• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Testade Panigale V2S idag. Rolig liten maskin. Hade låga förväntningar men tyckte den hade bra vrid tidigt.
Däremot så tänkte jag extra mycket på QS och det känns precis som att den inte har en QS/blipper? Som när man råkar växla och glömma koppla ungefär...

Kass kvalite på ljudet (hade micken i ryggsäcken), men lägger upp videon ändå för vägen var rätt trevlig. Dock lite väl ojämn och mycket hål så dämparna fick jobba... :angel: :cool:

Ser riktigt fint ut, underbar hoj

Ungefär så. Men helt fantastisk maskin, chassi, bromsar, motor, fjädring. Elektroniken ska vara grym på bana också, det har jag tyvärr inte testat.
När man mappar om den så blir den snällare mot när den har originalsystemet på. Man riktigt känner hur strypt den är upp till runt 9000rpm från fabrik.
När jag öppnade upp flödet och mappade om den så kunde jag gå upp en växel utan problem. Mycket bättre flyt och rull också. Stor skillnad i de lägre hastigheterna.

På bana är den väldigt stabil. Har bara kört Mantorp (första veckan) och knix, men på Mantorp är den som ett lok och sinnessjuk effekt när man kan gasa upp till 15000rpm. Ska köra Mantorp igen i augusti och det blir kul att testa.

Morgonvyn från köket🤩
1000008114.jpg

Provkör innan du köper. Motorn och växellådan kan upplevas väldigt primitiv, beroende på vad du kört innan.
Vissa gillar det och tycker att det ger karaktär, andra inte.

Testkör och se hur den går, de är iafl Jäkligt snygga!

Ägt en tidigare, det enda problemet jag hade var att quickshiftern gav dock ganska ofta falsk neutral.. Läs på Ducati forum så är det tydligen ganska vanligt på superporten. Min var en 2019.

Tror det går att justera, men jag själv slutade att använda qs helt och körde kopplingen vid växling.

Var spännande ibland när man körde i 150+ och skulle peta upp en växel så small neutralen in.. :p
på 4-5-6 var det mest strul.

Har också haft Supersport S, tyckte den var trevlig. Gillar karaktären på Ducatimotorer men en del gillar det inte alls så som ngn sa, provkör. 🙂
Det blev ingen Supersport, sambon hade lite långt fram till styret. Vi letar ju hoj som ska passa bägge två. Hon fick åka och testa en Indian FTR1200 istället men den visade sig vara för väldigt hög för en cruiser (om det nu är det). Därefter provade hon oplanerat en Street Twin 1200 och den var precis lagom :)
att.2dJZ6yp33qxeodEbztqpgxlRTR0V0nYqTP2qbtclN4I.jpeg

Har måhända @Jim Profit en likadan?

Efter att ha fastnat med hälen i hälplattan vid nedlägg:

519805984_759037176883125_1402535159836950255_n 2.jpg

...så var det dags att byta mina extremt sköna (och varma) SMX plus v2:

Skärmavbild 2025-07-26 kl. 13.20.59.png

till ett par ventilerade boots som är mer lämpade för aktiv körning:

Skärmavbild 2025-07-26 kl. 13.12.49.png

25830296_20231207150221217.jpg

Har haft dom tidigare när jag körde bana. Enorm skillnad, mindre bekväma men hårdare vid tårna, så enklare att växla med och även stabilare på fotpinnarna.
Och framförallt lite extra ventilation vilket behövs när man kör Ducati.
Och insidan mot hojen har inte massa grejer som kan fastna i fotpinannarna som mina smx.
Bra pris på XLmoto också jämfört med resten av världen så det blev riktigt bra!

Det blev ingen Supersport, sambon hade lite långt fram till styret. Vi letar ju hoj som ska passa bägge två. Hon fick åka och testa en Indian FTR1200 istället men den visade sig vara för väldigt hög för en cruiser (om det nu är det). Därefter provade hon oplanerat en Street Twin 1200 och den var precis lagom :)
att.2dJZ6yp33qxeodEbztqpgxlRTR0V0nYqTP2qbtclN4I.jpeg

Har måhända @Jim Profit en likadan?
Japp, det stämmer, har en 2019 🙂

IMG_7054.jpeg

Ibland är det extra roligt att sakna ingredienser hemma så man kan ta en tur till affären. Närmar sig ävem första servicen så man kan gasa mer än 6000 rpm :D

Nu är det endast ljuddämpare kvar att fixa. I övrigt så är jag nöjd med allt :)
IMG_6577.jpeg
IMG_6576.jpeg
Kan du inte köra mer varv?
Jag satte demon i race och låg på runt 10 hela tiden 😇
Fick man inte det?

Hur ser planen för ljuddämpare ut?
Har inte bestämt mig ännu. Byter nog inte till helsystem + map så länge jag har garanti kvar. Hade bytt till Termi men tycker att det blir för dyrt. Blir nog en slip-on när flera företag utvecklat denna. Gillar utseendet som org har så har även funderat på att se ifall man kan borra ut insatserna på dämparna.

Hur går dins tankar?

Kan du inte köra mer varv?
Jag satte demon i race och låg på runt 10 hela tiden 😇
Fick man inte det?
Får och får :) … det är inte tekniskt begränsat men i instruktionsboken så står det att man under inkörningperioden inte ska överstiga 6k. Självklart har det funnits tillfällen när jag kommit upp högre men försöker stå emot så mycket jag kan :D

Tycker förövrigt att QS blivit bättre. Hamnar välidigt sällan i mellanläge mellan N och växel nu.

Senast ändrad:
Har inte bestämt mig ännu. Byter nog inte till helsystem + map så länge jag har garanti kvar. Hade bytt till Termi men tycker att det blir för dyrt. Blir nog en slip-on när flera företag utvecklat denna. Gillar utseendet som org har så har även funderat på att se ifall man kan borra ut insatserna på dämparna.

Hur går dins tankar?
Då tänker vi samma. Vill inte heller göra något under garantin. Det är ju ändå en Italienare :p

Får och får :) … det är inte tekniskt begränsat men i instruktionsboken så står det att man under inkörningperioden inte ska överstiga 6k. Självklart har det funnits tillfällen när jag kommit upp högre men försöker stå emot så mycket jag kan :D

Tycker förövrigt att QS blivit bättre. Hamnar välidigt sällan i mellanläge mellan N och växel nu.
Ok, då ska man inte göra det :)
Skönt med QS, var problemet att du fick falsk neutral? Jag uppfattade det som att den var väldigt "hård" när jag skulle växla upp, ner gick lättare.

BMW är riktigt jobbiga som stryper hojen digitalt före första servicen.
Ofta brukar det stå att man ska variera varv och hastighet på alla växlar "snällt" i början...
Många kör in dom på dyno för att slippa köra lugnt första 100 :)

Och där har vi anledningen till att man inte ska köpa en demohoj. 😆
Haha, det är ju sporthojar. Dom klarar att köras med. Det är ju inga glasvaser ;)

Dussinhoj på forumet, bevisligen.
Bilen inlämnad på rekord hela veckan. Så tog hojen till jobbet, får åka hem när vädret är bra igen😁

Karlstad-degerfors-askersund-katrineholm-åkers-Nykvarn. Tonat visir klottrat med flugor var inte kul sista halvtimman..😅

Snart 300 mil.
1000008136.jpg
Skulle vara kul att se om alla ni med nya V2:an bär samma klocka också? 😉🤩
Gissar på SUB eller AP 14500 🤩

En övernattning på Hasselön utanför Hedesunda. Väldigt tyst och enskilt trots att vägen går alldeles utanför. Nu Biltema i Gävle för toalett och köpa frukost.
Planerar ett besök på Lingvalls för att testa stövlar.
Någon som vet något bra besöksmål i de krokarna eller runt omkring 5-10 mil sådär?
Ps. Knoxen är helt fantastisk!

IMG_5784.jpeg

IMG_5781.jpeg

IMG_5766.jpeg

En övernattning på Hasselön utanför Hedesunda. Väldigt tyst och enskilt trots att vägen går alldeles utanför. Nu Biltema i Gävle för toalett och köpa frukost.
Någon som vet något bra besöksmål i de krokarna eller runt omkring 5-10 mil sådär?

IMG_5784.jpeg

IMG_5781.jpeg

IMG_5766.jpeg
Jädraås? Fina vägar om du åker gävle-valbo-sandviken-jädraås. Industriminnen, Erskine-hus och sånt.

Ska du vidare norrut eller är det söderut sedan?

IMG_5784.jpeg

IMG_5781.jpeg

IMG_5766.jpeg
Tierp, om du vill se orten där kråkorna flyger uppochner över. Tierps Arena om du vill se dragracing, annars en lunch på Karlholms bruk eller Gysinge.

Tillbaka
Topp