• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Provkörde denna maskin idag, väldigt sugen men helvete vad den låter, på både gott och ont. Jag var obekväm med körställningen när jag provkörde en förra säsongen (iofs en nyare factory) men nu känns det rätt.

Lär dock sikta på en 17/18 årsmodell som har quickshift upp/ned och inte bara upp som denna -16, någon med mer input?

IMG_20200520_134148.jpg
Den där har jag kladdat på...
Den där Arrowen är ju överjävlig i ljudet, det finns trivsammare system, enligt mig. Akra gillar jag på V4, GPR brukar alltid vara ett bra alternativ, men jag har faktiskt glömt hur de låter. #senil
 
Provkörde denna maskin idag, väldigt sugen men helvete vad den låter, på både gott och ont. Jag var obekväm med körställningen när jag provkörde en förra säsongen (iofs en nyare factory) men nu känns det rätt.

Lär dock sikta på en 17/18 årsmodell som har quickshift upp/ned och inte bara upp som denna -16, någon med mer input?

IMG_20200520_134148.jpg
Input: Klart du ska ha en Tuono. Galet grymma hojar
 
I morrn ska jag, om strärnorna står rätt, ta en lite längre tur och ”småresencera” en ny hoj. Om någon vill haka på en bit, eller ta en social distancingfika efter vägen så vore det trevligt. Kör i södra norrland, jag ska hämta upp hojen i Hudiksvall, sedan kan det bli en sväng norrut/mot inlandet, eller nedåt/mot inlandet. Vill gärna åka lite slingerväg, och hemskt gärna något grusparti.
PM:a om du inte vill diskutera orter och sådant ”öppet”. Längre tur för mig är för övrigt kanske typ 20 mil.
 
Halvdag på jobbet, fint väder och världens chans att Provköra roliga hojar!
Vi lämnade jobbet så fort visslan ljöd, satte oss i racer-toyotan och begav oss mot Lindvalls i Gävle.
Tanken var att testa den nya Triumph Street scrambler som jag verkligen gillar.

61064358-A87D-4086-BF76-12DCEA2C736E.jpeg


Vi pratade en stund med säljaren och bestämde oss för att testa.
- Vi tar en runda och kikar lite först.

Det här var också en av anledningarna till att besöka Lingvalls
CC8BAB12-6C23-4748-8374-5A872A6B3EAD.jpeg


Dessa Ducati Scrambler Full Throttle var frän.
46AF062E-0A12-4549-A8A7-B4D2659AAE7C.jpeg


Efter en stund träffar vi Vd:n som säger att jag MÅSTE testa Ducce Scrambler 1100.
83 hästar med öhlinare fram och bak gjorde att provturen var en skojig upplevelse!
BD326223-22C1-4772-9CC3-2E1B2B1A1A4F.jpeg



Ja den där 1100:an var ju trevlig.
- Du borde prova den här också, säger Mattias och pekar mot en Monster 1200s
8EA62444-15FA-4F44-BF1A-FD274C03A325.jpeg


150 hästar, låg vikt, wheeilie-control, Quick-shift och en massa andra finesser. Heeeelt galen hoj!
Den provturen slutade med att vi pratade finansieringsförslag.

Vi avslutade i fel ordning med Trajan.
EEF6E621-9338-424F-A53B-40AA8B4F0973.jpeg


Hojen som hade jättemycket färre hästar än Monstret var ändå en trevlig upplevelse! Gillar den skarpt och med annat ljud så skulle denna kunna bli riktigt rolig!

Tror ändå att det blir HD till slut. Det är nog säkrast!
 
Halvdag på jobbet, fint väder och världens chans att Provköra roliga hojar!
Vi lämnade jobbet så fort visslan ljöd, satte oss i racer-toyotan och begav oss mot Lindvalls i Gävle.
Tanken var att testa den nya Triumph Street scrambler som jag verkligen gillar.

61064358-A87D-4086-BF76-12DCEA2C736E.jpeg


Vi pratade en stund med säljaren och bestämde oss för att testa.
- Vi tar en runda och kikar lite först.

Det här var också en av anledningarna till att besöka Lingvalls
CC8BAB12-6C23-4748-8374-5A872A6B3EAD.jpeg


Dessa Ducati Scrambler Full Throttle var frän.
46AF062E-0A12-4549-A8A7-B4D2659AAE7C.jpeg


Efter en stund träffar vi Vd:n som säger att jag MÅSTE testa Ducce Scrambler 1100.
83 hästar med öhlinare fram och bak gjorde att provturen var en skojig upplevelse!
BD326223-22C1-4772-9CC3-2E1B2B1A1A4F.jpeg



Ja den där 1100:an var ju trevlig.
- Du borde prova den här också, säger Mattias och pekar mot en Monster 1200s
8EA62444-15FA-4F44-BF1A-FD274C03A325.jpeg


150 hästar, låg vikt, wheeilie-control, Quick-shift och en massa andra finesser. Heeeelt galen hoj!
Den provturen slutade med att vi pratade finansieringsförslag.

Vi avslutade i fel ordning med Trajan.
EEF6E621-9338-424F-A53B-40AA8B4F0973.jpeg


Hojen som hade jättemycket färre hästar än Monstret var ändå en trevlig upplevelse! Gillar den skarpt och med annat ljud så skulle denna kunna bli riktigt rolig!

Tror ändå att det blir HD till slut. Det är nog säkrast!


Kul!! Gillar Triumphen skarpt, den är frän. Ducati skulle jag också vilja prova. En röd Ducati är alltid en röd Ducati. :hungry:

Kul att du delar med dig av jakten. Lycka till med letandet. Köp den som hjärtat bankar hårdast för.
 
Har du provkört Indian FTR1200?? Där har du ju en scrambler/dirttrack med 1200 twin;)

Tack för tipset! Rätt coola ändå!
C56D8487-2C75-4C6D-AD6C-BCDCDC266DE6.jpeg


Tanken sitter under sadeln men det var inte så vackert med tanklocket mitt på tanken.
3D1825A2-C246-4E10-9031-6E5683327467.jpeg

Rätt fräna hojar ändå! Kanske blir en sväng till Sulas.
Lite tvek på varumärket dock.
Kul!! Gillar Triumphen skarpt, den är frän. Ducati skulle jag också vilja prova. En röd Ducati är alltid en röd Ducati. :hungry:

Kul att du delar med dig av jakten. Lycka till med letandet. Köp den som hjärtat bankar hårdast för.
Hjärtat bankar för många hojar ;)
 
Halvdag på jobbet, fint väder och världens chans att Provköra roliga hojar!
Vi lämnade jobbet så fort visslan ljöd, satte oss i racer-toyotan och begav oss mot Lindvalls i Gävle.
Tanken var att testa den nya Triumph Street scrambler som jag verkligen gillar.

61064358-A87D-4086-BF76-12DCEA2C736E.jpeg


Vi pratade en stund med säljaren och bestämde oss för att testa.
- Vi tar en runda och kikar lite först.

Det här var också en av anledningarna till att besöka Lingvalls
CC8BAB12-6C23-4748-8374-5A872A6B3EAD.jpeg


Dessa Ducati Scrambler Full Throttle var frän.
46AF062E-0A12-4549-A8A7-B4D2659AAE7C.jpeg


Efter en stund träffar vi Vd:n som säger att jag MÅSTE testa Ducce Scrambler 1100.
83 hästar med öhlinare fram och bak gjorde att provturen var en skojig upplevelse!
BD326223-22C1-4772-9CC3-2E1B2B1A1A4F.jpeg



Ja den där 1100:an var ju trevlig.
- Du borde prova den här också, säger Mattias och pekar mot en Monster 1200s
8EA62444-15FA-4F44-BF1A-FD274C03A325.jpeg


150 hästar, låg vikt, wheeilie-control, Quick-shift och en massa andra finesser. Heeeelt galen hoj!
Den provturen slutade med att vi pratade finansieringsförslag.

Vi avslutade i fel ordning med Trajan.
EEF6E621-9338-424F-A53B-40AA8B4F0973.jpeg


Hojen som hade jättemycket färre hästar än Monstret var ändå en trevlig upplevelse! Gillar den skarpt och med annat ljud så skulle denna kunna bli riktigt rolig!

Tror ändå att det blir HD till slut. Det är nog säkrast!
Provat den stora Triumph Scramblern? Var precis påväg att beställa en XE innan jag blev uppsagd.
 
Provat den stora Triumph Scramblern? Var precis påväg att beställa en XE innan jag blev uppsagd.
Jag har läst lite om dessa hojar och förstått att XE-varianten till vänster i bilden nedan är högre än XC.
Gillar inte off-road så då borde ju XC funka kanon?!
Men... det ser ut som att det skiljer tio cm i sitthöjd från en Street Scrambler mot en Scrambler 1200 XC.
Det blir för högt och jag provsatt den inte ens.

Scrambler1200XE_XC_005.jpg
 
Jag har läst lite om dessa hojar och förstått att XE-varianten till vänster i bilden nedan är högre än XC.
Gillar inte off-road så då borde ju XC funka kanon?!
Men... det ser ut som att det skiljer tio cm i sitthöjd från en Street Scrambler mot en Scrambler 1200 XC.
Det blir för högt och jag provsatt den inte ens.

Scrambler1200XE_XC_005.jpg
XE är högre än XC tror jag också. Men blir det för högt går det ju bort såklart. 1200 hade det jag tyckte Streeten saknade i form av chassi, fjädring och motor. Men Streeten var väldigt trevlig :)
 
Halvdag på jobbet, fint väder och världens chans att Provköra roliga hojar!
Vi lämnade jobbet så fort visslan ljöd, satte oss i racer-toyotan och begav oss mot Lindvalls i Gävle.
Tanken var att testa den nya Triumph Street scrambler som jag verkligen gillar.

61064358-A87D-4086-BF76-12DCEA2C736E.jpeg


Vi pratade en stund med säljaren och bestämde oss för att testa.
- Vi tar en runda och kikar lite först.

Det här var också en av anledningarna till att besöka Lingvalls
CC8BAB12-6C23-4748-8374-5A872A6B3EAD.jpeg


Dessa Ducati Scrambler Full Throttle var frän.
46AF062E-0A12-4549-A8A7-B4D2659AAE7C.jpeg


Efter en stund träffar vi Vd:n som säger att jag MÅSTE testa Ducce Scrambler 1100.
83 hästar med öhlinare fram och bak gjorde att provturen var en skojig upplevelse!
BD326223-22C1-4772-9CC3-2E1B2B1A1A4F.jpeg



Ja den där 1100:an var ju trevlig.
- Du borde prova den här också, säger Mattias och pekar mot en Monster 1200s
8EA62444-15FA-4F44-BF1A-FD274C03A325.jpeg


150 hästar, låg vikt, wheeilie-control, Quick-shift och en massa andra finesser. Heeeelt galen hoj!
Den provturen slutade med att vi pratade finansieringsförslag.

Vi avslutade i fel ordning med Trajan.
EEF6E621-9338-424F-A53B-40AA8B4F0973.jpeg


Hojen som hade jättemycket färre hästar än Monstret var ändå en trevlig upplevelse! Gillar den skarpt och med annat ljud så skulle denna kunna bli riktigt rolig!

Tror ändå att det blir HD till slut. Det är nog säkrast!
Nu är du inne på rätt spår, scramblern är cool och duccatin med.
 
XE är högre än XC tror jag också. Men blir det för högt går det ju bort såklart. 1200 hade det jag tyckte Streeten saknade i form av chassi, fjädring och motor. Men Streeten var väldigt trevlig :)
Streeten var verkligen som ett fromt lamm om man jämför med Duccarna. Men byter man systemet och sätter på ett lägre dragbarstyre så har man en riktigt frän hoj.
Frågan är väl om jag inte vill ha lite mer effekt trots allt.
Nu är du inne på rätt spår, scramblern är cool och duccatin med.
Anade nästan att du skulle gilla Scramblern :)
 
Streeten var verkligen som ett fromt lamm om man jämför med Duccarna. Men byter man systemet och sätter på ett lägre dragbarstyre så har man en riktigt frän hoj.
Frågan är väl om jag inte vill ha lite mer effekt trots allt.

Anade nästan att du skulle gilla Scramblern :)

hur mycket effekt behöver man? Mitt monster har ca 60hk/60Nm. På småvägarna är den fantastisk, inte så skoj på motorväg men det vill man ju ändå inte köra? Jävla skillnad mot min gamla 1290 Super Adventure, RC8R, Ducati Scrambler osv men likförbannat har man skoj :D
 
hur mycket effekt behöver man? Mitt monster har ca 60hk/60Nm. På småvägarna är den fantastisk, inte så skoj på motorväg men det vill man ju ändå inte köra? Jävla skillnad mot min gamla 1290 Super Adventure, RC8R, Ducati Scrambler osv men likförbannat har man skoj :D
Huvve på spiken!
Man kan ha precis lika skoj med mindre effekt. Ofta blir ju de hojarna mer lättkörda också.
Men power-wheelies med Monstret var riktigt roligt ändå!

C2F8E24A-5AB9-471C-BEF8-D28B54CC7527.jpeg

Inte jag på bilden ovan tyvärr.
 
Huvve på spiken!
Man kan ha precis lika skoj med mindre effekt. Ofta blir ju de hojarna mer lättkörda också.
Men power-wheelies med Monstret var riktigt roligt ändå!

C2F8E24A-5AB9-471C-BEF8-D28B54CC7527.jpeg

Inte jag på bilden ovan tyvärr.
Så är det ju! KTMen var fantastiskt underhållande med alla hjälpmedel av. Monstret lär ju ha ett grymt chassi också?
 
Satans vill ha kortet nu nu nu! Bokade teorin och uppkörning igår, fick ha det på två skilda orter någon timme bort från hemorten annars var det bara att få vänta till sept/oktober :/
 
Funderar på joina denna tråd under 2020, får börja med ta MC kort :D

Nån här som sportar denna neovintage hoj?
62ED802C-A7E2-4B2B-9659-18DC6AEE614C.jpeg
EE17AFE4-B6BC-4812-9643-823235D7A27A.jpeg
51D6C280-BD78-4B64-B2D1-95C0AA8C964E.jpeg


Kul! Tyvärr inte, men en r nine t blir antagligen min nästa hoj när jag byter. Tycker det är så otroligt läcker, kul att man kan bygga om den personligt rätt lätt också.

Har tyvärr inte provkört en ännu, men vridet ska vara grymt! Scramblern och racern är också fina. :)

Lycka till!
 
Tillbaka
Topp