• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Jag har en i bilen från ahlsell, har bara provkört men den funkar.
1000004781.png
 

supreeme

Omega
Är det någon som har tips på en fungerande Intercom-lösning som inter kostar skjortan för upp till tre åkare. Finns ju flera system från typ Ali-Express men de jag hittade vid en väldigt snabb koll var bara för två enheter.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Jag har en Lokithor för däcktryck och starthjälp:


Kostade 1 995 på Laitis förra året. Sjukt prisvärd, har en kompis som hade en och jag blev så imponerad.
Lite over kill och inte riktigt vad jag letar efter. Men tack ändå.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Varför kan jag inte köra upp med den?☺️

Edit: är det pga. Backspeglarna så har jag orginal och kan skifta till. Jag frågar för jag har nämligen tänkt köra upp med den då jag hittade en tidigare uppkörningstid i en annan stad och därmed inte kan hyra trafikskolans hoj.
Ledsen att studsa på en fråga jag redan fått svar på(dock inte av @MrJL vara påstående jag svarade på), men jag hade min första och sannolikt enda körlektion med körskola idag och jag kan säga att jag såg mindre i originalbackspeglarna på deras MT07:a än jag gör i mina tack vare placeringen längre in på styret. Jag diskuterade även frågan med körskolläraren och han trodde inte det skulle vara en anledning för provförrättaren att underkänna min uppkörning, men det kanske ändå är värt att byta speglar inför uppkörningen om tre veckor trots sämre sikt för att vara på säkra sidan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ledsen att studsa på en fråga jag redan fått svar på(dock inte av @MrJL vara påstående jag svarade på), men jag hade min första och sannolikt enda körlektion med körskola idag och jag kan säga att jag såg mindre i originalbackspeglarna på deras MT07:a än jag gör i mina tack vare placeringen längre in på styret. Jag diskuterade även frågan med körskolläraren och han trodde inte det skulle vara en anledning för provförrättaren att underkänna min uppkörning, men det kanske ändå är värt att byta speglar inför uppkörningen om tre veckor trots sämre sikt för att vara på säkra sidan.
Ser du i speglarna så är de OK, inte svårare än så. Det står (från ett visst årtal) att hojar ska ha backspeglar. Det står inte exakt hur de ska vara utformade.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
IMG_3523.jpeg
IMG_3524.jpeg

Chrisse tvingade mig beställa avgassystem idag. Jag var sjukt svår att övertyga. Kan behövas någon typ av speciallösning för att få den att passa, men är separat monteringsbleck, så lättare att fixa än så här blir det aldrig.
Tips, finns även dominator - om inte mivv passar/tillfredsställer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

MrJL

Omega
2-Faktor
Ledsen att studsa på en fråga jag redan fått svar på(dock inte av @MrJL vara påstående jag svarade på), men jag hade min första och sannolikt enda körlektion med körskola idag och jag kan säga att jag såg mindre i originalbackspeglarna på deras MT07:a än jag gör i mina tack vare placeringen längre in på styret. Jag diskuterade även frågan med körskolläraren och han trodde inte det skulle vara en anledning för provförrättaren att underkänna min uppkörning, men det kanske ändå är värt att byta speglar inför uppkörningen om tre veckor trots sämre sikt för att vara på säkra sidan.
Speglar på hojar är riktigt dåliga om man inte fixar några som man själv gillar.
Sätt på original om du vill vara på säkra sidan, i värsta fall är det en idiot som inte uppskattar "icke original".
Alternativt ha dom i ryggan om någon skulle påpeka det. Ser du bättre med nuvarande så är ju dom bättre.
 
Topp