• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_3443.jpeg
IMG_3440.jpeg
IMG_3446.jpeg

Bytte till kolfiber-skärm fram. Fästet är integrerat med lampa och blinkers så blir inte bra att köra utan skärm. Märkte dock det @snoozarn pratade om gällande insatserna i styret. Satt ju långa tunga jäkla expanders där i mässing. Gav upp och satte tillbaka original-backspeglar. Ska ge mig på det igen senare.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
IMG_3443.jpeg
IMG_3440.jpeg
IMG_3446.jpeg

Bytte till kolfiber-skärm fram. Fästet är integrerat med lampa och blinkers så blir inte bra att köra utan skärm. Märkte dock det @snoozarn pratade om gällande insatserna i styret. Satt ju långa tunga jäkla expanders där i mässing. Gav upp och satte tillbaka original-backspeglar. Ska ge mig på det igen senare.
Snyggt med kolfiber 😊 Går det inte att använda highsider-adapter som passar det styret?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_3430.jpeg

Några veckor tidigare än väntat. Så jäkla gött! Ska byta backspeglar och framskärm imorgon.

Snyggt med kolfiber 😊 Går det inte att använda highsider-adapter som passar det styret?
Jo då, det tror jag. Men inte i kombination med vikterna.
Lösning finns, KS gruppköp?
Vet inte hur det löser mitt problem.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
C91D8DE4-885D-4580-A923-11E92EA53F9E.jpeg

Själv har jag flyttat upp skylten. Behöver nu hitta en godkänd klister-reflex som kan täcka över CEC. Googlat som en dåre, dock utan framgång än så länge.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
C91D8DE4-885D-4580-A923-11E92EA53F9E.jpeg

Själv har jag flyttat upp skylten. Behöver nu hitta en godkänd klister-reflex som kan täcka över CEC. Googlat som en dåre, dock utan framgång än så länge.

Beställde denna:
Mätte och den verkar fylla upp bra. Blir nog OK även om den inte är helt kvadratisk. För 118kr är det värt att testa.

Det är den jag har som jag visade på min bild tidigare, funkar klockrent, går att fästa med både tejp och skruv som medföljer.

Du får fixa det så det blir så lagligt som möjligt. Jag testar denna lösning i år så får vi se hur det går:

75612008-df66-4726-83f7-3ef3d3cf8964.jpeg


Syns om du står upp 1-2 meter bakom hojen, syns helt säkert från bilavstånd... Från helikopter blir det nog lite svårare däremot...
 
Senast ändrad:

MrJL

Omega
2-Faktor
Är det någon som har tips på ett bra handtag för däcktryck och pump?
Hittade denna som verkar vara bra enligt recensionerna:
61ZhvazRXyL._SL1500_.jpg

WZTO Digital däcktrycksmätare 255 PSI högprecision 4 inställningar däcktrycksmätare med bakgrundsbelyst LCD-skärm för alla fordon lastbil motorcykel svart : Amazon.se: Fordon

Det optimala hade varit att kunna ställa in trycket så den gör allt själv, men verkar inte lika lätt att hitta något som är prisvärt.
Tips mottages gärna om någon har bra tips.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Är det någon som har tips på ett bra handtag för däcktryck och pump?
Leta efter ett med vinklat munstycke. Upplever att det alltid är knöligt med rakt munstycke även om man har mjuk slang strax efteråt.

Edit: Såg i länken att det ingår ett annat "lite vinklat" munstycke så det är ju bra. Men jag tänkte på nästan 90 graders vinkel. Mer åt det här hållet
71OQ8RQ6cLL._SL1500_.jpg

Detta är dock ingen luftpåfyllare utan bara en mätare, men du ser på munstycket vad jag menar ;)
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Leta efter ett med vinklat munstycke. Upplever att det alltid är knöligt med rakt munstycke även om man har mjuk slang strax efteråt.

Edit: Såg i länken att det ingår ett annat "lite vinklat" munstycke så det är ju bra. Men jag tänkte på nästan 90 graders vinkel. Mer åt det här hållet
71OQ8RQ6cLL._SL1500_.jpg

Detta är dock ingen luftpåfyllare utan bara en mätare, men du ser på munstycket vad jag menar ;)
Jag har raceventiler så dom är redan vinklade 👍
Otroligt jobbigt med raka...
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Är det någon som har tips på ett bra handtag för däcktryck och pump?
Hittade denna som verkar vara bra enligt recensionerna:
61ZhvazRXyL._SL1500_.jpg

WZTO Digital däcktrycksmätare 255 PSI högprecision 4 inställningar däcktrycksmätare med bakgrundsbelyst LCD-skärm för alla fordon lastbil motorcykel svart : Amazon.se: Fordon

Det optimala hade varit att kunna ställa in trycket så den gör allt själv, men verkar inte lika lätt att hitta något som är prisvärt.
Tips mottages gärna om någon har bra tips.
Finns såna här som pumpar upp till inställt tryck.
1000004780.png
 
Topp