• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Gillar hojen!
Trots vurporna, anser du den vara en vettig nybörjare mc?
De är väldigt höga. Prova först, jag gillade den inte i stan och då är jag 183cm. Skulle säga att ganska få äventyrshojar är lättkörda. Ruggigt snygg dock Exempelvis en Ducati Monster däremot är lättkörd. Låg och kort men stabil.
 
Senast ändrad:
Såja, bra lika bilder 😃

IMG-20250618-WA0000.jpg

501123171_1179789700617752_5325371908128923233_n.jpg
Blev det något meckande med fjädringen eller lät du den vara?
 
Har du tittat på andra skjortor och vad var det som vägde över till Knox fördel?
Har kollat på Knox och Supershirt men kan inte för mitt liv bestämma vilken jag vill ha.
Jag har en Knox Urbane PRO och en skyddsjacka från Pandomoto som liknar Supershirt. Knox känns mycket mer gedigen och har bättre luftgenomflöde. Använder i princip aldrig min Pandomoto.
 
De är väldigt höga. Prova först, jag gillade den inte i stan och då är jag 183cm. Skulle säga att ganska få äventyrshojar är lättkörda. Ruggigt snygg dock Exempelvis en Ducati Monster däremot är lättkörd. Låg och kort men stabil.
Jag tycker äventyrshoj är smidigt även i civilisationen. Kör man typ den här stilen i stan så kan man ju vända på en enkrona:
IMG_6470.png
 
De är ju gjorda för att man ska stå upp. Den där tekniken är dock inte ”lättkörd”. 😆

Vore ju som att säga att en BMX är lättkörd trots att man enbart kan ståtrampa.
Kör man så på lågfartsbanan i körprovet är det som att fuska, man kan ju i princip stå still, alltså bra för nybörjaren :) (gäller bara nybörjare med hyfsad kontroll på sina reglage)
 
Kör man så på lågfartsbanan i körprovet är det som att fuska, man kan ju i princip stå still, alltså bra för nybörjaren :) (gäller bara nybörjare med hyfsad kontroll på sina reglage)
Är det inte alltid som man kör så, förutom att man inte alltid står upp? Alltså att man flyttar sin kropp för att bibehålla balansen när motorcykeln lutar?
 
Är det inte alltid som man kör så, förutom att man inte alltid står upp? Alltså att man flyttar sin kropp för att bibehålla balansen när motorcykeln lutar?
Jo att flytta kroppen åt motsatt håll från hur motorcykeln lutar är ett bra verktyg att plocka fram i många olika situationer. Inte bara på grus och inte bara stående. Ergonomin på en adv-hoj gör att man kan dra det till sin spets bara:)
 
Fet! Hur kul är den på en skala 1-10?
Inte mycket som behöver göra med den. Typ tailtidy?
Minst sagt en omställning jmf med HDn :D Tar lite tid att bli van igen med den lite mer aggressiva sittställningen. Jag gillar den skarpt i övrigt. Lagom med hk, man får växla lite och inte bara åka på 1an och 2an😂 QS är dock lite sisådär. Tycker den åker i lite väl hårt ibland så att cykeln blir lite instabil för någon millisekund.
Det som är tänkt att göra är mest mindre saker såsom tailtidy, barend mirrors, kylarskydd (dock är den såpass ny så finns inte mycket till den ännu). I övrigt så känns den rätt komplett. Gillar utseendet på avgassystemet så ska se om man kan ta bort db-insatserna i org alt bara byta slutdämparna. Tycker inte att det är värt 20k för ett termi slip-on. Helsystem med mappning kostar över 30k men det har jag inget behov utav. Jag klara mig utan de extra 7k som detta ger.
 
Minst sagt en omställning jmf med HDn :D Tar lite tid att bli van igen med den lite mer aggressiva sittställningen. Jag gillar den skarpt i övrigt. Lagom med hk, man får växla lite och inte bara åka på 1an och 2an😂 QS är dock lite sisådär. Tycker den åker i lite väl hårt ibland så att cykeln blir lite instabil för någon millisekund.
Om den är för låg fram så kan du säkert hitta ett högre styre, eller vinkla det lite.

QS kräver höga varv på många hojar. Jag gillade inte QS på Monstern jag hade som lånehoj för någon månad sedan. Tycker egentligen inte det behövs heller på så snabba hojar, använder det på min egen ibland men inte så ofta.
 
Minst sagt en omställning jmf med HDn :D Tar lite tid att bli van igen med den lite mer aggressiva sittställningen. Jag gillar den skarpt i övrigt. Lagom med hk, man får växla lite och inte bara åka på 1an och 2an😂 QS är dock lite sisådär. Tycker den åker i lite väl hårt ibland så att cykeln blir lite instabil för någon millisekund.
Det som är tänkt att göra är mest mindre saker såsom tailtidy, barend mirrors, kylarskydd (dock är den såpass ny så finns inte mycket till den ännu). I övrigt så känns den rätt komplett. Gillar utseendet på avgassystemet så ska se om man kan ta bort db-insatserna i org alt bara byta slutdämparna. Tycker inte att det är värt 20k för ett termi slip-on. Helsystem med mappning kostar över 30k men det har jag inget behov utav. Jag klara mig utan de extra 7k som detta ger.
Du får vara bestämd och ligga på gas för att QS ska funka bra. Inget halvgasande och halvtryckande utan mycket gas och mycket bestämt med foten.
Min funkar bra på gas över 4000rpm. Ner funkar den alltid så länge jag har 0% gas.
 
Ibland blir man positivt överraskad, ibland inte.
Tailtidyn passade inte för 5 öre (gick lös med bågfil), originalblinkers passade inte då det är för trångt för muttrarna och skylt elysningen kom utan kontakt. Nåväl.
Jag har fått i litiumbatteri (3,5 kilo lättare) och tailtidyn blev 650 gram lättare

Får leta vidare efter en annan tailtidy och sedan blir det enkelsits.

Hojen känns fortfarande betydligt tyngre och klumpigare än min 890r, men vilken härlig motor…..

IMG_9042.jpeg

IMG_9046.jpeg
IMG_9060.jpeg


Edit: jag väntar på att tonåringarna skall städa garaget. Och ja, jag inser att det inte kommer hända
 
Senast ändrad:
Ibland blir man positivt överraskad, ibland inte.
Tailtidyn passade inte för 5 öre (gick lös med bågfil), originalblinkers passade inte då det är för trångt för muttrarna och skylt elysningen kom utan kontakt. Nåväl.
Jag har fått i litiumbatteri (3,5 kilo lättare) och tailtidyn blev 650 gram lättare

Får leta vidare efter en annan tailtidy och sedan blir det enkelsits.

Hojen känns fortfarande betydligt tyngre och klumpigare än min 890r, men vilken härlig motor…..

IMG_9042.jpeg

IMG_9046.jpeg
IMG_9060.jpeg


Edit: jag väntar på att tonåringarna skall städa garaget. Och ja, jag inser att det inte kommer hända
Motorn och ljudet i de där är ju fantastiskt :)
 
Om den är för låg fram så kan du säkert hitta ett högre styre, eller vinkla det lite.

QS kräver höga varv på många hojar. Jag gillade inte QS på Monstern jag hade som lånehoj för någon månad sedan. Tycker egentligen inte det behövs heller på så snabba hojar, använder det på min egen ibland men inte så ofta.
QS är ju guds gåva till motorcyklisterna
 
mockup-Polyatomic-Stealth-801-Svartpilen.png

 
Tillbaka
Topp