• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Dom åker ut när man startar hojen ;)
Gör det lätt för dig, åk till Ducati och be dom installera Termis och mappa hojen så kan du köra istället för att google :D
Helsystem hade varit trevligt men tror jag håller mig till en slip-on för enkelhetens skull. Blir nog en shorty variant likt pro-race fram tills dess att någon släpper ett snyggt underseat slipon. :)

Om man inte testar så vet man inte om det går :) I detta fallet går det inte alls😂 Tänkte se om det gick att öppna upp originaldämparna ngt men dessvärre så är det inget man gör enkelt.
Får försöka mig på att tillverka någon typ av shorty istället (tills dess att det kommer mer alternativ på marknaden). Hade varit trevligt om man kan få tag i någon roligt dämpsre. Hittade org moto2 akra men kostade 900usd använd😂
IMG_6670.jpeg
IMG_6671.jpeg

Om man inte testar så vet man inte om det går :) I detta fallet går det inte alls😂 Tänkte se om det gick att öppna upp originaldämparna ngt men dessvärre så är det inget man gör enkelt.
Får försöka mig på att tillverka någon typ av shorty istället (tills dess att det kommer mer alternativ på marknaden). Hade varit trevligt om man kan få tag i någon roligt dämpsre. Hittade org moto2 akra men kostade 900usd använd😂
IMG_6670.jpeg
IMG_6671.jpeg
Tack för att du testade åt mig, jag har tänkt på samma sak.

Skall också ge mig på att göra nåt eget, skall mäta lite under helgen.
Har ägnat sisådär 10 år åt rörsvets med firman, så behöver bara hitta en schysst slutdämpare i lagom storlek.

Har mailat dem tidigare men tog lång tid att få svar och när de väl svarade så svarade de inte på hela frågan. Tycker inte heller att just den modellen är värd pengarna. Det är drygt 9 cm 2” rör samt en liten dämpare. Med moms etc så landar man på typ 9k. Var sugen på deras under seat som är rätt mycket dyrare men den verkar inte fungera med tail tidy. Om vinkeln är som på bilderna så lär man smälta blinkersen😂

Blev till slut en custom lösning med en gp-s1 från pro race uk. (Här exempel på s1k).

Har mailat dem tidigare men tog lång tid att få svar och när de väl svarade så svarade de inte på hela frågan. Tycker inte heller att just den modellen är värd pengarna. Det är drygt 9 cm 2” rör samt en liten dämpare. Med moms etc så landar man på typ 9k. Var sugen på deras under seat som är rätt mycket dyrare men den verkar inte fungera med tail tidy. Om vinkeln är som på bilderna så lär man smälta blinkersen😂

Blev till slut en custom lösning med en gp-s1 från pro race uk. (Här exempel på s1k).
Stoppa in skylten i hjulhuset eller något.

Kanske bara jag som anser att en hoj är värd ett system för 10-20% av nyvärdet. :woot:

Stoppa in skylten i hjulhuset eller något.

Kanske bara jag som anser att en hoj är värd ett system för 10-20% av nyvärdet. :woot:
Nja, det ska inte bara kosta mycket utan att man får ngt för det. Just i AR fallet så tycker jag att de tar en hutlös peng för det lilla sliponet. Underseat är en annan sak. Där tycker jag ändå att de förbättrat estetiken. Dock som sagt så har de inte tänkt till riktigt. Kanske kommer en version 2 ifall flera klagar på att man inte kan ha en laglig tail tidy med lösningen de har just nu. Jag är inte mycket för att stoppa in skylten så att den inte syns samt dölja blinkers så ingen ser vart man ska. Tycker att säkerheten kommer främst i det fallet.
Termi racingsystem med map är möjligtvis ”värt” det men samtidigt så begränsar man sig. Förmodar att man ex kan få problem om man kör de-cat i Tyskland. Har inte heller lust att hålla på att byta tillbaka till org när det så småningom blir dags för besiktning.
En annan lite tråkig sak är att det finns inget att fästa dämparen i så man behöver en dämpare som är lätt och som man endast monterar med avgasklämma på katten.

Senast ändrad:
Tack för att du testade åt mig, jag har tänkt på samma sak.

Skall också ge mig på att göra nåt eget, skall mäta lite under helgen.
Har ägnat sisådär 10 år åt rörsvets med firman, så behöver bara hitta en schysst slutdämpare i lagom storlek.
Jag önskar jag hade dina resurser.. Tittade på DBK och gillar the korta Termi GP. Ex. denna

Fixar du linkpipe så kan jag vara försökskanin 😂(mot ersättning självklart)

@rambo_amadeus
Tror inte du behöver oroa dig för blinkersen på AR-systemet. Det är ju långt ifrån.

Passar inte systemen från tidigare årtal eller någon annan modell?

@rambo_amadeus
Tror inte du behöver oroa dig för blinkersen på AR-systemet. Det är ju långt ifrån.

Passar inte systemen från tidigare årtal eller någon annan modell?
Tänkte på nedan under-seat system.
Det korta slipon ska inte vara några problem men tycker det blir för dyrt för vad man får. Hade det legat mellan 5-7k så hade jag nog slagit till. Nu landar man på 9k drygt och det känns i överkant då det som sagt endast är slutdämparen och knapt 9 cm rakt titanrör.
Finns inga andra system ute ännu iom att hela motorarkitekturen är ny. Kommer väl komma snart. Förhoppningsvis kommer akra med någon snygg lösning. Ska dock även hålla utkik efter mivv. De brukar också kunna göra relativt prisvärda lösningar.
IMG_6679.jpeg

IMG_6575.jpeg

Tänkte på nedan under-seat system.
Det korta slipon ska inte vara några problem men tycker det blir för dyrt för vad man får. Hade det legat mellan 5-7k så hade jag nog slagit till. Nu landar man på 9k drygt och det känns i överkant då det som sagt endast är slutdämparen och knapt 9 cm rakt titanrör.
Finns inga andra system ute ännu iom att hela motorarkitekturen är ny. Kommer väl komma snart. Förhoppningsvis kommer akra med någon snygg lösning. Ska dock även hålla utkik efter mivv. De brukar också kunna göra relativt prisvärda lösningar.
IMG_6679.jpeg

IMG_6575.jpeg
Aaaaah. Jag missuppfattade, trodde du menade det låga systemet. Håller med om att vinkeln på höga AR ser riktigt illa ut.

Hemma från årets bästa vecka. Drygt 130 mil längs fina grusvägar och förbi sjöar. Mat iform av Felix ravioli, frystorkad mat eller tillagning över öppen eld på kvällen.
Fortfarande galet nöjd med hojen, kommer fram överallt allt och den är buskul. Nu liknar dock mitt offoaddäck ett Perrelli STR rally, så det måste bytas innan jag kan ge mig ut igen.

Angående vattentäta kläder och skor. Det spöregnade (tyvärr) en hel dag. Trots vettiga regnkläder så var den enbart Sidi adventure stövlarna som höll tätt.

1000034448.jpg

Bilagor

• 1000034447.jpg
    1000034447.jpg
    1.3 MB · Visningar: 10
  • 1000034573.jpg
    1000034573.jpg
    1.8 MB · Visningar: 8
  • 1000034574.jpg
    1000034574.jpg
    1.2 MB · Visningar: 11
  • 1000034445.jpg
    1000034445.jpg
    1.5 MB · Visningar: 7
  • 1000034444.jpg
    1000034444.jpg
    736 KB · Visningar: 11
Hemma från årets bästa vecka. Drygt 130 mil längs fina grusvägar och förbi sjöar. Mat iform av Felix ravioli, frystorkad mat eller tillagning över öppen eld på kvällen.
Fortfarande galet nöjd med hojen, kommer fram överallt allt och den är buskul. Nu liknar dock mitt offoaddäck ett Perrelli STR rally, så det måste bytas innan jag kan ge mig ut igen.

Angående vattentäta kläder och skor. Det spöregnade (tyvärr) en hel dag. Trots vettiga regnkläder så var den enbart Sidi adventure stövlarna som höll tätt.

1000034448.jpg
Det ser alldeles underbart ut trots att jag försöker tänka in samma miljö i hällregn. Kör du på måfå eller är rutten noga planerad, eller går du efter någon app kanske?

1000034448.jpg
Oh, där körde vi med, bra sträckning! :)

IMG_1987.jpeg

Vad blir det för däck härnäst? Mitt Rally (inte STR) gick åt på våra 350 mil. Funderar på att testa Heidenau K60 Scout/Ranger härnäst.

Det ser alldeles underbart ut trots att jag försöker tänka in samma miljö i hällregn. Kör du på måfå eller är rutten noga planerad, eller går du efter någon app kanske?

Haha, ja i spöregn är det ju aldrig kul att åka mc, dock är det ju dammfritt 😅. Tempot sänks då underlaget blir lite mer oförutsägbart.
Desto roligare är det dagen efter då det är lite mer vatten på vägarna.

Vi har planerat allting via stegra. Varje dagsrutt, förslag på bra lunchstopp och bra lägerplats.
1000034370.jpg

Oh, där körde vi med, bra sträckning! :)

IMG_1987.jpeg

Vad blir det för däck härnäst? Mitt Rally (inte STR) gick åt på våra 350 mil. Funderar på att testa Heidenau K60 Scout/Ranger härnäst.
Hehe ja, det är väl ett ganska populärt mål då det ligger nära en TET sträcka också. Men ruggit fint och häftigt där, synd att det var så lite vatten i sjön bara. 😊

Jag har beställt ett Motoz Adventure som förhoppningsvis kommer i slutet av veckan. Mina Michelin anakee wild höll ca 400mil 🙈

Bilagor

• 1000034372.jpg
    1000034372.jpg
    1.1 MB · Visningar: 8
Haha, ja i spöregn är det ju aldrig kul att åka mc, dock är det ju dammfritt 😅. Tempot sänks då underlaget blir lite mer oförutsägbart.
Desto roligare är det dagen efter då det är lite mer vatten på vägarna.

Vi har planerat allting via stegra. Varje dagsrutt, förslag på bra lunchstopp och bra lägerplats.
1000034370.jpg

Hehe ja, det är väl ett ganska populärt mål då det ligger nära en TET sträcka också. Men ruggit fint och häftigt där, synd att det var så lite vatten i sjön bara. 😊

Jag har beställt ett Motoz Adventure som förhoppningsvis kommer i slutet av veckan. Mina Michelin anakee wild höll ca 400mil 🙈
Hmm, Motoz kanske man borde testa, varifrån beställde du? Scorpion Rally fram var trevligt iaf.

Senast ändrad:
Hmm, Motoz kanske man borde testa, varifrån beställde du? Scorpion Rally fram var trevligt iaf.
Ttycker offroaddäck är en djungel där många tycker olika, men de forumen jag hänger på hyllar många motoz, så testar det denna gång.

Ringde och beställde från EventMc, fick bra service och fick hem det redan igår.
Beställt nya däckjärn som ska komma idag, de jag har från biltema är inte superbra.

Ttycker offroaddäck är en djungel där många tycker olika, men de forumen jag hänger på hyllar många motoz, så testar det denna gång.

Ringde och beställde från EventMc, fick bra service och fick hem det redan igår.
Beställt nya däckjärn som ska komma idag, de jag har från biltema är inte superbra.
Så är det, men långa gillar onekligen Motoz. Vet inte om jag orkar byta själv, slicks var ju lättkrängt jämfört med gatdäck när man pysslade med sånt :)

Så är det, men långa gillar onekligen Motoz. Vet inte om jag orkar byta själv, slicks var ju lättkrängt jämfört med gatdäck när man pysslade med sånt :)
Detta blir nog sista gången jag byter med däckjärn i garaget innan jag köper en enklare däckmaskin. Vill kunna fixa punktering i fält, och då tycker jag det är skönt att ha gjort det några gånger själv hemma i lugn och ro. 😊

Detta blir nog sista gången jag byter med däckjärn i garaget innan jag köper en enklare däckmaskin. Vill kunna fixa punktering i fält, och då tycker jag det är skönt att ha gjort det några gånger själv hemma i lugn och ro. 😊
Bra tänkt! Finns en del manuella som ändå underlättar ordentligt. Behöver lösa plats innan något sånt blir aktuellt :)

Dags att köpa nytt ryggskydd.
Vad kör ni å vad rekommenderar ni?
Vill gärna ha ett som andas/är luftigt...

Dags att köpa nytt ryggskydd.
Vad kör ni å vad rekommenderar ni?
Vill gärna ha ett som andas/är luftigt...
Budget?

Jag har dainese manis d1, lång men bra ibland då vissa ryggskydd känns väldigt korta. Köpte dock en Alpinestars nucleon flex pro väst, känns knappt att man har på sig den - bröstskydd också vilket är ett plus.

Jag har ett Scott Airflex Pro som jag kör när jag inte kör Knox Urbane Pro Mk3(med tillhörande urbane PRO mk2 byxor).
Budget?

Jag har dainese manis d1, lång men bra ibland då vissa ryggskydd känns väldigt korta. Köpte dock en Alpinestars nucleon flex pro väst, känns knappt att man har på sig den - bröstskydd också vilket är ett plus.
Tack, ska kolla upp dessa under dagen.

Ok, någon speciell modell eller allmänt allt fr Knox? 😀

Tillbaka
Topp