• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Blev inte lika lång semestertur i år så mätaren stannade på 750mil på 660n :)

IMG_1919.jpeg

Ska man gå över till litiumbatteri för att spara 2kg eller är det onödigt? I så fall, vad ska man ha? Antar att Duke 890R och min 801 funkar med samma batteri.

IMG_6974.jpeg

Technical data:
12,8 V maintenance-free LiFePo4-battery
Capacity 6.0 Ah
Recommended charging current - 3.0 amps
Maximum charge current for fast charging - 24 amps

Finns som original-tillbehör men jävligt dyrt.

Ska man gå över till litiumbatteri för att spara 2kg eller är det onödigt? I så fall, vad ska man ha? Antar att Duke 890R och min 801 funkar med samma batteri.

IMG_6974.jpeg

Technical data:
12,8 V maintenance-free LiFePo4-battery
Capacity 6.0 Ah
Recommended charging current - 3.0 amps
Maximum charge current for fast charging - 24 amps

Finns som original-tillbehör men jävligt dyrt.
Gick tillbaka och läste i tråden. Hur viktigt är det med exakt samma Ah? Detta på Biltema har 5Ah, originaltillbehöret (litium) verkar ha 6Ah.

IMG_6976.jpeg

(Original bly)

Letar efter ljuddämpare för min HD Low Rider S. Fastnade lite på Zard. Vad är erfarenheten av dem? Ser att det inte skrivits så mycket om det märket (senast 2015).
2723.jpg

Gick tillbaka och läste i tråden. Hur viktigt är det med exakt samma Ah? Detta på Biltema har 5Ah, originaltillbehöret (litium) verkar ha 6Ah.

IMG_6976.jpeg

(Original bly)
Ah rätt oviktigt då lithium ändå kan ge betydligt högre ström än blysyra, vilket brukar vara det viktiga.
De laddar snabbare med, förutom om det är kallt för då laddar de inte alls.
Skulle faktiskt avråda från LiFePO om du kör hoj nör det är kallare än +5.

En sån där har jag haft i varukorgen hela hösten utan att få tummen ur.. Måste nog bli till att beställa en. Har du hunnit koppla in den, tänkte om den startar automatiskt när den får ström?
Har bara kopplat in den via USB till en powerbank än så länge och då startade den automatiskt. Har USB-c uttag på hojen så har beställt en adapter. Misstänker däremot att den strömmen inte kommer räcka så får nog koppla in den på batteriet. Det tråkiga med det är att man i så fall måste sätta på/stänga av den manuellt.

De har så jäkla många modeller men landade på denna då jag gillar formen och den går att installera utan det långa ”pinn-fästet”. Vill inte ha en lång arm i vägen.

Testat massa rabattkoder, CARVIP35 verkar vara den bästa. Har bara startat den snabbt men kvaliteten känns OK för pengen.

Tog lång tid innan jag beställde också men med världens sämsta lokalsinne tror jag det blir en bra billig lösning.

Har bara kopplat in den via USB till en powerbank än så länge och då startade den automatiskt. Har USB-c uttag på hojen så har beställt en adapter. Misstänker däremot att den strömmen inte kommer räcka så får nog koppla in den på batteriet. Det tråkiga med det är att man i så fall måste sätta på/stänga av den manuellt.

De har så jäkla många modeller men landade på denna då jag gillar formen och den går att installera utan det långa ”pinn-fästet”. Vill inte ha en lång arm i vägen.

Testat massa rabattkoder, CARVIP35 verkar vara den bästa. Har bara startat den snabbt men kvaliteten känns OK för pengen.

Tog lång tid innan jag beställde också men med världens sämsta lokalsinne tror jag det blir en bra billig lösning.
Jo, rabattkoder är det ju inte direkt någon brist på till dem 😁… Har mest kollat på w502, den skulle landa på ca 200€ plus moms antar jag. Men det är ju ändå överkomligt om man ser till vad en vanlig mc-gps kostar.

Jo, rabattkoder är det ju inte direkt någon brist på till dem 😁… Har mest kollat på w502, den skulle landa på ca 200€ plus moms antar jag. Men det är ju ändå överkomligt om man ser till vad en vanlig mc-gps kostar.
Jag har kollat på Garmin Zumo och den typen av riktiga GPSer också men förutom lågt pris får man här också sms, telefonsamtal, Teams-meddelanden (märkte jag idag) och kan styra musiken smidigt. Förhoppningsvis slukar den inte för mycket mobilbatteri.

Tillbaka
Topp