• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

MrJL

Omega
2-Faktor
IMG_2148.jpeg
IMG_2342.jpeg
IMG_2343.jpeg
Före, undertiden och efter..
Snyggt!
Enda nackdelen nu är att du måste beställa för bakskärmen, kedjeskyddet, framskärmen.... ;)
Vad blir kostnaden i sek från euro? Och inkl frakt?
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Hittade på etsy en säljare som 3d-printar "covers" för reflexen. Tycker det ser rätt ok ut. Förmodar dock att man eg. inte får göra någon inverkan på reflexen?
il_1140xN.4410113772_8f8u.jpg

Kan man inte bara köra utan? Eller är det lag att han reflex på sidorna nu för tiden?


En grov generalisering. Det är nog olika i olika städer. I GBG har jag blivit stoppad av mcpolis utan anledning för körkortskontroll. Ledde till ombesiktning pga ljudet men det var inte därför han stoppade mig.

Man får ha lite is i magen bara....

Finn fem fel :D
E55B2236-642B-4254-9379-92757C27BD58.jpg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Risken att du blir stannad för den är ju minimal.

Pratade lite med bes kille igår ang typgodkännande, och drar man allt till sin spets så får man inte ändra något från vad tillverkaren har levererat och typat.
Så om man träffar en övernitisk polis 👮 kan dom bötfälla eller ge flygande bes med ombes krav.
Nu är jag inte 100% säker här, men tror det är skillnad mellan vilka krav som ställs på dig som slutkund och kraven på tillverkaren.
För gällande typgodkännande får inte tillverkaren byta tex torkarblad eller däckmodell utan att få ett kompletteringsgodkännande för den typen, men har svårt att tro att det är olagligt med tex biltemas torkarblad eller Michelin Pilot Road i stället för Michelin Pilot Power som slutkund.
Som slutkund tror jag enda kravet är att du installerar utbytesprodukter som har rätt certifiering, tex E-godkända blinkers och däck för gatubruk.
 

Becs9310

Omega
2-Faktor
IMG_1809.jpeg

IMG_1806.jpeg


1390 Super duke R och 990 Super duke provkörda idag på kurviga landsvägar i Dalarna. Galet är bara förnamnet. Att gå från ca 74hk till runt 120hk var en rejäl knuff. Men sen från 74hk till 188hk går nog inte att förklara med ord. Riktig trevliga hojar där 990 nog ändå är favoriten av de två.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_1809.jpeg

IMG_1806.jpeg


1390 Super duke R och 990 Super duke provkörda idag på kurviga landsvägar i Dalarna. Galet är bara förnamnet. Att gå från ca 74hk till runt 120hk var en rejäl knuff. Men sen från 74hk till 188hk går nog inte att förklara med ord. Riktig trevliga hojar där 990 nog ändå är favoriten av de två.
Kan tänka mig att de är rätt galna. Väger ”ingenting” och mycket kraft. Ramarna är nya på dem. Jag tyckte framlampan var asful när de lanserades, nu tycker jag den är rätt cool. KTM gör sig mycket bättre IRL än på bild.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
IMG_1809.jpeg

IMG_1806.jpeg


1390 Super duke R och 990 Super duke provkörda idag på kurviga landsvägar i Dalarna. Galet är bara förnamnet. Att gå från ca 74hk till runt 120hk var en rejäl knuff. Men sen från 74hk till 188hk går nog inte att förklara med ord. Riktig trevliga hojar där 990 nog ändå är favoriten av de två.
1390 var det roligaste jag testade på Start2Ride. Jäklar vad kul den var!
Får ta och testa 990 också vid tillfälle då.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Sverige är fantastiskt! (ibland)
1000004703.jpg
1000004698.jpg
1000004701.jpg

Testa att lägga på ett lager vax på fronten, då blir det inte så mycket som fastnar.
Jag köpte någon bilvax som funkar riktigt bra. Det var på Jula men minns inte vad det heter nu.


IMG_1809.jpeg

IMG_1806.jpeg


1390 Super duke R och 990 Super duke provkörda idag på kurviga landsvägar i Dalarna. Galet är bara förnamnet. Att gå från ca 74hk till runt 120hk var en rejäl knuff. Men sen från 74hk till 188hk går nog inte att förklara med ord. Riktig trevliga hojar där 990 nog ändå är favoriten av de två.

Och visst kände du ändå att +180 hästar är ändå rätt vettigt :D
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Testa att lägga på ett lager vax på fronten, då blir det inte så mycket som fastnar.
Jag köpte någon bilvax som funkar riktigt bra. Det var på Jula men minns inte vad det heter nu.




Och visst kände du ändå att +180 hästar är ändå rätt vettigt :D
Det är vaxat, men det hade nog inte hjälpt ens med teflon behandling. Här är enormt mycket kryp i luften. Som att köra i lätt regn på vissa ställen.
 

Becs9310

Omega
2-Faktor
Kan tänka mig att de är rätt galna. Väger ”ingenting” och mycket kraft. Ramarna är nya på dem. Jag tyckte framlampan var asful när de lanserades, nu tycker jag den är rätt cool. KTM gör sig mycket bättre IRL än på bild.
Jaa, jag har svårt att komma överens med framlampan! Antingen en Balrog från LoTR eller en transformer av något slag 🤔
1390 var det roligaste jag testade på Start2Ride. Jäklar vad kul den var!
Får ta och testa 990 också vid tillfälle då.
Tycker jag absolut du ska göra!:D
Testa att lägga på ett lager vax på fronten, då blir det inte så mycket som fastnar.
Jag köpte någon bilvax som funkar riktigt bra. Det var på Jula men minns inte vad det heter nu.




Och visst kände du ändå att +180 hästar är ändå rätt vettigt :D
Mja, det är väl ingenting man -egentligen- behöver. Men skitroligt är det :pirate:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra timing inför helgen också. Hur pepp? :)
Jävligt pepp! Plockade ut den så sent att jag behövde köra raka vägen hem för middag. Lite längre sittposition än jag mindes, inte super-upprätt, mer sportigt. Ganska brett styre. Kändes nice som fan. Dämparna känns top notch. Dags att bränna 100 mil så jag kan börja varva riktigt sedan.
 
Topp