag har vart reggad på den sidan tidigare servern Gick Offline PG flytt mm.
Alla fick regga om sig.
Men saksamma ang detta. Tiden går och minnena består
Jag citerade Moorflax, Då denna citerade mej så jag bara rekomenderade en annan sida ;)

//Simon
Även jag är medlem där sedan många år. Du skriver väldigt osammanhängande men jag ska väl kolla igenom tråden på flyget hem och försöka tolka dina inlägg.
Barnslig är ett ord som genast kommer upp när jag läser dina inlägg men som sagt, jag ska kolla inläggen lite senare.
 

Zingo

Rolex
Jag använder inte FB så jag slipper det.
Sen dagisnivå det finns på de flesta sidor Allt beror på var du söker efter. Det är bara och filtrera bort detta.
Vill man vara en hyklare/falskperson och bara få en massa gilla för att instämma i massan.
(Det är där för dom inte har disslicks på forumen/FB för bara detta skapade negativitet)
//Simon
Du missar poängen. Inte många som söker likes där, bara trött på nivån där på konversationerna som mer eller mindre alltid är samma dvs vilket märke som det ska vara följt att några lågnivå skämt om andra märken på en nivå som saknar humor och finess. Kännes rätt mycket white trash över det.
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Fy fan idag blev det x antal mil i spöregn, inte mycket som var torrt när jag kom hem. Smart som jag är hade jag plockat ur funktionsmembranet ur stället också:banghead:
 

Zingo

Rolex
Hej
Nu att jag nämde likes är bara för så är det överlag på samtliga forum. (DÄR AV ÄR DEN NEGATIVA likes borta even på denna sida och på FB medflera websidor)
På vissa websidor är antal inlägg avaktiverat. Många skräp inlägg betyder inte något. (Testa och regga dej med ett nytt konto på någon Bil sida som har inläggs räknare så kommer du att se att dom vill inte enns svara PG att du bara har ev 5 inlägg)
Sen att vissa har 1000000 i inlägg
För negaivitet är ju inte bra. Det ska vara så gullgull överlag (inte för att detta stör mej men så är det)

Om man använder Exempel FB så folk blir styrda mer eller mindre av sina vänner mm, vissa undrar varför vissa inte likar eller komenterar deras inlägg bilder mm.
Jag känner till vissa som är reggade på denna sida och vissa är rädda för att ens kommentera på KS PG att det blir konflikter för småsaker bland deras vänner/bekanta.
Vissa är konflikträdda i dagens läge.

Sen hur många har flerkonton på denna sida med annat användar namn ? (inte mitt problem detta helller)

Se bara tråden om ""Frågor och funderingar angående anonnser""
Titta på dessas profilsidor i Vad dessa tillför detta forum.

Då dessa inte en köper mer eller mindre kräver ditt och datt det är ju lite buksvåger stuk på säkert 70 % trams i den tråden

Sen ang white trash detta undkommer man aldrig på Webbforum eller IRL man får filtrera bort detta så gott man kan.

OM du tittat på KS startsida så ser du längst ner till höger Forumstatistik detta används av dom flesta Websidor för sitt syfte.
Det finns en Websida för Raiting av statistik.

Hoppas du förstår vad jag menar.
Och denna Texten hör inte heller hemma i denna tråden då nu har denna eskalerat till Websidor och inställningar iofs men men
Snart Fredag :D

//Simon
Ledsen, men jag förstår inte denna gång heller (eller dina tidigare inlägg). Lämnar det där och önskar en trevlig afton. :)
 

Josa

Omega
2-Faktor
Ibland undrar jag vad det är jag missar.
Bokar in 100mila service på min bobber, meddelar att jag är intresserad av att testa street scrambler och tar gärna den som lånehoj under dagen.
Javisst blir svaret, det fixar vi.
Tar båten upp från Gotland är på Hojcenter i länna 10,30. Lämnar in min hoj och får en KTM rc390?
Jag undrar var scramblern som jag bokade är.
Den har en annan servicekund lånat. Han skulle göra stora servicen.
Men om du vill kan du köra till Sollentuna, de har en inne.
Känns som Seinfeld avsnittet när han bokar en hyrbil.
Märklig grej eller bara jag som är känslig? Fram tills nu har de varit hur bra som helst att ha att göra med.
 

joca

Patek
2-Faktor
Ibland undrar jag vad det är jag missar.
Bokar in 100mila service på min bobber, meddelar att jag är intresserad av att testa street scrambler och tar gärna den som lånehoj under dagen.
Javisst blir svaret, det fixar vi.
Tar båten upp från Gotland är på Hojcenter i länna 10,30. Lämnar in min hoj och får en KTM rc390?
Jag undrar var scramblern som jag bokade är.
Den har en annan servicekund lånat. Han skulle göra stora servicen.
Men om du vill kan du köra till Sollentuna, de har en inne.
Känns som Seinfeld avsnittet när han bokar en hyrbil.
Märklig grej eller bara jag som är känslig? Fram tills nu har de varit hur bra som helst att ha att göra med.

Usch.. Har inga bra erfarenheter av Hojcenter Länna. Hade en KTM 690 SMC där i verkstaden och fick många olika bud samt massa strul. Löste sig itll slut men blev inte superglad så jag undviker Hojcenter länna!
 

Edin

Panerai
Ibland undrar jag vad det är jag missar.
Bokar in 100mila service på min bobber, meddelar att jag är intresserad av att testa street scrambler och tar gärna den som lånehoj under dagen.
Javisst blir svaret, det fixar vi.
Tar båten upp från Gotland är på Hojcenter i länna 10,30. Lämnar in min hoj och får en KTM rc390?
Jag undrar var scramblern som jag bokade är.
Den har en annan servicekund lånat. Han skulle göra stora servicen.
Men om du vill kan du köra till Sollentuna, de har en inne.
Känns som Seinfeld avsnittet när han bokar en hyrbil.
Märklig grej eller bara jag som är känslig? Fram tills nu har de varit hur bra som helst att ha att göra med.

Känns som en lätt miss för dom att göra men samtidigt något som är extremt irriterande att dom gör och då tycker jag att dom får kompensera för sin inkompetens. Du har ju troligen bekräftelse på att du vill ha just Street Scrambler om det är möjligt vilket de bekräftar.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Gott att köra electra. Då kan man hämta pizza!
IMG_4188.JPG
 

mega

Rolex
Ibland undrar jag vad det är jag missar.
Bokar in 100mila service på min bobber, meddelar att jag är intresserad av att testa street scrambler och tar gärna den som lånehoj under dagen.
Javisst blir svaret, det fixar vi.
Tar båten upp från Gotland är på Hojcenter i länna 10,30. Lämnar in min hoj och får en KTM rc390?
Jag undrar var scramblern som jag bokade är.
Den har en annan servicekund lånat. Han skulle göra stora servicen.
Men om du vill kan du köra till Sollentuna, de har en inne.
Känns som Seinfeld avsnittet när han bokar en hyrbil.
Märklig grej eller bara jag som är känslig? Fram tills nu har de varit hur bra som helst att ha att göra med.
Vad störande....
Provade du KTM:n ? Jag bor väldigt nära Hojcenter, det kanske var dig jag hörde köra förbi på varvstoppet ? :)
 

Josa

Omega
2-Faktor
Vad störande....
Provade du KTM:n ? Jag bor väldigt nära Hojcenter, det kanske var dig jag hörde köra förbi på varvstoppet ? :)
Nä. Blev en tiger sport till slut, skönare på motorväg. Körde en del i området men tror inte det var den du hörde...
Hojcenter lyckades avsluta med ännu en märklig grej. Har en trasig bussning i fästet på kopplingshandtaget som de kände till sedan tidigare och de skulle byta ut den, men gör inte det för de fick inte av skruven... Och de hann inte försöka mer då verkstaden bara jobbade halvdag igår.
Men om jag kunde komma tillbaka i höst så fixar vi det.
Känner att servicenivån inte riktigt är vad den borde vara.
Summa summarum, service för 3 295kr, fortfarande trasig bussning och inte fått provkört hojen jag funderade på att köpa.
Bara lite bitter.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Nä. Blev en tiger sport till slut, skönare på motorväg. Körde en del i området men tror inte det var den du hörde...
Hojcenter lyckades avsluta med ännu en märklig grej. Har en trasig bussning i fästet på kopplingshandtaget som de kände till sedan tidigare och de skulle byta ut den, men gör inte det för de fick inte av skruven... Och de hann inte försöka mer då verkstaden bara jobbade halvdag igår.
Men om jag kunde komma tillbaka i höst så fixar vi det.
Känner att servicenivån inte riktigt är vad den borde vara.
Summa summarum, service för 3 295kr, fortfarande trasig bussning och inte fått provkört hojen jag funderade på att köpa.
Bara lite bitter.
Det där lät ju inget vidare...
Ska lämna in min Yamaha om en månad för första gången. Har tidigare gjort allt själv, men då hojen är så ny, är det nu inget alternativ. Men... historier lika denna gör att jag drar mig för det... Betala för nåt man inte blir nöjd med. Då är det bättre att göra det själv. Och förhoppningsvis bli nöjd.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Idag blev det ett par nya boots. Bra att vi diskuterar säkerhet här. Många år sedan jag slutade köra utan full mundering men konstigt nog har jag aldrig haft ett par godkända boots innan som är gjorda enbart för att köra hoj.
Nu är den sista pusselbiten på plats.
IMG_2326.JPG
 
Topp