• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Som första gång med hoj vad tycker du man ska satsa på: mc-event dag eller vilken turistkörning som helst?
Jag har bara testat turistkörning. Kanske är jag feg men jag kan inte påstå att jag var speciellt lockad att hitta gränserna på just Nürburgring. Armcoräckena som omger banan verkar ganska hårda.

Kul med en MC-tråd! Jag är ganska fräsch i klockträsket men rejält nedgången i tvåhjulingsdyn.

Här är min lilla extra familj:
103322A0-4727-44A2-BE7B-F9BECE9A8F13.jpeg

Virago 535 bobber - införskaffad som brukshoj då jag nästan enbart kör på två hjul sommartid och ”behövde” något som är såväl billigt att äga och köra som någorlunda pålitligt...och ändå ser lite skoj ut. ;)

24F18B19-F180-470E-825A-6AB4AA0724FA.jpeg

Honda CB500F caféracer (går tyvärr riktigt illa eftersom tidigare ägare lagt ned mycket på utseendet, men lite på motorn så det är en del jobb kvar på den).

D294B5DC-E60D-4AB6-BE9A-2839DCA813AE.jpeg

Det här är dock min riktigt stora motorpassion: italienska klassiska scootrar. Självklart 2-taktare och MC-klassade. Främst Lambretta, även om en Vespa finns i svärmen också (den blå till höger - min första scooter som startade allt, så den gör jag mig inte av med i första taget).

Och för att förekomma ev kommentarer: ja, jag vet att det här inte är sunt någonstans. :happyhappy:

Senast ändrad:
Har en nyare R1200R som påminner ganska mycket om din, förutom att motorn är vattenkyld på min så har dom mycket gemensamma komponenter. Tycker att BMW har lyckats till 100% med dessa två modeller. Inte bara utseendemässigt utan även prestanda och körglädjemässigt.
Har du quickshift på din?

Har en nyare R1200R som påminner ganska mycket om din, förutom att motorn är vattenkyld på min så har dom mycket gemensamma komponenter. Tycker att BMW har lyckats till 100% med dessa två modeller. Inte bara utseendemässigt utan även prestanda och körglädjemässigt.
Har du quickshift på din?
Håller med dig! Ingen quickshift, men har aldrig varit nöjdare med någon annan hoj! Bekväm, snabb med mina mått mätt, och otroligt cool design! Körglädje!

Tillbaka
Topp