• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora semmeltråden! (och nåt keffigt om äckliga borgare och rolex etc gäsp...)

Visste väl att jag hade en bild på en kebabpizza från Kungsholmens Pizzeria. Tog lite tid att hitta den bara. Fanns i jobbmobilen.
image.jpg

Stor nog för två personer om man inte vill bli kräkfärdigt mätt. Då behöver man en hel själv. Klart godaste pizzan jag käkat någonsin. Och då talar vi alltså om riktig pizza. Inga vedugnsbakade prettopizzor med lufttorkad skinka, mozzarella och färsk ruccola strödd över den när den kommit ur ugnen.

Jädrans vad sugen jag blev på en semla nu, men jag orkar inte släpa mig till affären. Jävla trådskapare, kunde du inte ha skapat denna semmeltråden på nåt annat forum i stället, typ Ostnack.
semla.png

För övrigt, är semla det bästa valet om man är ute efter mest KPK (kalorier per krona)?

Nutella funkar på alla oavsett kön, jag sätter lätt i mig en burk på en kväll om jag får lov till det! Börja med att äta det till frukost så kommer du snart sitta i ett svårt nutellaberoende, sälja din isade DD för en fix!

Kan inte bara varit jag som läste "Nutella funkar på alla kön"

Bättre där än på semlan i alla fall, när det kommer till semlor är jag puritan.

En gång satt jag och åt en semla med min pappa. Vi pratade om vilka klockor vi trodde skulle bli populära bland samlare om 20 år och jag sa något om att pappa åldersmässigt var i Rolex kundmålgrupp. Helt plötsligt dyker det upp en taskigt klädd kille i 20-årsåldern som klämmer ur sig:

"Har ni inte tänkt på att det inte är SÅ JÄVLA KUL att alltid vara en målgrupp åt de multinationella bolagen? Vänta bara till revolutionen och PROLETARIATETS diktatur. Då blir det slut på de här jävla orättvisorna"

"Jaha? Men vi tycker att det är kul med prylar", svarade jag. Då gick han.

Kan detta ha varit du, TS? Både fikabrödet, trollfasonerna och retoriken känns bekanta.

Någon som bakat egna semmelbullar här och har nått fantastiskt husmorstips? Känner för att vara "hippster" i helgen..

För övrigt är det naturligtvis runt lock och slät mandelmassa. (Blandat med bulle och grädde, som redan konstaterats)

Efter den här tråden blev man ju tvungen :)
Inte den bästa kvaliteten men det blev 4st... Ska skita i middagen och trycka i mig 2 st.

image.jpg

Den där är tyvärr fejk. Är helt säker på att du kommer att hitta Kina-mandelmassa om du öppnar den.

Locket är tydligast give-away. Helt fel symmetri mellan hörnen.

Dessutom ser det ut att vara en re-gräddad botten.

Sorry.

Tillbaka
Topp